У Тернополі велосипед – не транспорт

Тільки розробляють цільову програму розвитку велосправи у Тернополі у той час, коли у Львові міськрада вже ставить муніципальні велопрокати.

У місті Лева перша в Україні станція велопрокату уже діє біля Технопарку на вул. Федьковича. У найближчі дні такі запрацюють на площі Ринок, біля національного унівенситету імені Франка, а також біля Львівської політехніки та Аквапарку.

За коментарями про перспективи розвитку велосипедного транспорту ми звернулися до начальника управління транспорту міськради Ігоря Мединського. Та, як виявилося, ровер – “абсолютно не транспорт”.

– Ви знаєте, я до велосипедів не маю жодного відношення. Вам треба дзвонити до Лесіва, – порадив пан Мединський.

За його словами, управління транспорту жодного відношення до велопарковок не має. Коли ж ми провели аналогію із платними парковками для авто, до яких управління має тісне відношення, і вказали на те, що йдеться про платний велопрокат, а не безплатні велопарковки, Ігор Мединський пояснив, що не знає про львівську ініціативу.

– Я поки про це не знаю, – каже він. – У нас є помічник міського голови, який цим займається. Але нам якихось доручень не давали.

– У Львові ініціатором виступає міськрада, – відповів журналіст.

– Немає доручень, – пролунало від пана Мединського.

– А вам потрібне доручення? – запитали ми.

– Ну звісно, – каже начальник управління транспорту.

– Дякую, – відповів кореспондент.

На цьому розмова, яка демонструє ініціативність міськради щодо розвитку велосправи, завершилася.

Тернополянин Юрій Суходоляк (відомий також як Юрі Собі – авт.) зі спільноти “Велотернопіль” намагається співпрацювати з міськрадою у справі велоінфраструктури та популяризації велосправи.

– Встановлювати велопрокати у нас поки немає сенсу, адже у нас немає де покататися і що подивитися саме велосипедистам. Маю на увазі те, що в нас дуже багато місць, які не пристосовані для їзди велосипедами. Це й велика кількість бордюрів, і багато припаркованих машин. Людям на велосипеді там, де пройдуть пішоходи, у Тернополі просто незручно, особливо коли йдеться про класичний прогулянковий тандем, – говорить він. – Ми тільки розробляємо цільову програму і тоді можна буде вести мову про виділення коштів на інфраструктуру.

За словами велоактивіста, влада у Тернополі недостатньо розуміє значення велосипедів для розвитку міста.

– Переважно цю тему використовують як піар. У нас панує совковий підхід – розширювати дороги, стелити новий асфальт, – каже він. Можна визнати, що порівняно з іншими містами ми не рухаємося вперед у велосправі. З боку влади якихось суттєвих кроків немає. Але тільки коли буде цільова програма і на неї не будуть виділяти кошти, то можна буде говорити про ігнорування.

Наразі реальність така, що поки у Львові міськрада ініціює встановлення муніципальних велопрокатів і цим популяризує здоровий спосіб життя, у Тернополі ані ця, ані попередні міськради не спромоглися створити жодної велодоріжки, яка поєднала хоча б два сусідні мікрорайони.

Ми продовжуємо стежити за ситуацією. Наразі у Тернополі активісти виступили з ініціативою зробити вул. Чорновола пішохідною, що також може посприяти велосправі.

Джерело: te.20minut.ua

Вибір читачів за тиждень

Відео