Туризм на Тернопіллі: обіцяють перші результати вже у 2016 році

- Я впевнений, що у 2016-му ми зможемо реально відчути результати тієї роботи, яку вже провели, - каже Назар Яворський. – Так, працювати треба ще багато. Але я тішуся, що є розуміння того, що туризм на Тернопіллі треба розвивати.

Власне, заступник директора департаменту - начальник управління розвитку туристичної інфраструктури департаменту розвитку інфраструктури, транспорту та туризму обласної держадміністрації прозвітував про свою роботу і діяльність своїх підлеглих з нагоди Всесвітнього дня туризму, який відзначали 27 вересня.

Популяризації туристичних «родзинок» сприяли прес-тури

Назар Яворський акцентував увагу на кількох ключових моментах. Спершу перелічив заходи, які провели у сфері гостинності протягом січня-вересня 2015 року, наголосивши, що нарешті у нашому краї люди почали розуміти: туризм – це бізнес, який гарантує заробіток, сприяє створенню нових робочих місць тощо.

- Насамперед хочу похвалитися тим, що у співпраці із Громадською радою при нашому департаменті був створений туристичний логотип «TERNOPIL'YA», на який не витратили жодної копійки бюджетних коштів, - розповідає він. – Відбувся конкурс і перемогло зображення, яке дійсно влучно репрезентує наш край.

Окрім того, чиновник повідомив, що потенціал туристичної індустрії Тернопільщини  представили на 8 міжнародних і вітчизняних рекламно-презентаційних заходах. До слова, відкриття обласного туристичного сезону «Мандруємо замками Тернопілля» традиційно відбулося у Збаражі.

- Популяризації туристичних «родзинок» сприяли і прес-тури для представників ЗМІ, - додав пан Яворський. – Найяскравішими серед них були такі: для працівників 20-ти Всеукраїнських друкованих та Інтернет-видань, а також для журналістів телевізійних каналів; присвячений 55-річниці бою вояків Української Повстанської Армії під хутором Лози Бережанського району, організований для журналістів регіональних ЗМІ.

Окрім того, за його словами, у рамках реалізації проекту на підтримку внутрішнього туризму «Знайдено в Україні» рекламно-інформаційний тур провели для одного із провідних лідерів туристичного ринку України туроператора «TUI Ukraine» і його турагентств. Ця фірма, власне, працює із іноземним туристом, тому співпраця із нею, на думку Назара Яворського, є дуже перспективною.

У сусідній областях - по 3 біг-борди із рекламою Тернопілля

Тернопілля нині бере участь у Всеукраїнському соціальному проекті «Вишиваний Шлях», метою якого є створення спеціального туристичного маршруту через всю країну - від Ужгорода до Харкова. Основний маршрут, на Тернопіллі проходить через населені пункти Кременецького та Шумського районів, уточнив чиновник.

- За ініціативи народних депутатів України від нашої області, розробили проект обласної програми розвитку автомобільних доріг загального користування у напрямках до духовних центрів Тернопільщини: Марійський духовний центр у с. Зарваниця і Свято-Успенська Почаївська лавра. Розрахована програма на 2015-2017 роки, - продовжує співрозмовник. - Районні державні адміністрації спільно зі Службою автомобільних доріг в області, Тернопільським обласним управлінням лісового і мисливського господарства, громадськими організаціями, а також бізнесовими структурами облаштували 22 стоянки туристичного автотранспорту. Ми насамперед орієнтувалися на «точки», що на межі із сусідніми областями. На стоянках встановили альтанки, облаштували місця для розведення вогнищ, лавки, туалети і, звісно, місця для сміття.

Окрім того, фахівці розробили ескізи постерів. У департаменті забезпечили їх виготовлення задля розміщення, як на території області, так і за її межами.

- Є домовленості із Львівською, Рівненською, Івано-Франківською, Хмельницькою і Чернівецькою областями. У кожній ми запланували розмістити по 3 біг-борди із рекламою туристичного Тернопілля, - каже чиновник. – Тривають перемовини про таку ж співпрацю із керівництвом Закарпаття.

Лідер серед громадських ініціатив - «#KozaPlay»

Особливо втішений Назар Яворський тим, що у 2015 році активізувалися громадські і бізнесові ініціативи зі створення нових туристичних продуктів. Зокрема, зі збереження та популяризації архітектурної спадщини Тернопільщини. Лідером серед громадських ініціатив, за його словами, є туристична агенція «#KozaPlay».

- Також ми провели конкурс серед студентів і учнів навчальних закладів області, що здобувають фахову туристичну освіту, - каже Назар Яворський. - Учасники розробляли кращий туристичний продукт «Відкрий для себе Тернопілля». Зусилля не пропали марно. Особливо активні студенти знайшли роботу у місцевих туристичних фірмах. Частину ідей вдалося реалізувати.

На Тернопільщині вже створені і діють майже 100 різних туристичних маршрутів, повідомив чиновник. До того ж, у співпраці із науковцями вже вдалося створити Кадастр туристичних ресурсів районів нашої області. Врешті він стане основою для підготовки «Стратегії розвитку туризму у Тернопільській області на 2016-2020 роки». Фахівці працюють над цим документом спільно із науковцями Тернопільського національного економічного університету.

- Тернопілля бере участь у різного роду Всеукраїнських промоакціях, що проходять під гаслом «Подорожуй Україною», - додає пан Яворський. – Насамперед, це відбувається, завдяки функціонуванню Інтернет-сторінки «Тернопільщина туристична» (www.ternotour.com.ua). Інформацію про основні події у галузі туризму області ми розміщуємо також у соціальній мережі «Facebook» -  «Тернопільщина туристична» та у групах «Тернопілля туристичне» і «TERNOIPL’YA».

Облаштують екотуристичні шляхи «Greenways»

Триває робота зі створення нових туристичних продуктів. Лідером незмінно залишається Кременецький район, наголосив Назар Яворський.

- Найважливіше, що місцева влада усвідомила значення розвитку сфери гостинності на Кременеччині і готова повноцінно розвивати територію у цьому напрямку і популяризує бренд «У магії Кременця – сила України», - каже він.

До слова, вдалося досягнути попередньої домовленості із Українською асоціацією активного та екологічного туризму щодо впровадження в районі моделі функціонування екотуристичних шляхів «Greenways» («Зелені шляхи»). Її реалізують за участі іноземних партнерів Фонду «Партнерство для навколишнього середовища».

- У липні сталася дуже приємна подія: відбулося урочисте відкриття пародрому «Соколина гора», розташованого на території НПП «Кременецькі гори», - додає чиновник. – Це стане додатковою туристичною принадою нашого краю.

Нове звучання у 2015 році, на думку пана Яворського, отримав і подієвий туризм. Так, поряд із традиційними фестивалями «Дзвони Лемківщини», «Борщ’їв», «У Борщівському краї цвітуть вишиванки» провели цілий ряд інших заходів. Адже кожен район намагався знайти і показати свою «родзинку».

- Окрім того, у серпні-листопаді в області організували кілька локацій Свята замків, - розповідає пан Яворський. - Відбулися фестивалі на об’єктах Національного заповідника «Замки Тернопілля»: у Збаражі, Чорткові, Кременці і Підзамочку. Найближчим часом свято організують також у Скалаті.

Загалом, як він каже, провели майже 30 різного роду заходів, присвячених розвитку складових туристичної індустрії краю. Також організували три екозаходи із прибирання популярних туристичних об’єктів: Теребовлянського замку, урочища Монастирок Бучацького району і Микулинецького замку. Участь у цих акціях брали як чиновники і працівники туристичних фірм, так і всі охочі.

Віра ОЛЕКСАНДРОВИЧ.

Фото автора і зі сторінки Назара Яворського у «Facebook»

 

Вибір читачів за тиждень

Відео