В Кременці пенсіонери добивались справедливих пільг

За 1 гривню і лише із 10.00 до 16.00 зможуть їздити пільговики-кременчани містом, які із початку року були позбавлені безкоштовного проїзду через урядові реформи та скорочення соціальних пільг.

Такого консенсусу вдалося досягнути вчора під час зустрічі пенсіонерів, представників органу місцевого самоврядування та перевізників. Перемовини відбулися у залі засідань Кременецької районної ради.
Днями, ледве не у місцевий майдан перетворилася зустріч кременецьких пенсіонерів із представниками Кременецької міської ради. У парку культури та відпочинку зібралося більше сотні людей. Ініційована обуреними кременчанами розмова відбулася за участі міського голови Олексія Ковальчука, одного із його заступників Володимира Шевчука та чималої кількості правоохоронців.
Внаслідок урядових реформ пільг на перевезення, і не лише у міському транспорті, позбавили майже половину категорій. Частину все ж залишили, іншу – передоручили фінансувати місцевим бюджетам, якщо вони мають таку змогу. Як повідомив Олексій Ковальчук для забезпечення безкоштовного проїзду Кременецька міська рада отримала 300 тис. грн.. Проте цих коштів аж ніяк не вистачить аби користуватися громадським транспортом безплатно змогли усі пільгові категорії населення Кременця, яких раніше було 14.
Емоційні вислови та обурення кременчан-пенсіонерів зрозумілі. У кожного із них своє пояснення на те, чому вони домагаються повернення пільг та забезпечення їх права на безкоштовний проїзд міською радою.
– Правоохоронцям, котрі перебувають на пенсії пільги залишили, – обурюється одна із учасниць зустрічі із мером. – Відомо, що у більшості із них пенсії досить високі порівняно із пересічними кременчанами. Окрім того багато із них продовжують працювати, отримувати зарплатню та ще безкоштовно їздять на роботу! Ветеранам праці також забрали пільги. Невже пропрацювавши по 35-40 років, ми заробили лише на пенсію 1300 грн.?
Складною та напруженою називає ситуацію із пільговими перевезеннями й міський голова.
– На сьогодні аби повністю забезпечити усі категорії безкоштовним перевезенням необхідно 2 млн. грн.. Таких коштів бюджет міста немає, – пояснив Олексій Ковальчук. – Багато кременчан справді живуть на одну пенсію і потребують цих пільг. Міська рада запропонувала альтернативу у вигляді адресної допомоги, проте учасники зустрічі її категорично відхилили. Усі спроби довести доречність такої пропозиції зазнали невдачі та коментувалися лише гарячими вигуками. Тому серед присутніх створили ініціативну групу, з котрою ми зустрілися уже у кабінеті.
Адресна допомога і справді непоганий варіант. Проте очевидно, що він обійдеться Кременецькій міській раді у кругленьку суму, значно більшу ніж розрахували фахівці установи, за умови якщо усі непрацюючі пенсіонери Кременця, пенсія котрих менша 2 тис. грн. звернуться за компенсацією.
– Адресну допомогу матимуть можливість отримати непрацюючі пенсіонери, пенсія котрих становить менше 2000 грн., – пояснив Олексій Ковальчук. – Сума одноразової допомоги становитиме близько 300 грн. на рік. На що її витрачатимуть – уже не наше питання, наше завдання забезпечити цими коштами кременчан, які звернуться до міської ради.
За інформацією наданою начальником відділу з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій ПФУ у Кременецькому районі Світланою Костицькою у м. Кременець пенсію отримують 5277 осіб, непрацюючих із них – 4306, пенсію у розмірі менше 2 тис. грн.. мають 4471 кременчанин.
Отже, не потрібно бути економістом, аби підрахувати скільки пенсіонерів з числа тих, хто отримує пенсію менше 2 тис. грн. не працює і помножити цю цифру на 300.
Чи існують інші варіанти виходу із ситуації, у якій волею урядовців опинилися і пільговики, і органи місцевого самоврядування? Цікавий досвід із цього питання у сусідній Польщі. Кількість пільгових категорій (безкоштовний проїзд) всього 9 на всю країну, плюс додаткові, які визначає кожна окрема міська рада якщо захоче. Пенсіонери за віком там їздять за 50% вартості проїзду (проїзного) до 70-ти років. Після 70-ти – всі безкоштовно.

Вибір читачів за тиждень

Відео