Коли відремонтують малу автостанцію?

Тернополяни скаржаться на поганий стан доріг та приміщення автостанції на вул. Білогірській, 1. Керівництво станції каже, що ремонт проводять, але на все коштів бракує. До осені обіцяють встановити опалення у залі очікування.

Численні скарги читачів на погані умови для пасажирів і грубощі працівників приміського автовокзалу, що на вулиці Білогірській, 1, отримують журналісти “ Ria плюс”.

Жителька Козови пані Марія (прізвище редакції відоме – прим. авт.) розповідає, що контролери приміської автостанції (далі АС-2 – прим. ред.) у грубій формі звертаються до пасажирів і нецензурно висловлюються. У касі не видають решти у повному обсязі, а  зазвичай на 5-20 копійок менше, аніж передбачено у квитку.

Жахливі дороги та сміття

Житель села Вишгородок Іван (прізвище редакції відоме – прим. авт.) також поскаржився на діяльність АС-2. Цієї зими, чекаючи у залі вокзалу на автобус „Тернопіль-Ланівці”, чоловік застудився, адже приміщення не опалюють.

 – Старі, зношені, холодні лавки і на вулиці, і в залі очікування, на які неможливо сісти. Холодне, сире приміщення автостанції, камери схову і каси разом із касирами немов застрягли в далеких 1980-х чи навіть 1970-х роках. Все просто жахливе, а запах, особливо улітку, огидний, – додає житель села. 

      

В автобусах, за словами пана Івана, насмічено, пилюки, особливо в літній період, стільки, що немає чим дихати.

Постійна читачка «RIA плюс» пані Ірина (прізвище редакції відоме – прим. авт.), яка щодня проїжджає повз АС-2, незадоволена станом дороги.

 – Дорожнього полотна взагалі немає. Колесо автівки до половини ховається в ямах, - обурюється вона. – Щоб проїхати вибоїни, слід їхати зі швидкістю не більше 3-5 км/год. І все одно дно автомобіля треться до дороги. Адже колеса просто грузнуть у ямах. Певно, дорогу востаннє тут ремонтували ще за Союзу.

Може бути золотою жилою

Депутат міськради Роман Торожнюк каже, що фактичний стан приміщення і території АС-2 не зазнали змін впродовж останніх десятиліть.

– Старі лавки, зношені під’їзні шляхи і дорога, всипана ямами, у зимовий період територію не очищують, – констатує він. – Тут розташовані торговельні павільйони, власники яких сплачують кошти адміністрації автовокзалу за оренду.

Співрозмовникові незрозумілий і механізм ціноутворення на автостанції. Зі своїм помічником Андрієм Кучераком вони розрахували приблизні доходи та видатки цієї станції.

– Тут встановлений станційний збір у розмірі 10% від вартості проїзду та 3,5% – страховий збір (віддають страхові компанії). Щодня тут курсують близько 270 автобусів, на кожен з них у касі пасажирам продають щонайменше сім квитків. Середня вартість квитка – 15 грн. Розрахунок щоденного збору з пасажирів такий: 7х270х15х0,1=2835 грн. За місяць виходить 30х2835=85050 грн. Але тут ще не врахований орендний збір із тих магазинів, забігайлівок та ресторану, що діють на території автовокзалу.

За словами пана Романа, нераціональним є і використання робочих ресурсів.

– Щоранку на автостанції працюють чотири каси, а після обіду – лише дві, а то й одна. Черг майже немає. Навіщо оплачувати працю аж чотирьох касирів? – дивується депутат.

На думку Романа Торожнюка, для обслуговування автостанції потрібно сім працівників. Навіть якщо здійснити обчислення з розрахунку середньої зарплати розміром 4000 грн, витрати становитимуть 7х4000=28000 грн.

– Приблизні витрати на електроенергію та інші платежі – ще 10000 грн. На автостанції мало б залишатися 47050 грн (85050-38000=47050). Таким чином, адміністрація автостанції без проблем може зменшити розмір станційного збору до 5% від тарифу на проїзд та провести капітальний ремонт приміщення і прилеглої території АС-2, – наголошує депутат.

Опалення обіцяють до осені

У підпорядкуванні ТОВ «Тернопільавтотранс-16100» – усі автостанції та автовокзали області, у тому числі і АС-2. Як пояснює генеральний директор Лілія Бутрин, зробити ремонт усіх об’єктів одразу не вдасться.

– З нуля ми збудували і відкрили автостанції у Бережанах, Бучачі, Почаєві, – каже вона. – ТОВ «Тернопільавтотранс-16100» реалізує грандіозний проект з оновлення тернопільської АС-1. З 1965 року ніхто капітальних ремонтів на автовокзалі не проводив.

АС-2, як стверджує пані Бутрин, лише останнім часом більш-менш рентабельна. У попередні роки, за її словами, станція була збитковою. Керівник каже, що територія автостанції – у жахливому стані, ремонт тут планують зробити одразу після завершення всіх робіт на АС-1.

– Усі скаржаться на керівництво автостанції, мовляв, не дбають про неї. Однак чомусь забувають, що тут є ринок. Велика кількість транспорту, яка проїжджає повз нього, зношує дорожне полотно, – додає Лілія Бутрин.

Один із керівників ТОВ «Тернопільавтотранс-16100» Михайло Лукенів додає, що попри скрутне становище ремонт на вищевказаній автостанції таки проводили.

– За попередні два роки ми поміняли всі вікна, встановили опалення. Щоправда, у залі очікувань роботи ще не завершені. До осені все зробимо. Також недавно повністю перекрили дах, – каже він. – Про скарги пасажирів на працівників та проблеми з недоотриманою рештою не знали. Обов'язково вирішимо цю проблему.

Оскільки діяльність автостанції викликає значний суспільний інтерес, а її прибутковість – запорука покращення сервісу та оновлення приміщень, ми запитали про це у керівництва ТОВ “Тернопільавтотранс”. Однак докладну інформацію про дохід від перевізників та здачі частини території станції в оренду не надали. Пан Лукенів відповідати на питання журналіста без дозволу генерального директора відмовляється. 15 березня він сказав, що Лілія Бутрин відстутня на роботі через сімейні обставини. Її номер телефону не дають. Кореспондент залишив свої контактні дані, однак із ним до моменту здачі газети в друк ніхто не зв'язався.

Вибір читачів за тиждень

Відео