Віра Олександрович

«Український ринок заполонили фальсифіковані продукти» - Василь Хомінець (фото)

unnamed (1)

Про права споживачів, діяльність реформованої служби і свій досвід адаптації на новій посаді «Терену» розповів начальник Головного управління Держпродспоживслужби у Тернопільській області Василь Хомінець.

  • Пане Василю, ви вже себе випробували у багатьох ролях. Були заступником міського голови Тернополя, а також керували районною держадміністрацією у Ланівцях. Останнє відоме усім місце праці – крісло голови обласної ради. Вітаю вас із новою роботою…
  • Окрім отих посад, які ви назвали, я ще був понад 3 роки керівником управління торгівлі і захисту прав споживачів Тернопільської міської ради. І завжди керувався принципом: «Людину прикрашають не слова, а вчинки». Так, я мав змогу проявити себе і в представницькій владі, і у виконавчій. А до того – досить давно ще й підприємництвом займався. І про кожну свою роботу я маю що звітувати.

Після закінчення каденції минулої обласної ради я свідомо не балотувався у жоден орган самоврядування. Українці, Майдан – вимагали нових облич при владі. Тому на останній сесії облради я сказав: «Зробив усе, що зміг. Можливо, хтось зробить більше…». Адже я себе хотів спробувати у новій царині. Мені дійсно цікаво у Держпродспоживслужбі в області. Це – одна із тих служб, яка виникла на вимогу часу. Саме тому я взяв участь у конкурсі. Його проводили у Києві. Мав достойних конкурентів. Але отримав найбільшу кількість балів і переміг. І от, близько двох місяців тому очолив цю службу.

  • Повна назва структури, у якій ви нині працюєте - Державна служба України із питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Її утворили не так давно у результаті реформування кількох інстанцій, що виконували різні контролюючі функції. Чому виникла така потреба?
  • Як колись писав класик: «Усе тече, усе змінюється». Державних інституцій це теж стосується. Нагадаю, Революція Гідності розпочалася із того, що люди прагнули до європейського вибору. Йдеться не просто про підписання якогось документа. Насправді, це свідчить про наше усвідомлене прагнення до нового, і в тому числі – до нової архітектури побудови суспільства. Ось тому у вересні 2014 року вирішили реорганізувати 5 контролюючих служб.

Власне, це було досить мудре рішення. Поставте себе на місце підприємця. Йому набагато легше мати справу із однією структурою, а фахівці між собою там уже розберуться, ніж із оббити пороги п’яти інстанцій, які мають контролюючі функції. Але наголошую! Змінилася не лише назва. Змінилася суть. У результаті оптимізації вивільнили третину колишніх працівників. Але не це головне. Змінюються підходи до роботи. Адже служба має бути сучасна, адаптована до європейських вимог.

Так, питання безпечності харчових продуктів у Європі стоїть досить гостро. А тому наші продукти, які потрапляють на їхній ринок, мають бути якісними і відповідно сертифікованими. І відповідати за все повинна одна (!) служба. Однак є й інший бік – через зайву лібералізацію «наплодилися» нечесні ділки, які відверто обманюють споживачів. На жаль, нині на прилавках українських магазинів є чимало продуктів, у яких складники на етикетці зовсім не відповідають суті. Український ринок заполонили фальсифіковані продукти… Боротися із цим і покликані фахівці Держпродспоживслужби. Ось тільки усіх рушіїв впливу ми ще не отримали. Це якраз і є труднощі перехідного періоду. Хоча притягнути порушника до адміністративної відповідальності, забезпечити супровід споживачу, який захищає свої права, можемо. І вже це робимо…

  • Але ж у Держпродспоживслужби є багато інших сфер відповідальності…
  • Так, наприклад, ми маємо Сектор контролю за регульованими цінами. Управління безпечності харчових продуктів і ветеринарії, а також управління фітосанітарної безпеки. Окремий напрямок роботи - контроль у сфері насінництва і розсадництва… А ще – є управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства. Нам нещодавно навіть передали повноваження із оформлення усієї спеціальної техніки, що потрапляє на український ринок. Тож зі звичайним автомобілем ви маєте йти у МРЕВ, або тепер – Територіальний сервісний центр, а до нас – із трактором чи притиральною технікою…
  • Щороку 15 березня відзначають Всесвітній день прав споживача. Причому Україна першою серед республік колишнього Союзу, ще у 1991 році прийняла Закон «Про захист прав споживачів». Стежити за його дотриманням – функція однієї зі структур, що належить до Держпродспоживслужби
  • До речі, у Закон «Про захист прав споживачів» уже внесли чимало змін, але він досі – дійсний. Тому підприємцям, які не дотримуються контролю за якістю, не дбають про безпеку вироблених продуктів, варто це пам’ятати. Обман споживача – не минеться, хоча ми нині дійсно переорієнтовуємося на консультативну, арбітражну функцію. Так, нашою метою не є карати усіх без розбору. Але ми стоїмо на позиції, що українці повинні отримувати якісні продукти, бо він цього, за великим рахунком, залежить здоров’я нації.Так, колишня Інспекція із питань захисту прав споживачів у Тернопільській області ввійшла до нашої структури. Тепер це – Управління у справах захисту прав споживачів. Інстанція нікуди не переїздила. Вона працює за тією ж адресою: бульвар Т.Шевченка, 11. Навіть номер телефону не змінився – (0352) 52-32-16. Дзвоніть, приходьте. Наші фахівці готові вам допомогти, проконсультувати.
  • Не завадило б і українцям самим навчитися захищати свої права…

Так, це – серйозна проблема. Ось тому я разом із підлеглими сьогодні вийшов на Театральний майдан. Усе для того, аби розповісти людям про їхні права. Окрім того, у рамках відзначення Всесвітнього дня захисту прав споживачів фахівці управління захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби прочитали лекцію про права споживачів у різних сферах у Тернопільському кооперативному торговельно-економічному коледжі (див. фото – прим.). Словом, попереду – ще дуже багато роботи…

unnamed
unnamed

unnamed (3)
unnamed (3)

unnamed (2)
unnamed (2)

unnamed (4)
unnamed (4)

unnamed (5)
unnamed (5)

Фото зі сторінки Василя Хомінця у «Фейсбук»

 

Вибір читачів за тиждень

Відео