/ /Складний вибір автомобіліста: уживаний «німець» чи «колимага» національного виробника

21 Квітня 2019, Неділя


Вибори президента: у Чортківському, Борщівському та Заліщицькому районах голосують активніше, ніж у 1 турі

Вибори на Тернопільщині: процес повільний та майже без ексцесів (фото)

Було/стало: як змінилась стара синагога у Чорткові за сто років (фото)

Відео
Як чортківчани на роботу велосипедами їхали: погляд з квадрокоптера (відео)

Тернопільський рокер змінив професію (фото)

На Тернопільщині вже 17 мільйонерів розповіли, де взяли такі гроші

Жителі Тернопільщини найбільше хочуть знати про доходи – свої і чужі

Вранці на виборчій дільниці на Тернопільщині помер пенсіонер

Погода
Відтепер метеопрогнози для аграріїв стали ще точнішими (Агроновини)

Фоторепортаж Це цікаво
Бережани у світлі й тіні (фоторепортаж)

Не дивуйтесь! «Реал Мадрид» і в Тернополі знає, що робить (фоторепортаж)

Чим займались тернополяни у день тиші (фото)

Це цікаво
21 квітня в історії Тернопільщини

Учні Байковецької школи виготовили великодні віночки щоб подарувати їх самотнім односельчанам (фото)

Тернополянка виборола перше місце на всеукраїнському турнірі з дзюдо

Вихованці Шумського ліцею – дипломати Всеукраїнського етапу конкурсу «Земля – наш спільний дім»

20 Квітня 2019, Субота


Тернопільські дзюдоїсти переможно зарекомендували себе на міжнародному юнацькому турнірі

Погода
Освячувати вербу тернополянам доведеться під парасольками

До тернополян дзвонив Президент?

Умілі руки майстрині із Тернопільщини (фото)

На Тернопільщині закриватимуть станції

Нетверезому водію з Тернопільщини, який переїхав пішохода, не послабили покарання

Учні на Тернопільщині висаджували декоративні дерева біля пам’ятників (фото)

Тернопільщину обрали для важливих навчань

Фоторепортаж Це цікаво
Деталі давнього тернопільського під’їзду на Франка (фоторепортаж)

Маленькому хлопчику з Тернополя потрібна допомога

Фотофакт
На одній із вулиць Тернополя незаконно зрізали дерева (фотофакт)

Інтерактивний мистецький проект створюють у Тернополі (фото)

Це цікаво
На Тернопільщині влаштували конкурс гігантських писанок (фото)

Фоторепортаж
Від пляшок до старих килимів – Кременець чистили від непотребу (фоторепортаж)

«Опілля» допомогло: V відкритий чемпіонат Тернополя та області з плавання став справжнім святом на воді

Фоторепортаж Це цікаво
Тернополянки можуть оцінити міцних чоловіків і їх котиків (фоторепортаж)

Понад 3 гектари землі у Тернополі хотіли просто віддати інвестору (фото)

60% бюджетів ОТГ формуються за рахунок місцевих аграрних підприємств (Агроновини)

Відео
Щоб вирішити проблему Тернополя, перерахують гроші в усіх районах краю (фото, відео)

За два місяці мешканців Тернопільщини стало менше

У Кременці пиячать просто на Козацьких могилах (фото)

Відео
На Тернопільщині закликають врятувати Дністер від сміття (фото, відео)

Це цікаво
20 квітня в історії Тернопільщини

У Бережанах держслужбовці долучилися до весняної толоки (фото)

Молодь Лановеччини змагалася за першість з легкої атлетики

У Вишнівецькій ОТГ представили проект стратегії розвитку молодіжного середовища

19 Квітня 2019, П’ятниця


Тернопільська тенісистка – срібна призерка Міжнародного турніру з настільного тенісу

Погода
Сьогодні вночі тернополян «заморозить»

Внаслідок аварій на Тернопільщині травмувалися 33 пішоходи, 3 – загинули

Фоторепортаж
Лауреатка премії ООН у галузі телебачення в захваті від творчості  митця з Тернополя

Фоторепортаж
Тернопільські військові медики пройшли тренування з тактичної медицини (фоторепортаж)

Поблизу парку Національного відродження викидають сміття та сухе гілля

При в’їзді у Чортків знову ДТП: всі живі (відео)

Анонс
Що чекає тернополян на вихідних?

Фотофакт
Тернопільська «Красуня дня»

Фоторепортаж
Прогулянка сонячним Тернополем

Складний вибір автомобіліста: уживаний «німець» чи «колимага» національного виробника

Середній вік автомобілів в Україні – 20 років. 90% доріг у нашій державі потребують ремонту. Середня зарплата –  6 324 грн. Сукупно все це породжує жахливу статистику: понад 3 тисячі загиблих і 20 тисяч травмованих у ДТП в рік.

На жаль, такі страшні цифри ми змушені будемо спостерігати ще не один рік, адже переважна більшість українців не в змозі придбати новий, а значить безпечний автомобіль. Водії купують автівки з пробігом  (так звані «б/к») чи їздять на автомобілях з іноземною реєстрацією. Тимчасом, як у Європі за 2000 євро можна купити цілком пристойне авто з, як мінімум, двома подушками безпеки. В Україні за такі гроші – це лише «Жигулі» чи з’їжджений автомобіль європейського виробництва 1980-х років, пише svoboda.

Вітчизняний автомобіль vs «іномарка»

Ще за часів СРСР нам намагалися втовкмачити, що автомобіль – це розкіш, а не необхідність чи засіб пересування. Навіть сьогодні ми часто вживаємо термін «іномарка», маючи на увазі, що справді якісні машини можуть виробляти лише за кордоном.

Але є автомобілі, які збирають на заводах в Україні. Щоправда, назвати їх автівками вітчизняного виробництва дуже важко. Адже  світові виробники лише орендують або купують площі для складання авто в Україні.

Найвідоміші з таких виробників – Chery і Chevrolet. Також гарно влаштувалися в нас корейські автовиробники. Наприклад, машини під маркою SsangYong збирають у Кременчуці, там же з’являються на світ новенькі Geely. Але чому частина українців не  довіряє таким автівкам та навіть вважають їх небезпечними?

«Ви колись бачили ДТП з трьома трупами? Нещодавно таке сталося у селі на Львівщині. Загинули троє пасажирів автівки Geely, яку складають в Україні. Справа в тому, що такі машини не обладнані подушками безпеки. А нашій державі вигідно, щоб ми купували саме такі новенькі авто. Натомість навіть Volkswagen 1999 року випуску набагато безпечніший, хоча привезений з-за кордону», – розповідає активіст  тернопільського осередку ГО «Авто Євро Сила» Віктор Лехман.

«Євробляхи»: водії – за, влада – проти

Віктор надає перевагу автівкам європейського виробництва. Аби не переплачувати, свого залізного коня він придбав за кордоном. Відтак, в Україні їздить з єврономером.

За офіційними даними, в Україні – 790 тис. автівок з іноземною реєстрацією, проте в «Авто Євро Силі» кажуть, що понад 2 млн. Водії вигадали безліч схем, як придбати машину за кордом і, не розмитнюючи її, їздити дорогами України. Щоправда, сьогодні вони готові від них відмовитися, якщо влада прислухається до їхніх вимог.

Відтак водії організовують автопробіги на підтримку законопроектів, які дозволять українцям купувати автомобілі у Європі за доступними цінами. Акція відбулося і в Тернополі.

«Сьогодні тут зібралося майже півсотні водіїв автомобілів на «єврономерах». Ми їздимо і не знаємо, що на нас чекає завтра. Адже на засіданнях комітетів Верховної Ради України з питань податкової та митної політики розглядають такі законопроекти, маючи на меті заборонити пересування авто з іноземними номерами. Автором одного з таких скандальних законопроектів є Максим Бурбака.

Згідно з цим проектом, усі, хто користуються автомобілями з іноземною реєстрацією на території України, навіть якщо це мешканці інших країн, мають сплачувати по два євро на день.

На щастя, за цей законопроект не проголосували. Активісти нашої організації подали інший. Зокрема, українець, купуючи автівку в Європі, повинен самостійно перетнути на ній кордон. Тобто, це дає можливість відразу зрозуміти, за ким числиться машина. А також власники таких автівок повинні сплачувати по 200 євро в рік у казну нашої держави. Ці кошти мають бути спрямовані на ремонт доріг», – розповів активіст Віктор Лехман.

Купувати не за схемами, а за правилами

Водії заявляють, що готові відмовитися від будь-яких схем, діяти у правовому полі. Але, водночас, просять владу зрозуміти, що у більшості громадян немає коштів, аби придбати автівку в офіційного дистриб’ютора.

«Якщо за кордоном я можу купити авто за 5 тисяч євро, то в Україні така ж машина, але з нашими номерами, вартуватиме вже 10-15 тисяч», – підсумував Віктор Лехман.

Що буде з автівками з єврономерами, можуть вирішити вже цього тижня.  Чи прислухається влада до водіїв, чи й надалі просуватиме вітчизняні авто – покаже час. Натомість тернополяни кажуть, що проводитимуть автопробіги, аби їх почули. До прикладу, цієї суботи автопробіг стартував від «Маяка». Маршрут пролягав біля ТНПУ, вулицею Руська, проспектом Степана Бандери, повз ТЦ Подоляни і вулицею Замкова до відправної точки.

Щоправда, патрульні не регулювали рух автоколони, хоча активісти повідомляли про акцію.

Наталя ЛУКІВ

9021

Залишити коментар

  Коментарі Facebook

Схожі матеріали
Інші публікації автора