/ /Як зробити пересування на велосипеді безпечним?

25 Травня 2019, Субота


Пані Міністерша у Тернополі сказала те, про що ніхто не чув у світі

Особливості спадкування

На Кременеччині туристи запримітили нове місце для фото (фото)

У селах Тернопільщини функціонує майже пів тисячі закладів дошкільної освіти

«Те, що стало вже непотрібним вам, може значно допомогти», – тернополян запрошують на благодійний гаражний розпродаж

Фотофакт
Тернопільських рибалок попереджають про штраф за вилов коропа (фотофакт)

Фотофакт
Тернопіль стає яскравішим (фотофакт)

Скільки тернополян обрали сімейного лікаря та що потрібно для укладання декларації

Названо культуру, урожай якої може стати рекордним у 2019 році (Агроновини)

Фоторепортаж Це цікаво
Чотири квітки однієї кахлі (фоторепортаж)

У тернопільському педагогічному університеті відкривають Бюро кар’єри

Деякі тернополяни отримають більше можливостей вчитись у вишах безкоштовно

Скільки курці випалюють сигарет за день на Тернопільщині

Як бджоли на мед: на Гаївський міст з’їжджаються порушники (фото)

Це цікаво
Сто років тому у Кременці ще була Європа (фото)

Тернопільський музей наповнився іноземним живописом

Погода
Небезпечна погода: на Тернопільщині оголосили жовтий рівень

Жителі Тернопільщини фактично придбали 172 міномета «Молот»

Це цікаво
25 травня в історії Тернопільщини

Митрополит Василій запрошує українців на Загальнонаціональну прощу до Зарваниці

У Більче-Золотецькій ОТГ для потреб громади закупили спецтехніку (фото)

Мешканці Бережан долучилися до велопробігу (фото)

24 Травня 2019, П’ятниця


На Тернопільщині відкрили навчально-консультаційний пункт (фото)

Погода
Погода у Тернополі 25 травня

Негода не відступає: на Тернопільщині підтопило будинки (фото)

Боржників на Тернопільщині викликають «на килим» і змушують платити штрафи

На Тернопіллі активувалися кліщі

Анонс
Що чекає тернополян на вихідних

Майте на увазі: на Тернопільщині приймають навіть анонімні скарги 

Фоторепортаж
Ректору з Тернополя встановили барельєф (фоторепортаж)

Фотофакт
Тернопільські «Красунчики дня»

Фоторепортаж
На Тернопільщині зробили те, чого в Україні ще не було (фоторепортаж)

Тернополянам на замітку: для чого потрібно вимірювати пульс під час бігу

Це цікаво
Хвилинка грамотності для тернополян: новий правопис і з чим його їдять

Названо предмет гордості України у галузі тваринництва (Агроновини)

Фрагменти дверей старих костелів Тернопілля

Анонс
Тернополян кличуть на мирну акцію, аби підтримати полонених моряків

У Кременці тривають останні приготування до великого свята (фото)

Фоторепортаж
Роз’їхані жаби на картоні від тернопільського художника Володимира Чорнобая

Анонс
Тернополян запрошують на лекторій про здорове харчування

На Тернопільщині уколи замінять таблетками: чим корисні такі лікувальні зміни

Фотофакт
‎На Збаражчині на водіїв очікує несподівана небезпека (фотофакт)

Тернополян закликають обирати безпечні заклади для випускної вечірки

На  вулицях Чорткова в тестовому режимі почали працювати інспектори з паркування

На вірність українському народові присягнули нові поліцейські

Відео
На Тернопільщині оновилось місто (фото, відео)

Фоторепортаж
У Бережанах студенти долучились до озеленення міста (фоторепортаж)

Це цікаво
Патрульні порадили тернополянам, як можна вберегтись від грабежу

На Тернопільщині чоловік зберігав небезпечні предмети

Відео
Центром Збаража пливуть авто (фото, відео)

Фотофакт
Тернопільські патрульні отримали відзнаки за віддану службу (фотофакт)

У Почаєві депутати проігнорували засідання сесії (фото)

Про те, чому велосипед – краще за авто, безпеку велосипедистів на дорогах і розвиток велоінфраструктури Тернополя спілкуюся з головою «ВелоТернопіль» Юрі Собі.

Мій співрозмовник рідко користується громадським транспортом і переконаний, що єдиний спосіб переміщатися Тернополем комфортно це велосипед.

— Автомобіль з двигуном внутрішнього згорання — застарілий засіб пересування містом, джерело загазованості повітря, викидів шкідливих речовин, заторів на дорогах. Варто почати думати про більшість мешканців міста і оптимізовувати пересування, дбайливо ставитися до ресурсів та навколишнього середовища. Громадський транспорт, велосипед, електричні скутери, самокати і сігвеї – це альтернатива, майбутнє сталої мобільності.

— Але поки не всі готові пересісти на біцигль

Коли у 2015 році ми проводили дослідження та опитування (ознайомитися можна ТУТ), з’ясували, що найбільше велосипедизацію міста зупиняє відсутність інфраструктури. 66% людей опитаних сказали, що не використовують велосипед щодня через відсутню велоінфраструктуру — велодоріжки, контрсмуги, знаки уваги, велостійки, бордюри…

Нині у програмі розвитку велосипедної інфраструктури, що затверджена міською радою, прописане створення велодоріжок в основних напрямках — з Дружби на Східний, та з Центру на Сонячний і до «Подолян». Ще одна велодоріжка, котра дуже потрібна місту – зелений маршрут довкола ставу. Нині цим рекреаційним маршрутом користуються бігуни, пішоходи, велосипедисти. І там би мав бути повністю або частково заборонений проїзд автотранспорту. На жаль, через автолобізм чиновників, нині це дуже небезпечна дорога, де автомобілі розганяються до великих швидкостей, через відсутність фізичних обмежувачів, котрі б лімітували  швидкість, і без пішохідної-вело-бігової доріжки.

Для розвитку сталої мобільності Тернополю дуже бракує не тільки велодоріжок, а й велохабів – великих парковок у місцях, де люди пересідають з одного транспорту на інший. Їх потрібно розмістити біля авто- та залізничного вокзалів, «Шостого магазину», перетині вулиць 15 квітня та Симоненка, на Збразькому кільці. Встановлення велохабів дало б можливість тим, хто живе за містом, діставатися нього громадським транспортом, а потім пересісти на велосипед. Встановлення велохабів теж затверджено в програмі розвитку велосипедної інфраструктури.

Надзвичайно добре, що останнім часом у місті з’явилося багато велостійок. Як на мене, вони провокують користуватися велосипедом: проходячи повз бачиш, інші велосипеди, розумієш, що наступного разу зможеш залишити тут і свій велосипед.

— Як велосипедистові почуватися безпечно на дорозі?

— Перш за все, треба вивчити правила дорожнього руху. Ми живемо у світі великих швидкостей та мас. Тому знання правил дорожнього руху просто необхідне. Наголошу, що їхнє знання не обмежується лише вмінням «орієнтуватися» на колір світлофора: якщо при переході дороги зважати винятково на зелене світло, дуже ймовірно, що в якийсь раз або ти не побачиш машину, або водій не помітить тебе. Головне – переконатися, що небезпеки нема, і тільки тоді переходити дорогу. Крім того, треба звертати увагу на дорожні знаки, і не важливо, чи ти пішохід, чи водій, чи велосипедист, ролер, скейтер…  Не знаючи правил дорожнього руху, будеш створювати хаос на дорозі, наражаючи на небезпеку себе та інших.

— Підкажи кілька «прийомів» їзди зі свого досвіду

— У ПДР прописано, що велосипедисти мають триматися краю правої смуги. Це можна виконувати на хорошій дорозі. У нас же зазвичай на узбіччі збирається різноманітне сміття, утворюються горби, тому варто триматися безпечного місця на дорозі. Іноді проблемними ділянками переїзду стають зупинки. Коли проїжджаєш повз, трапляється, водії підрізають, притискають до узбіччя. Тому завжди раджу тим, у кого є достатні навики їзди, проїжджати зупинки серединою дороги;  якщо ж навиків немає, ліпше призупинитися та пропустити транспорт — так безпечніше. Те ж стосується проїзду кіл, якщо нема досвіду, ліпше переїхати їх через пішохідні переходи.

До речі, кожної останньої п’ятниці місяця «ВелоТЕ» проводить велозаїзд «КритичнаМаса» — це добра нагода для новачків спробувати їздити по дорозі, адже поруч із більш досвідченими велосипедистами вони почуваються безпечніше та впевненіше. Дорогою звертаємо увагу на дорожні знаки та безпеку руху. Віднедавна також проводимо «ВелоПікнік». Ми всі разом виїжджаємо десь за місто і це добра нагода попрактикуватися їздити на короткі й середні дистанції.

— Наостанок нагадай про облаштування велосипеда

— Дуже важливо мати дзвіночок і рефлектори – червоний задній, помаранчевий боковий та білий передній. У багатьох країнах також  використовують світловідбивачі на одязі чи рюкзаках —  це дуже добрий спосіб бути помітним для водіїв навіть на тих вулицях, які погано освітлені.

Анна Золотнюк

Фото надані Юрі Собі

128

mm
teren.in.ua

Передрук та інше використання матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на teren.in.ua.

Залишити коментар

  Коментарі Facebook

Схожі матеріали
Інші публікації автора