/ /Як зробити пересування на велосипеді безпечним?

17 Грудня 2018, Понеділок


Фоторепортаж
Давнє мереживо старих дверей (фоторепортаж)

Тернополянка розпочала благодійну естафету «Миколай для чотирилапих» (фото)

Спортивний огляд тижня: злети змінилися падіннями

Відео
Показали вражаюче відео про те, як засяяла Замкова гора у Кременці (відео)

Це цікаво
У скільки тернополянам обійдеться оренда квартири у новорічну ніч (фото)

VIP-Тернопіль опинились в центрі великого скандалу

Тернополянам на замітку: вартість євро суттєво знизилась

Тернопільська ялинка майже остання у рейтингу найвищих ялинок України (інфографіка)

Відео
У Тернополі нарешті подбають про етику, але й про землю не забудуть (фото, відео)

Це цікаво
17 грудня в історії Тернопільщини

ФоторепортажЕксклюзив Це цікаво
На Тернопільщині можна придбати ексклюзивні подарунки до свят (фото)

Футболісти Тернопільщини презентували власну книгу-довідник

Ветерани футболу отримали заслужені нагороди (фото)

16 Грудня 2018, Неділя


Погода
Тріщить Варюха — бережи ніс та вухо

Через негоду вантажівкам можуть обмежити в’їзд у Тернопіль

Турецька вантажівка потрапила у смертельну ДТП на Тернопільщині (фото)

У Кременці зібрали термінову нараду через снігопад (фото)

Терміново
Фура із турецькими номерами потрапила у смертельну ДТП на Тернопільщині (фото)

Наполеонівські плани: підтягнути вісім сіл Зборівщини до рівня Тернополя (фото)

Тернопільський м’ясокомбінат втретє визнали найкращим у конкурсі Народний бренд-2018 (фото)

Анонс
Тернополяни можуть насолодитись музикою та допомогти Миколаю

Тернопіль: Смику віддадуть парк, а війну з МАФами візьме на себе Кібляр (фото)

Відео
У Кременці малеча допомагає онкохворим (фото, відео)

Безробітним тернополянам запропонували близько 50 тис. вакансій

Туман, мороз, сніг, сонце (фоторепортаж)

Фоторепортаж Це цікаво
Те, що надає тернопільським стінам справжності (фоторепортаж)

Сніг, хуртовина та ожеледиця: на Тернопільщині оголосили жовтий рівень

Відео Це цікаво
У Кременці татусь влаштував танцювальний флешмоб під пологовим відділенням (відео)

Відео Фоторепортаж
У Тернополі презентували книгу «Бог. Майдан. Війна», яка не продається (фото, відео)

Тернопільська Округа НСОУ проводить акцію «Наслідуємо добрі справи Чудотворця»

Тернопільські лікарі зібрали допомогу захисникам на Сході (фото)

Картки платника податків – дуже популярна штука на Тернопільщині

Фоторепортаж
Стрічки, фрукти, звірі — деталі тернопільських фасадів (фоторепортаж)

Відео
Рекордні 400 м гірлянд прикрасили міську ялинку у Кременці (відео)

Сплачувати податки спонукає совість, а не перевірки, впевнені на Тернопільщині

Це цікаво
16 грудня в історії Тернопільщини

З футзалу розпочався попередній етап кубка області (фото)

Тепер і в замках та історичних місцях Тернопільщині може відбуватися шлюбна церемонія

Жителя Тернопільщини підозрюють у зв’язках з «ДНР»

Фоторепортаж
На Тернопільщині артилеристи практикують навики зі спецпідготовки (фото)

На Тернопільщині відзначили 150-річчя «Просвіти» (фото)

15 Грудня 2018, Субота


Погода
Весь день у Тернополі сніжитиме

Громади на Тернопільщині налагоджують співробітництво

У Тернополі військовики вшанували пам’ять  ліквідаторів аварії на ЧАЕС (фото)

Скандал: діти у Тернополі без проблем можуть купити алкоголь і цигарки

Тернополяни дізнались, як звучить сучасна українська камерна музика

Фоторепортаж
Де шукати літо серед зими в Тернополі? (фоторепортаж)

Тернополянам вже відомо ім’я нового глави української православної церкви

Що означає слово «Опілля»?

Тернополянкам показали ідеальну сукню для святкування Нового 2019 року

Фоторепортаж
Палац на Тернопільщині об’єднав українців та поляків однією темою (фоторепортаж)

Після падіння в нічному клубі Кременця шумчанин опинився в лікарні у важкому стані

Про те, чому велосипед – краще за авто, безпеку велосипедистів на дорогах і розвиток велоінфраструктури Тернополя спілкуюся з головою «ВелоТернопіль» Юрі Собі.

Мій співрозмовник рідко користується громадським транспортом і переконаний, що єдиний спосіб переміщатися Тернополем комфортно це велосипед.

— Автомобіль з двигуном внутрішнього згорання — застарілий засіб пересування містом, джерело загазованості повітря, викидів шкідливих речовин, заторів на дорогах. Варто почати думати про більшість мешканців міста і оптимізовувати пересування, дбайливо ставитися до ресурсів та навколишнього середовища. Громадський транспорт, велосипед, електричні скутери, самокати і сігвеї – це альтернатива, майбутнє сталої мобільності.

— Але поки не всі готові пересісти на біцигль

Коли у 2015 році ми проводили дослідження та опитування (ознайомитися можна ТУТ), з’ясували, що найбільше велосипедизацію міста зупиняє відсутність інфраструктури. 66% людей опитаних сказали, що не використовують велосипед щодня через відсутню велоінфраструктуру — велодоріжки, контрсмуги, знаки уваги, велостійки, бордюри…

Нині у програмі розвитку велосипедної інфраструктури, що затверджена міською радою, прописане створення велодоріжок в основних напрямках — з Дружби на Східний, та з Центру на Сонячний і до «Подолян». Ще одна велодоріжка, котра дуже потрібна місту – зелений маршрут довкола ставу. Нині цим рекреаційним маршрутом користуються бігуни, пішоходи, велосипедисти. І там би мав бути повністю або частково заборонений проїзд автотранспорту. На жаль, через автолобізм чиновників, нині це дуже небезпечна дорога, де автомобілі розганяються до великих швидкостей, через відсутність фізичних обмежувачів, котрі б лімітували  швидкість, і без пішохідної-вело-бігової доріжки.

Для розвитку сталої мобільності Тернополю дуже бракує не тільки велодоріжок, а й велохабів – великих парковок у місцях, де люди пересідають з одного транспорту на інший. Їх потрібно розмістити біля авто- та залізничного вокзалів, «Шостого магазину», перетині вулиць 15 квітня та Симоненка, на Збразькому кільці. Встановлення велохабів дало б можливість тим, хто живе за містом, діставатися нього громадським транспортом, а потім пересісти на велосипед. Встановлення велохабів теж затверджено в програмі розвитку велосипедної інфраструктури.

Надзвичайно добре, що останнім часом у місті з’явилося багато велостійок. Як на мене, вони провокують користуватися велосипедом: проходячи повз бачиш, інші велосипеди, розумієш, що наступного разу зможеш залишити тут і свій велосипед.

— Як велосипедистові почуватися безпечно на дорозі?

— Перш за все, треба вивчити правила дорожнього руху. Ми живемо у світі великих швидкостей та мас. Тому знання правил дорожнього руху просто необхідне. Наголошу, що їхнє знання не обмежується лише вмінням «орієнтуватися» на колір світлофора: якщо при переході дороги зважати винятково на зелене світло, дуже ймовірно, що в якийсь раз або ти не побачиш машину, або водій не помітить тебе. Головне – переконатися, що небезпеки нема, і тільки тоді переходити дорогу. Крім того, треба звертати увагу на дорожні знаки, і не важливо, чи ти пішохід, чи водій, чи велосипедист, ролер, скейтер…  Не знаючи правил дорожнього руху, будеш створювати хаос на дорозі, наражаючи на небезпеку себе та інших.

— Підкажи кілька «прийомів» їзди зі свого досвіду

— У ПДР прописано, що велосипедисти мають триматися краю правої смуги. Це можна виконувати на хорошій дорозі. У нас же зазвичай на узбіччі збирається різноманітне сміття, утворюються горби, тому варто триматися безпечного місця на дорозі. Іноді проблемними ділянками переїзду стають зупинки. Коли проїжджаєш повз, трапляється, водії підрізають, притискають до узбіччя. Тому завжди раджу тим, у кого є достатні навики їзди, проїжджати зупинки серединою дороги;  якщо ж навиків немає, ліпше призупинитися та пропустити транспорт — так безпечніше. Те ж стосується проїзду кіл, якщо нема досвіду, ліпше переїхати їх через пішохідні переходи.

До речі, кожної останньої п’ятниці місяця «ВелоТЕ» проводить велозаїзд «КритичнаМаса» — це добра нагода для новачків спробувати їздити по дорозі, адже поруч із більш досвідченими велосипедистами вони почуваються безпечніше та впевненіше. Дорогою звертаємо увагу на дорожні знаки та безпеку руху. Віднедавна також проводимо «ВелоПікнік». Ми всі разом виїжджаємо десь за місто і це добра нагода попрактикуватися їздити на короткі й середні дистанції.

— Наостанок нагадай про облаштування велосипеда

— Дуже важливо мати дзвіночок і рефлектори – червоний задній, помаранчевий боковий та білий передній. У багатьох країнах також  використовують світловідбивачі на одязі чи рюкзаках —  це дуже добрий спосіб бути помітним для водіїв навіть на тих вулицях, які погано освітлені.

Анна Золотнюк

Фото надані Юрі Собі

126

mm
teren.in.ua

Передрук та інше використання матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на teren.in.ua.

Залишити коментар

  Коментарі Facebook

Схожі матеріали
Інші публікації автора