/ /Як зробити пересування на велосипеді безпечним?

22 Серпня 2018, Середа


ФК “Збруч” поступився професіоналам

Ще одна мати з Тернопільщини отримала почесне звання

На Тернопільщині відбулось рукоположення нового диякона

На Тернопільщині у футбольному матчі перемогла команда з Вишнівця

21 Серпня 2018, Вівторок


Фотофакт
На набережній ставу на тернополян чекає сюрприз (фотофакт)

У Тернополі продовжили термін подачі показників електролічильників

У Тернополі не розминулись вантажний автомобіль та легківка

Фотофакт
Тернопільська «Красуня дня»

Що варто знати тернополянам про трудовий стаж

Виробництво добрив зростає (Агро-новини)

У Тернополі елітний автомобіль знову не туди заїхав

Фоторепортаж
Іржаві, але красиві старі замки Тернополя

Відео Фоторепортаж
В Україні є «скандинавські фіорди», яким понад 2 мільярди років (фото, відео)

Для маленьких тернополян влаштують спортивний фестиваль

Чи знають тернополяни, як правильно обирати одяг для школярів

Уберегти Тернопільщину від пожеж може кожен

Фотофакт
Тернополяни у маршрутках можуть запастися контрацептивами (фотофакт)

Фоторепортаж
Храм у Кременці прикрасила витончена річ вагою 1 тонну і вартістю 300 тисяч гривень (фото)

На Тернопільщині знову нещасний випадок

Анонс Це цікаво
У Кременці відбудеться міжнародний вернісаж

У тернополян немає нічого святого (фото)

На Тернопільщині знайшли небезпечну вибухівку

Неповнолітні на Тернопільщині вирішили зробити фото з черепом

У Тернополі відшукали злодіїв ромської національності

Фотофакт
У Тернополі знову показують майстер-класи із паркування (фотофакт)

Якою буде медицина у селах на Тернопільщині?

Це цікаво
21 серпня в історії Тернопільщини

На Тернопільщині відбувся чемпіонат серед команд-аматорів

На  Тернопільщині відбулось відкриття оновленого клубу

На Тернопільщині відбулась Х ювілейна проща (фото)

На Тернопільщині футболісти “Скали-Айви” перемогли ФК”Заводське”

20 Серпня 2018, Понеділок


Погода
Який Мирон – такий січень

Відео
У селі під Тернополем показали оригінальні короваї (відео)

У Тернополі затримали наркомана-крадія

Це цікаво
На Тернопільщині яблуні одночасно плодоносять і цвітуть

Фотофакт
Тернопільська «Красуня дня»

На Тернопільщині масштабна пожежа: горіло підприємство (фото)

У яких випадках іноземцям можуть продовжити термін перебування в Тернополі

Пізні кавуни подорожчають (Агро-новини)

Внески, мобільні та шкільна форма – від чого мають право відмовитись батьки тернопільських учнів

Тернополяни можуть заробляти від 50 до 80 тисяч гривень

Фоторепортаж
Василь Махно у Тернополі читав вірші та розповів про новий роман

Тернополянка отримала бронзу у шаховому турнірі в Індії

Терміново
Працювали із розмахом: на Тернопільщині викрили «підпільну» АЗС (фото)

Тернополянам дозволили купатись у місцевих водоймах

Фотофакт
У Тернополі число водіїв-порушників невпинно зростає (фотофакт)

На Тернопільщині школярі отримають нові автобуси

Фоторепортаж
Поліція і Нацгвардія Тернополя тренувалися діяти в кризових ситуаціях (фото)

На «Східному» трапилася аварія (фото)

Відео
Що 40 років тому Єжи Гофман робив у Кременці (відео)

Відео
На Тернопільщині чоловік зламав щелепу коту (відео)

Тернополянам на замітку: євро зростає швидкими темпами

Про те, чому велосипед – краще за авто, безпеку велосипедистів на дорогах і розвиток велоінфраструктури Тернополя спілкуюся з головою «ВелоТернопіль» Юрі Собі.

Мій співрозмовник рідко користується громадським транспортом і переконаний, що єдиний спосіб переміщатися Тернополем комфортно це велосипед.

— Автомобіль з двигуном внутрішнього згорання — застарілий засіб пересування містом, джерело загазованості повітря, викидів шкідливих речовин, заторів на дорогах. Варто почати думати про більшість мешканців міста і оптимізовувати пересування, дбайливо ставитися до ресурсів та навколишнього середовища. Громадський транспорт, велосипед, електричні скутери, самокати і сігвеї – це альтернатива, майбутнє сталої мобільності.

— Але поки не всі готові пересісти на біцигль

Коли у 2015 році ми проводили дослідження та опитування (ознайомитися можна ТУТ), з’ясували, що найбільше велосипедизацію міста зупиняє відсутність інфраструктури. 66% людей опитаних сказали, що не використовують велосипед щодня через відсутню велоінфраструктуру — велодоріжки, контрсмуги, знаки уваги, велостійки, бордюри…

Нині у програмі розвитку велосипедної інфраструктури, що затверджена міською радою, прописане створення велодоріжок в основних напрямках — з Дружби на Східний, та з Центру на Сонячний і до «Подолян». Ще одна велодоріжка, котра дуже потрібна місту – зелений маршрут довкола ставу. Нині цим рекреаційним маршрутом користуються бігуни, пішоходи, велосипедисти. І там би мав бути повністю або частково заборонений проїзд автотранспорту. На жаль, через автолобізм чиновників, нині це дуже небезпечна дорога, де автомобілі розганяються до великих швидкостей, через відсутність фізичних обмежувачів, котрі б лімітували  швидкість, і без пішохідної-вело-бігової доріжки.

Для розвитку сталої мобільності Тернополю дуже бракує не тільки велодоріжок, а й велохабів – великих парковок у місцях, де люди пересідають з одного транспорту на інший. Їх потрібно розмістити біля авто- та залізничного вокзалів, «Шостого магазину», перетині вулиць 15 квітня та Симоненка, на Збразькому кільці. Встановлення велохабів дало б можливість тим, хто живе за містом, діставатися нього громадським транспортом, а потім пересісти на велосипед. Встановлення велохабів теж затверджено в програмі розвитку велосипедної інфраструктури.

Надзвичайно добре, що останнім часом у місті з’явилося багато велостійок. Як на мене, вони провокують користуватися велосипедом: проходячи повз бачиш, інші велосипеди, розумієш, що наступного разу зможеш залишити тут і свій велосипед.

— Як велосипедистові почуватися безпечно на дорозі?

— Перш за все, треба вивчити правила дорожнього руху. Ми живемо у світі великих швидкостей та мас. Тому знання правил дорожнього руху просто необхідне. Наголошу, що їхнє знання не обмежується лише вмінням «орієнтуватися» на колір світлофора: якщо при переході дороги зважати винятково на зелене світло, дуже ймовірно, що в якийсь раз або ти не побачиш машину, або водій не помітить тебе. Головне – переконатися, що небезпеки нема, і тільки тоді переходити дорогу. Крім того, треба звертати увагу на дорожні знаки, і не важливо, чи ти пішохід, чи водій, чи велосипедист, ролер, скейтер…  Не знаючи правил дорожнього руху, будеш створювати хаос на дорозі, наражаючи на небезпеку себе та інших.

— Підкажи кілька «прийомів» їзди зі свого досвіду

— У ПДР прописано, що велосипедисти мають триматися краю правої смуги. Це можна виконувати на хорошій дорозі. У нас же зазвичай на узбіччі збирається різноманітне сміття, утворюються горби, тому варто триматися безпечного місця на дорозі. Іноді проблемними ділянками переїзду стають зупинки. Коли проїжджаєш повз, трапляється, водії підрізають, притискають до узбіччя. Тому завжди раджу тим, у кого є достатні навики їзди, проїжджати зупинки серединою дороги;  якщо ж навиків немає, ліпше призупинитися та пропустити транспорт — так безпечніше. Те ж стосується проїзду кіл, якщо нема досвіду, ліпше переїхати їх через пішохідні переходи.

До речі, кожної останньої п’ятниці місяця «ВелоТЕ» проводить велозаїзд «КритичнаМаса» — це добра нагода для новачків спробувати їздити по дорозі, адже поруч із більш досвідченими велосипедистами вони почуваються безпечніше та впевненіше. Дорогою звертаємо увагу на дорожні знаки та безпеку руху. Віднедавна також проводимо «ВелоПікнік». Ми всі разом виїжджаємо десь за місто і це добра нагода попрактикуватися їздити на короткі й середні дистанції.

— Наостанок нагадай про облаштування велосипеда

— Дуже важливо мати дзвіночок і рефлектори – червоний задній, помаранчевий боковий та білий передній. У багатьох країнах також  використовують світловідбивачі на одязі чи рюкзаках —  це дуже добрий спосіб бути помітним для водіїв навіть на тих вулицях, які погано освітлені.

Анна Золотнюк

Фото надані Юрі Собі

124

mm
teren.in.ua

Передрук та інше використання матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на teren.in.ua.

Залишити коментар

  Коментарі Facebook

Схожі матеріали
Інші публікації автора