Оксана Бучко

Тернополяни знають, як не зробити з дитини «зомбі»

deti-2

Життя у стилі «зомбі» часто спостерігають сьогодні у працівників різних структур. Графік таких людей стає рутиною, серед якої не зупиняються для аналізу результатів і зміни тактики, а також не бачать жодних перспектив і не шукають можливостей для втілення ідей. Проблема подвоюється, якщо у таких «зомбі» є діти, які фіксують у підсвідомості хворобливий світогляд батьків.

Маркетолог, автор проекту «Будь на своєму місці» Людмила Лукіян поділилась принципами, які допоможуть дитині знайти своє місце в житті та навчитись бачити можливості, а не перешкоди.

- Особистий приклад батьків замінює сотні слів, лекцій, правил і майстер-класів, - говорить Людмила Лукіян. – Але це не означає, що дитина повинна реалізовувати себе у якісь конкретній обраній батьками сфері. Не треба насаджувати свої нереалізовані мрії. Важливо підтримати дитину в тому, що їй вдається робити. Також проговорювати усі проблемні моменти. Дитина має чітко розуміти схему – «прийняті рішення – дії – наслідки». Можна пропонувати їй різні ситуації, запитувати про можливі рішення і наслідки.

23022108_1607270359334904_540295984_n
23022108_1607270359334904_540295984_n

Батьки також відповідальні за те, щоб дати дитині впевненість у своїх силах. У цьому питанні відіграють неабияку роль учителі.

- Чую від своєї дочки, що вчителі ще досі говорять фрази: «Хто тебе з такими оцінками візьме на роботу?», - продовжує Людмила. – І це вбиває творчість у дітей. Якщо вони будуть апріорі себе розглядати, як недостатньо обдарованих чи нездатних навчитись, вони не будуть мати зацікавлення до пізнання та вдосконалення. Тому важливо слідувати правилу євреїв і говорити дитині:  «У тебе все вийде!». Це відмежовує дитину від комплексів та зміцнює прагнення до хорошого.

Людмила Лукіян розпочинає проект «Будь на своєму місці» - соціальну рекламу, яка показує важливість правильного вибору професії та робочого місця. Проект покаже людей, які змогли змінити професію і успішно займаються своєю улюбленою справою

До речі, у МОН затвердили комунікаційну стратегію на 2017-2020 роки, за якою хочуть перейти до «двосторонньої комунікації зі суспільством». Одним із пунктів є «Професійна освіта». Комунікаційне завдання цього пункту полягає у поверненні престижності найпростішим професіям і місцям, де їх можна отримати – Professional Hubs. Детальніше із стратегією можна ознайомитись на mon.gov.ua.

Фото з архіву Людмили Лукіян та з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео