/ /Водій тролейбуса Сергій Шемерда: «Ми працюємо для пасажирів і протягом багатьох років набули хорошу репутацію»

17 Лютого 2019, Неділя


Це цікаво
17 лютого в історії Тернопільщини

Заліщицький «Дністер» переміг свого опонента

У Гусятині відбувся чемпіонат з шахів на який прийшла рекордна кількість учасників

У Великогаївській громаді вшанували воїнів-інтернаціоналістів (фото)

16 Лютого 2019, Субота


Фоторепортаж
На Тернопільщині відбулося свято розколяди (фоторепортаж)

Погода
Погода у Тернополі 17 лютого

Стало відомо причину «темноти» вокзалу на Тернопільщині

У педагогічному коледжі Чорткова виявили порушень на 700 тис. грн

Тернопільщина: власники «євроблях» 23 лютого згадуватимуть казку про Попелюшку

Фотофакт
Коридори школи на Тернопільщині перетворили у квітучий сад (фотофакт)

Фоторепортаж
Тернопільській зональний відділ взяв участь у всеукраїнській акції (фоторепортаж)

Відео
У Білій, що під Тернополем, хотіли заборонити відеозйомку під час сесій (відео)

На Тернопільщині вшанували пам’ять військового журналіста Дмитра Лабуткіна

Яловичина залишається малодоступною для більшості українців (Агроновини)

Фоторепортаж
Кольори весни у Тернополі (фоторепортаж)

Тернополяни вітають військових журналістів

У Чорткові оголосили конкурс на найкращий слоган міста

Тернополянин збив пішохода на смерть (фото)

На Тернопільщині депутат отримав термін за побиття поліцейського

Відео Фоторепортаж
Тернопільську набережну освітили повітряні кулі (фото, відео)

Фотофакт
У Кременецьких горах з’явилися перші підсніжники (фотофакт)

Тернополянам розкажуть що таке космодром і з чим його їдять

Це цікаво
Кременчанка розповіла, чому у Китаї не прийнято дарувати квіти на побачені і ходити в гості з порожніми руками (фото)

Ретро світлина 100-річної давності на Тернопільщині

Тернополяни зможуть поглянути на склад продуктів по-новому: як зміниться маркування та що покращать

Від початку тижня на Тернопільщині зафіксували понад 100 випадків захворювань на кір

Це цікаво
16 лютого в історії Тернопільщини

Представниця Тернопільського «Інваспорту» виборола срібну нагороду (фото)

На Тернопіллі відбувся Чемпіонат з лову риби з криги на мормишку

На Тернопільщині відтворили події Майдану (фото)

15 Лютого 2019, П’ятниця


Фоторепортаж
У Бучачі відбувся пам’ятний захід «Крізь пекло війни» (фоторепортаж)

Погода
Погода в Тернополі 16 лютого

На Тернопільщині охорона вилучила майже 60 кілограмів незаконної риби

Тернопіль: аптеку №78 уже закрили, а тепер спробують «прикрити тили» (фото)

На Тернопільщині найбільше подорожчали овочі, а цукор – подешевшав

Бенкет на одного не вдався: у Тернополі затримали злодія-невдаху (фото)

Відео
На Тернопільщині знову церковний скандал (відео, фото)

Як тернополянам зустріти весну без авітамінозу?

Фотофакт
Тернопільський «Красунчик дня»

Це цікаво
Приємно: картина геніального митця із Тернопільщини прикрашає конверт «Укрпошти» (фото)

Анонс
Що чекає тернополян на вихідних?

Фоторепортаж
Хвилинка грамотності для тернополян: пароніми. Частина 2 (фото)

Фоторепортаж
Тернопіль у скорботі згадав загиблих воїнів Афганістану (фоторепортаж)

Фоторепортаж
Будинок, повз який пройшли 120 років

Фоторепортаж
Молодь Зборівської громади хоче, аби у них було «DOBRE»

Марка із зображенням віадуку з Тернопільщини бере участь у голосуванні, яке проводять вперше в історії

У Зборові почала працювати студія звукозапису

Анонс
Тернопільська книгарня проведе святкову вікторину (анонс)

Фоторепортаж
На заході у Кременці дорослі чоловіки не могли стримати сліз (фоторепортаж)

Скільки готові платити на Тернопільщині за шкільні обіди

Фоторепортаж
У Тернополі заспівали останню колядку (фоторепортаж)

На допомогу батькам Тернопільщини прийде «Електронне малятко»

Водій тролейбуса Сергій Шемерда: «Ми працюємо для пасажирів і протягом багатьох років набули хорошу репутацію»

Про водіїв тролейбусів кажуть, що це люди непомітних професій. Вочевидь, це так, бо, хто, скажіть, зайшовши у салон, думає про людину, яка сидить за кермом.

Проте — це дуже серйозна професія. Водій повинен знати і про можливі несправності тролейбусів та їх обладнання, і правила дорожнього руху, і про особливості маршруту тощо. А ще, мабуть, найголовніше — водій тролейбуса має бути не лише професіоналом, а й морально сильною особистістю, адже він розуміє, що везе не просто якийсь товар, а обслуговує людей, пише nova.te.ua.

У КП «Тернопільелектротранс» за кермом «рогатого» уже понад двадцять років трудиться Сергій Степанович Шемерда. Стверджує, що його професія для нього — це вже діагноз. «Скажу вам одне: хто не любить цю роботу, той тут не працює», — запевняє чоловік.

Сергій Степанович прийшов у депо після служби в армії. Закінчивши курси водіїв, приступив до роботи. Він добре пам’ятає, як ще донедавна доводилося кермувати «старими» моделями тролейбусів чеського виробництва. «Теперішні моделі тролейбусів значно простіші у користуванні і значно ефективніші, адже мають змогу перевезти більшу кількість пасажирів. Отож часи, коли в години пік у тернопільських тролейбусах досить часто тріщали двері і кістки пасажирів, уже в минулому», — каже Сергій Шемерда.

До слова, рухомий склад підприємства оновлюється щороку. Нині на одинадцяти маршрутах курсують 53 тролейбуси і три автобуси, а також один спеціальний тролейбус «Технічна допомога». Основу тролейбусного парку міста становлять 28 тролейбусів моделі Skoda 14Tr. Від середини 90-х років підприємство почало закуповувати тролейбуси із Чехії, щоправда, вживані, але не менш досконалі та надійні за тодішні вітчизняні аналоги. За час керівництва Андрія Мастюха закупили 33 таких тролейбуси. Планується, що до кінця року тролейбусний парк ще поповниться.

До кожного «свого» тролейбуса Сергій Степанович так звикає, що міняти його на інший, новіший, йому не просто. Річ у тому, що до тролейбуса, на якому проїздив не одну тисячу кілометрів, водій дуже прив’язується. «Рідну» машину відчуває по-особливому — як вона тримає дорогу, як гальмує, як розганяється. Але нічого не поробиш. Таке життя — потрібно йти в ногу з часом. Працює пан Степан через день, графік його роботи залежить від маршруту. Для прикладу, коли доводиться виходити на 10-ий маршрут, водій виїжджає з депо о 6.05, а завершує зміну о 20.30.

— Я мешкаю на «Дружбі», тож до роботи близенько, — каже Сергій Шемерда. — У депо приходжу за годину до зміни: перевіряю машину, потім отримую путівку в диспетчерській, дозвіл від лікаря, тільки тоді вирушаю на маршрут. Нам щодня доводиться протягом усього шляху аналізувати дорожню обстановку й миттєво ухвалювати рішення. Бо ж самі розумієте, що транспорту на теперішніх дорогах, особливо у години пік, дуже багато. А на дорогах досить часто трапляються несумлінні водії, котрі нехтують Правилами дорожнього руху. Аварій, звісно, вистачає. Через них у місті утворюються затори, ми вибиваємося з графіка і змушені або відстоюватися десь на позапланових перервах, щоб знову увійти в графік, або навіть розвертатися і узгоджувати з диспетчером, де можна повернутися в роботу.

Відзначає Сергій Степанович і велику кількість пільговиків, але чудово усвідомлює відповідальність соціального транспорту, яким є міські тролейбуси.

— Кількість пасажирів пільгових категорій у тролейбусах сягає приблизно 60-70% від загального потоку, — каже Сергій Шемерда. — Крім того, багато студентів і школярів. Однак ми розуміємо ситуацію, адже веземо всіх, не рахуючи, скільки їх у салоні, як, наприклад, водії маршруток. Звісно, тут є свої нюанси — пенсіонери чи інваліди не так швидко заходять до салону і повільніше його залишають, отож треба ретельно пильнувати. Та ми працюємо для пасажирів і протягом багатьох років набули хорошу репутацію.

Щоб запускати нові тролейбусні лінії, необхідно мати фахівців, які працюватимуть на цих маршрутах. Сьогодні у КП «Тернопільелектротранс» є вакантні місця на посаду водія. Підприємство самостійно їх навчає, маючи відповідну ліцензію. Весь період навчання «студенту» виплачують певну суму коштів, а після успішної здачі іспитів спеціаліста оформляють на роботу. Середня зарплата водія тролейбуса — десять тисяч гривень. Зголошуватися на навчання можуть особи, які досягли 21-річного віку і не мають медичних протипоказань. До речі, у КП «Тернопільелектротранс» раді не тільки чоловікам, а й жінкам. Нині приблизно половина водіїв тролейбусів — жінки, які чудово справляються з роботою.

Записатися на курси можна, зателефонувавши за номерами: (0352) 43-63-32; (050) 339 63 74; (098) 705 62 70. Резюме надсилайте на електронну адресу: ternotet01@meta.ua. Адреса КП «Тернопільелектротранс»: 46027, м. Тернопіль, вул. Тролейбусна, 7.

67

mm
teren.in.ua

Передрук та інше використання матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на teren.in.ua.

Залишити коментар

  Коментарі Facebook

Схожі матеріали
Інші публікації автора