Оксана Бучко

Де у Тернополі не буде реклами?

stop_ads1-620x330

Тернополяни матимуть менше можливостей для розміщення зовнішньої реклами у місті. В парламенті нещодавно зареєстрували законопроект № 2702-Д, у якому йдеться про обмеження зовнішньої реклами. Адже такий «декор» міста не лише псує вигляд, але й сприяє збільшення ризику аварій у місті, пише epravda.com.ua.

У законопроекті пропонують заборонити розміщення зовнішньої реклами на велосипедних доріжках, опорах дорожніх знаків, світлофорах, технічних засобах організації дорожнього руху. Також заборонити рекламу, яка перешкоджає вільному огляду засобів організації дорожнього руху та руху пішоходів або розташована ближче, ніж за 50 метрів від ж/д переїздів в населених пунктах і ближче ніж за 100 метрів за їх межами. Крім цього, заборона торкнеться будь-якої реклами на об’єктах культурної спадщини національного значення, крім випадків виконання робіт по їх реставрації або ремонту.

Для чіткості правил розміщення зовнішньої реклами чинний Закон «Про рекламу» планують доповнити схемою розміщення засобів зовнішньої реклами.

Йдеться про документ, в якому будуть визначатися місця розміщення і типи зовнішньої реклами, встановлення якої допускається на певній території. Невідповідність засобів зовнішньої реклами подібній схемі буде підставою як для демонтажу незаконно розміщеної реклами, так і для відмови у видачі дозволу на її розміщення на даній території. Схеми будуть у вільному доступі для будь-якої зацікавленої особи. Одним із елекментом цих схем є встановлена мінімальна відстань між кожним об’єктом зовнішньої реклами в залежності від площі рекламної поверхні. Наприклад, відстань між засобами зовнішньої реклами з площею поверхні до 3 кв м становитиме не менше 30 метрів, від 3 до 8 кв м - 60 метрів, від 8 до 36 кв м - 80 метрів, між білбордами площею понад 36 кв м - 150 метрів. За межами населених пунктів обмеження ще більш суворі - не менше 200 метрів, незалежно від площі рекламної поверхні.

Зміни у законі не торкаються відповідальності за незаконне розміщення зовнішньої реклами. Сьогодні чинне законодавство передбачає кілька типів порушень і відповідальності за їх вчинення.

23244430_1870441029937502_3735263728052094065_n
23244430_1870441029937502_3735263728052094065_n

Перше - розміщення зовнішньої реклами на об’єктах культурної спадщини (місцях, спорудах, комплексах і їх частинах, внесених до Державного реєстру нерухомих культурних пам'яток України). Передбачає відповідальність у вигляді штрафу для фізичних осіб в розмірі від 850 до 1 700 грн (стаття 92 Кодексу України про адміністративні правопорушення) і для підприємств, установ і організацій від 17 000 до 170 000 грн. (Стаття 44 Закону України «Про охорону культурної спадщини»).

Друге - порушення встановленого законодавством порядку погодження з уповноваженим підрозділом Нацполіції установки рекламних носіїв передбачає відповідальність у вигляді штрафу для громадян у розмірі 340 грн та для громадян-суб’єктів підприємницької діяльності - 510 грн.

У разі, якщо такі незаконні дії створили аварійну обстановку або стали причиною пошкодження майна, то розмір штрафу для зазначених осіб становить 680 і 850 грн відповідно. Також, за даний вид порушення замість штрафу на громадян-підприємців може бути застосований адміністративний арешт на строк від 5 до 10 діб (стаття 140 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Третє - порушення стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів та їх територій можуть спричинити відповідальність у вигляді штрафу в розмірі від 340 до 1 360 грн для громадян та від 850 до 1 700 грн для громадян-суб’єктів підприємницької діяльності.

У той же час велика кількість незаконно розміщених об’єктів зовнішньої реклами свідчить про те, що перераховані вище заходи відповідальності не дають належного впливу на порушників. Тобто, реалізація положень законопроекту № 2.

До слова, у Тернополі очистили від реклами центр.

Фото з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео