Олег Березюк в Тернополі: «Треба негайно приймати закон про політичну рекламу!»

32159611_1793387997386933_8834162383959097344_n (1)

Минулого четверга, голова фракції «Об'єднання «Самопоміч» у Верховній Раді, Олег Березюк відвідав Тернопіль, де провів зустрічі з представниками місцевої «Самопомочі», прихильниками партії, громадськістю та молоддю.

Під час прес-конференції, присвяченій всеукраїнській акції за виборчу реформу «Ні!» Виборам за законом Януковича», що проходитиме 15 травня в усіх обласних центрах, в тому числі й у Тернополі, а також 17 травня – у Києві під Верховною Радою, Олег Березюк висловив важливу тезу: паралельно з новим виборчим кодексом, необхідно прийняти закон про політичну рекламу. Зокрема він зазначив: «Поруч із законом про вибори треба негайно приймати закон про політичну рекламу! Тобто про її заборону. Білборди та телебачення не мають в злоякісній формі використовуватись для агітації».

Питання заборони політичної реклами піднімалось неодноразово. Політичні експерти часто зазначали, що змагання політичної реклами – це шлях в нікуди. Ще в 2014 році Рух ЧЕСНО підрахував, що у середньому 70% всіх видатків кандидатів на останніх президентських виборах склали витрати на агітацію в ЗМІ, насамперед на телебаченні. Ще більш актуальним це питання стало після прийняття закону про державне фінансування політичних партій. За минулий рік парламентські партії витратили 407 млн бюджетних грошей. І на рекламу було витрачено більше, ніж на заробітні плати та оренду приміщень. За даними КВУ, 13% цих коштів пішло на заробітні плати, 11% на оренду приміщень, 15% на матеріальні витрати та лише 16% на утримання місцевих осередків. Все інше було витрачено на різні форми політичної реклами. І це все кошти, які йдуть з податків простих громадян. Окрім того, змагання у політичній рекламі провокують партії шукати собі спонсорів з кола фінансово-промислових груп.

Так у своєму виступі Олег Березюк підкреслив, що рекламні ролики на телебаченні або бігборди, на які незрозуміло скільки грошей витрачається ‒ це зомбування населення.

«Тому, я думаю, що до наших вимог щодо якісного прийняття нового виборчого кодексу, з відкритими списками, треба ставити паралельну вимогу. Бо цей закон не буде панацеєю без знищення вульгарної злоякісної політичної реклами, яка можлива тільки для тих політичних сил, які мають олігархічні надходження. Будь-яка інша політична сила, яка базується на ідеології, а не замовленнях олігарха ‒ не може собі дозволити такої справи», ‒ висловився Березюк.

Андрій Грицишин, голова Тернопільської міської організації «Об’єднання «Самопоміч», висловив підтримку Олегу Березюку:

«В сучасних умовах передвиборчий процес перетворися на змагання політичної реклами. Це на руку олігархічним партіям, за якими стоять великі гроші. В таких умовах демократичним партіям конкурувати з олігархічними дуже складно. Вирішенням подібної проблеми стала б заборона політичної реклами на телебаченні та білбордах. Тоді б політики в решті решт почали б ходити на відкриті дебати або писати статті, а не висувати популістичні гасла на білбордах!»

Партія «Об’єднання «Самопоміч» стоїть на позиції, що політичні партії слід поставити в рівні умови. Це можна зробити якщо разом із новим Виборчим кодексом прийняти заборону на політичну рекламу. Така заборона призведе до того, що політичні сили будуть змушені конкурувати між собою своїми програмами розвитку.

Вибір читачів за тиждень

Відео