Віра Олександрович

Тернопільщина: прозорість – це добре, та проблеми у бізнесу все ще є

Основне

Громадську оцінку роботи Тернопільської митниці ДФС представили у Тернополі. Тож фахівцям уже точно відомо, із якими проблемами найчастіше стикаються підприємці.

Про це повідомили Секторі комунікацій Головного управління Державної фіскальної служби (ГУ ДФС) в області.

Нагадаємо, круглий стіл щодо легкості переміщення товарів через митний кордон і спрощення процедур торгівлі в Україні, відбувся нещодавно. Провели його завдяки проекту «Діалог зі сприяння торгівлі». У заході взяли участь начальник Тернопільської митниці ДФС Оксана Антонович, працівники митниці, заступник голови обласної держадміністрації Олег Валов, голова Держпродспоживслужби в області Василь Хомінець, а також громадські активісти, учасники зовнішньо-економічної діяльності (ЗЕД), митні брокери, підприємці тощо.

Валов
Валов

Саме під час цього круглого столу фахівці ГО «Інститут економічних досліджень та політичних консультацій» представили громадську оцінку роботи Тернопільської митниці ДФС у 2017 році. Такі підсумки підбили, опитуючи підприємців, представників митних органів, контролюючих інстанцій і торгово-промислової палати.

– Респонденти відзначили ефективне функціонування принципу «єдиного вікна» на Тернопільській митниці ДФС, – кажуть фахівці. – Так, у 2017 році на митниці  оформили10 880 митних декларацій (та подали 7 546 заявок – прим.) за принципом «єдиного вікна». Це становить 49,1% від загальної кількості оформлених митних декларацій.

Крім того, працівники інституту у межах Тернополя і Тернопільської області провели опитування щодо ефективності діяльності місцевої митниці ДФС із позицій суб’єктів ЗЕД.

– Методом глибинного інтерв’ю опитали представників цільових груп, сформованих із працівників 16 суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, – уточнили експерти. – Варто відзначити, що лише у 5-ти суб’єктах ЗЕД вказали на наявність незначних проблем у сферах митного, санітарно-епідеміологічного, фіто-санітарного, екологічного та радіологічного контролів. Відповіді решти респондентів свідчать про те, що проблемних ситуацій при проходженні різних видів контролю у їхній діяльності не виникало.

За результатами проведених досліджень, фахівці виокремили ряд позитивних сторін роботи Тернопільської митниці із позицій суб’єктів ЗЕД, а саме: перехід на оформлення усіх процедур через систему «Єдиного вікна»; запровадження автоматизованої системи оцінки ризиків, що трактує який саме товар потрібно оглянути; якщо суб’єкт ЗЕД чітко формує пакет необхідних документів і дотримується усіх норм та правил, то проблем із проходженням митних операцій не виникає.

Обговорюючи результати дослідження, начальник Тернопільської митниці ДФС Оксана Антонович подякувала представникам громадських організацій за багатомісячну плідну працю та респондентам.

Гості2
Гості2

– Переконана, що такі проекти, приклад якого ми побачили у докладному аналізі роботи Тернопільської митниці ДФС, допоможуть нам краще налагодити комунікацію між представниками бізнесу й забезпечити ефективну співпрацю у вирішенні багатьох питань, – каже вона. – Ми побачили, з якими проблемами найчастіше стикаються підприємці і готові йти назустріч.

До того ж, Оксана Антонович нагадала, що всі показники діяльності митниці є загальнодоступними.

– Ми розміщуємо інформацію за основними напрямками діяльності митниці на субсайті офіційного веб-порталу ДФС України і на сторінці у мережі Facebook, – додає вона.  Таким чином, суб’єкти ЗЕД мають змогу отримати всю необхідну інформацію із перших уст і використовувати її у своїй роботі.

Сторінку митниці у мережі Facebook можна знайти ТУТ.

Фото надані Відділом організації роботи ГУ ДФС в області

Вибір читачів за тиждень

Відео