На Тернопільщині органи місцевого самоврядування почали боротьбу із зарплатами «в конвертах»

IMG_20190411_130307-e1555227700948

Тернопільщина у лідерах щодо кількості новостворених об’єднаних територіальних громад. Проте у громадах постійно шукають джерела для їх розвитку. Однією з проблем є тіньова зайнятість та виплата зарплат «в конвертах», чим зменшується можливість розвитку громад та підвищення якості послуг мешканцям.

Основою бюджету місцевого самоврядування є ПДФО (прибутковий податок). Це означає, що з кожної офіційної зарплати 18% залишається на рівні органів місцевого самоврядування. Відповідно, чим більший бюджет у громаді , тим більше коштів залишається на її розвиток.  Через те, що деякі мешканці громад працюють без оформлення трудових відносин  зменшується можливість для розвитку та підвищення якості послуг мешканцям.  Про боротьбу із зарплатами «в конвертах» розповіли експерти Українського кризового медіа-центру та фахівці децентралізації із органів влади під час зустрічі із пресою в Івано-Франківську 11 квітня.

– З 1 січня 2019 року органи місцевого самоврядування отримали право на створення посади інспектора праці, який проводитиме з’ясувальні роботи – розповів Іван Лукеря, член Ради Реанімаційного пакету реформ. – А штраф за порушення трудового законодавства буде направлений в місцевий бюджет.

Інспектори праці будуть проводити перевірки підприємств для того, щоб виявляти проблеми тіньової зайнятості та в результаті виявлення порушення законодавства накладати штраф.

В приклад фахівці навели Тросятецьку громаду, у якій з 1 січня 2019 року по березень інспектор праці через перевірки легалізував 82 зарплати.

Фото «Терену»

Вибір читачів за тиждень

Відео