Тернопіль має на кого рівнятися

77297736_445402702834868_691075399160954880_n

Питання насильства в сім’ї – тема не з легких, особливо, коли діло доходить до побиття дітей. В зв’язку з цим, чимало підлітків звертаються по допомогу за телефонами гарячих ліній, але коли зчиняється «чергова» побутова сварка, не кожен набереться сміливості заявити у 102. Якби було більше профілактичних бесід і заходів стосовно такої нелегкої теми у садках та школах, або ж неповнолітні знали про шифрування телефонних розмов.

Так в Орегоні, штат Огайо трапилася ситуація:

«Надійшов дзвінок в службу порятунку єдине, що могла зробити мешканка міста, коли до будинку прийшов друг її матері, п'яний і роздратований. Вона неодноразово бачила, як він б'є її матір. Цього разу нападник ударив жінку так сильно, що та відлетіла до стіни. Але й викликати поліцію було важко, тому що агресор знаходився поруч і все міг почути. Недовго думаючи, дівчина набрала 911 і стала замовляти піцу, наполегливо повторюючи свою адресу. Ця історія, що сталася 13 листопада, через кілька днів стала однією з найбільш обговорюваних в США», пише ВВС.

Раніше про схожі телефонні розмови уже велася мова, проте такі варіанти спростовували, мовляв, неефективно.

У травні 2014 року на онлайн-форумі Reddit користувач, який назвався диспетчером служби порятунку, описав, як він прийняв дзвінок від жертви насильства, яка говорила про піцу. Дуже схожий сценарій використали в інформаційній кампанії норвезької асоціації «Притулок для жінок» у 2010 році.

Звідки виникла ідея «піци 911»? Походження цієї ідеї достеменно невідомо, передає ВВС NEWS.

Досі вважалося, що «замовлення піци» за телефоном 911 у небезпечній ситуації це міф.

Про цей допис на Reddit потім писали у багатьох ЗМІ, а в 2015 році у фіналі Суперкубка, в прайм-тайм, на американських телеканалах показали соціальну рекламу, присвячену домашньому насильству, де відтворили подібний діалог жінки і диспетчера.

«Коли вам важко говорити, ми будемо слухати»,  зазначалося наприкінці ролика.

Цю тему гаряче обговорювали в соцмережах, зокрема, в Facebook опублікували допис з хибним твердженням, ніби диспетчери служби порятунку в США проходять спеціальні тренінги на випадок таких дзвінків.

Поки диспетчерів служби 911 не навчають розрізняти спеціальні коди або зашифровані послання, але в майбутньому все може змінитися

Потім з'явилося офіційне спростування. Директор диспетчерських служб Національної асоціації надзвичайної допомоги Крістофер Карвер заявив агентству AP, що подібних тренінгів немає і що диспетчерів не вчать розрізняти спеціальні коди або зашифровані послання від тих, хто дзвонить на номер 911.

Схоже, такий дзвінок допоміг врятувати життя. Тож може й місцевим службам порятунку варто взяти таку ідею до уваги?

Фото з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео