Тернополяни можуть не отримати посилок від родичів-заробітчан

89867805_3154783664566397_3912141356075581440_o

Про збільшення вартості транспортування посилок в Україну заробітчани почали говорити ще з початку пом'якшення карантинних обмежень в країнах Європи. Подекуди ціна за кілограм зросла вдвічі, що доволі «кусається».

Однак у світлі недавніх подій вартість перевезення посилок може зрости ще більше. Суть полягає в оплаті ввізного мита, до чого тепер змушують власників «поштових» бусів.

Річ ось у чому. Усі іноземні товари, які ввозяться на територію України (незалежно через який кордон), повинні розмитнюватися. Оподаткування скасовується, якщо загальна вартість продукції менш ніж 500 євро. Тут і виникає питання - як до цього ввозилися звичні усім передачі заробітчан?

Дехто і справді сплачував певну кількість податку, проте більшість працювала за домовленою схемою.

- Кожен перевізник має «своїх людей» на кордоні, - розповідає Володимир. Прізвище чоловік просить не вказувати. - Деколи доводиться чекати по 10-12 годин, аби потрапити на ту зміну, яку вигідно. Тоді гроші платяться «у кишеню», хто має совість - то ще трохи дає як податок, суттєво занижуючи вартість перевезень.

Однак на початку тижня перевізників поставили перед фактом: відтепер буде оплачуватися повна митна вартість - по 900-2500 євро з одного буса. Власне це і стало причиною пікетувань та перекриття митного пункту «Тиса», що на кордоні з Угорщиною.

1502960
1502960

До слова, лише через зазначений пункт пропуску щороку ввозиться понад 12 тисяч тонн продукції, левова частка вартості якої суттєво занижена.

Кількаденний скандал дозволив знайти тимчасовий компроміс - 0,55 євроцента за 1 кілограм перевезеного товару. Аби все було чесно на пунктах пропуску ввели окремі групи перевірок з працівників СБУ. Однак, як зазначають і перевізники і можновладці, - така ціна не на довго. Перші хочуть її знизити, другі - підвищити.

p_1533965_1_slidertop2
p_1533965_1_slidertop2

- Навіть тих 0,55 євроцента - це забагато, - ділиться Володимир. - Ніхто не враховує цін на бензин, на продукти в дорогу, платних автошляхів. А ще додатково ремонт машини. З одного рейсу якщо й залишиться 300-400 євро - то дуже добре.

Попри те, ціни за кілограм для заробітчан таки виросли від 0,5 до 2,5 євро.

- Якщо раніше я платила євро за кілограм, то зараз хочуть два, - каже Наталя Яків, яка живе у Парижі. - Вроді б одне євро, але тепер за посилку треба викласти не 30 євро, а всі 60. Для мене це дуже багато, тому наразі чекатиму здешевіння.

Схожа ситуація й в інших країнах: Німеччина - з 1 євро до 1,5, Італія - з 1 до 1,5, Португалія та Іспанія - з 1,5 до 2,5-3, Польща - з 1 до 1,5. Усе залежить від кілометражу до кордону України та власне віддаленості вглиб.

- Я передаю завжди дві посилки - на Чортківщину молодшому сину та на Київщину - донці, - розповідає Оксана з Німеччини. - Якщо раніше на Тернопільщину платилося євро, а на Київщину - 1,5 за кілограм, то зараз 1,5 та 2 відповідно. Якщо ціни ще виростуть, вигідніше пересилати гроші й нехай діти купують все необхідне на Батьківщині.

Наразі про подальше підняття цін поки не відомо. Однак знаємо, десятки тернополян вже відмовилися передавати посилки, оскільки це не вигідно.

Фото з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео