Віра Олександрович

Анонімки у податковій службі Тернопільщини до уваги не беруть і не розглядають

Маршалок

Запити на публічну інформацію та звернення громадян – це різні речі. Тому жителям Тернопільщини, які хочуть скористатися таким правом, варто спершу розібратися. Тим паче, анонімки у податковій службі Тернопільщини до уваги не беруть і не розглядають.

Нагадаємо, право на інформацію та право на звернення є окремими конституційними правами особи і мають різний порядок реалізації цих прав і регулюється двома законами України «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян». Оскільки правовідносини щодо звернень громадян і запитів на інформацію регулюються різними законами, то й процедурам їхнього розгляду властиві певні відмінності. Це й пояснив начальник організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Тернопільській області Петро Маршалок.

Найцікавіші запитання/відповіді фахівця зібрали у Секторі інформаційної взаємодії Головного управління Державної податкової служби (ДПС) у Тернопільській області.

- Яка різниця між запитом на інформацію і зверненням громадян?

- Вони насамперед різняться змістом: запит – це прохання надати інформацію, звернення – прохання вчинити певні дії, викладені у пропозиціях, заявах чи скаргах.

Крім того, запит на інформацію подається з метою реалізації конституційного права на отримання інформації, передбаченого ст. 34 Конституції і докладно врегульованого Законом «Про доступ до публічної інформації». Натомість звернення – з метою реалізації низки конституційних прав, а саме за допомогою пропозицій громадяни можуть реалізовувати не тільки право на звернення до органів держвлади та місцевого самоврядування, а й право брати участь в управлінні державними справами. Із заявами звертаються щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

- Чи може ДПС надавати інформацію про будь-яку особу за запитом на публічну інформацію?

- Обсяг інформації про особу, що збирається, зберігається і використовується розпорядниками інформації, має бути максимально обмеженим і використовуватися лише з метою та у спосіб, визначений законом. Зокрема, розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов'язані:

1) надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується; 2) використовувати її лише з метою та у спосіб, визначений законом; 3) вживати заходи щодо унеможливлення несанкціонованого доступу до неї інших осіб; 4) виправляти неточну і застарілу інформацію про особу самостійно або на вимогу осіб, яких вона стосується.

- Де можна дізнатися адресу, на яку треба надсилати запит для публічної інформації?

- Кожен орган ДПС визначає електронну, поштову адреси, факс, телефон, на які направляється запит на інформацію, та місце для подання в усній формі запиту на інформацію.

Зазначені відомості розміщують на офіційному вебпорталі ДПС, субсайтах територіальних органів ДПС, у розділі «Публічна інформація», та на інформаційних стендах у приміщеннях органів ДПС. Така інформація розміщена і на субсайті ГУ ДПС у Тернопільській області за посиланням https://tr.tax.gov.ua/dlya-gromadskosti/dostup-do-publichnoi-info/.

- Чи потрібно платити за отримання публічної інформації?

- Плата за надання інформації на запити на інформацію органами ДПС здійснюється у розмірі фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, встановлених наказом Мінфіну за №259 від 12.05.2021 р.

Орган ДПС надає на вимогу запитувача 10 перших сторінок документа безкоштовно одночасно з повідомленням про необхідність відшкодування витрат на виготовлення копій решти документів, крім документів, якщо вони надаються на вимогу запитувачу винятково на електронну пошту.

- У який термін мають розглянути звернення. Уже пройшло 10 робочих днів, відколи ми подавали, а відповіді немає. Може, треба повторно подати?

- Звернення розглядають і вирішують у термін, не більш як 1 місяць від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особа, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.

- Якщо автор не бажає зазначити у зверненні своє місце проживання, чи розглянуть його?

- Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Фото надане Сектором інформаційної взаємодії Головного управління ДПС в області

Вибір читачів за тиждень

Відео