15 Жовтня 2021, П’ятниця


Погода
Погода в Тернополі 16 жовтня

Ірина Скасків: «В складний для України час я вирішила стати маленькою корисною краплиною»

Відео Фоторепортаж
Оберіг для громади: у Байківцях освятили фігуру Ісуса Христа (фото, відео)

Відео Фоторепортаж
У Тернополі стартував Кубок України зі змішаних бойових мистецтв ММА (фото, відео)

Фоторепортаж
Митець з Тернополя показав свій творчий звіт за 40 років (фото)

Анонс
Що чекає тернополян на вихідних?

На Тернопільщині встановили ще один пам’ятник захисникам України (фото)

Тернополянам на замітку: види спорту, зайнявшись якими, ви забудете про нудьгу і рутину

За рік молоко в Україні подорожчало на 15% (Агроновини)

У селі на Тернопільщині облаштували майданчик для сімейного дозвілля (фото)

На Тернопільщину щорічно з’їжджаються марафонці риболовлі (фото)

Фотофакт
У селищі на Тернопільщині «оживили» будівлю школи (фотофакт)

У мережі показали ретро-фото гігантської годівниці для птахів в центрі Тернополя (фото)

Обов’язкова вакцинація на Тернопільщині: список професій постійно оновлюватиметься

В одному з міст Тернопільщини обрано директора центру первинної медико-санітарної допомоги

В одному з кар’єрів Тернопільщини відкривають новий завод

Відео Фоторепортаж
У Тернополі виступив рок-гурт «KOZAK SYSTEM» (фото, відео)

Фотофакт
На Тернопільщині ліквідували сміттєзвалище (фото)

Відтепер жителі Тернопільщини зможуть легко перевірити суми субсидій

Фоторепортаж
На Тернопільщині понад сотня курсантів склали присягу (фото)

Фоторепортаж
У Тернополі показали архівні схеми криївок УПА (фото)

На Тернопільщині за добу додалося понад пів тисячі хворих на коронавірус

Фоторепортаж
Мандрівки Тернопільщиною. Не просто дивитись (фото)

Двоє тернопільських митців отримали стипендію Президента України

Фоторепортаж
Тернопільський ВНЗ благословив Вселенський патріарх (фото)

Це цікаво
15 жовтня в історії Тернопільщини

14 Жовтня 2021, Четвер


Погода
Ясний і погожий день буде в Тернополі 15 жовтня

Відео Анонс
У Тернополі відбудуться змагання за Кубок України зі змішаних бойових мистецтв ММА (анонс)

Відео Фоторепортаж
В історичному селі на Тернопільщині відбувся фестиваль патріотичної пісні, присвячений 79-й річниці створення УПА (відео)

Це цікаво
У музеї в Тернополі можна дізнатися про художника-воїна УПА, який отримав відзнаку Ватикану, а загинув у криївці

У Тернополі вшанували пам’ять загиблих українських воїнів (фото)

Фотофакт
Тернопільські «Красунчики дня»

Органічний кизиловий сад потрапив до книги рекордів України (Агроновини)

Це цікаво
Світовий Пласт нагородив своєю відзнакою чотирьох уродженців Тернопільщини

Один з місцевих судів Тернопільщини відновить здійснення судочинства

Танцюристи-класики з Тернополя здобули перемогу на Всеукраїнському конкурсі (фото)

Фотофакт
На Тернопільщині заклали капсулу під будівництво майбутнього меморіалу (фото)

Із початком опалювального сезону в домівках тернополян не зовсім тепло

Фоторепортаж
У Тернополі в музеї нині витає дух святої Покрови та козацтва (фото)

У Тернополі школярку висадили із маршрутки

У місті на Тернопільщині громада обрала назву для стадіону

На одному із бульварів Тернополя відремонтували бювет

Фотофакт
На Тернопільщини підлітки потрощили крісла на стадіоні (фото)

Фоторепортаж
У Тернополі встановили меморіальну дошку загиблому воїну (фото)

Фоторепортаж
На Тернопільщині 116-річна церква Покрови зберігає мозаїчні образи святих (фоторепортаж)

Що тернополянам варто знати про рішення немайнового характеру?

Фотофакт
У Тернополі урочисто відкрили меморіальну дошку учаснику Революції Гідності (фото)

Моторошні цифри: на Тернопільщині за добу померло 10, захворіло 769 осіб

Фоторепортаж
Мандрівки Тернопільщиною. Урізноманітнення (фото)

На Тернопільщині невдовзі буде «GO мапа»

На Тернопільщині змусять вакцинуватися працівників соціальної сфери і стратегічно важливих підприємств

Це цікаво
14 жовтня в історії Тернопільщини

Як тернопільським директорам запобігти дискримінації у класах?

У разі присутності дискримінації у класах, її повинні виявити та зупинити директори. Як можна помітити таке явище, інформує Державна служба якості освіти у рамках проекту «Супровід урядових реформ в Україні». Зокрема, тернопільські педагоги можуть скористатися розробленими спеціалістами рекомендаціями для вчителів шкіл про те, як забезпечити в навчальному закладі недискримінаційне середовище.

Про це детальніше пише op.ua.

Дискримінація – це завжди потрапляння дитини через певні ознаки у ситуацію обмеження прав, свобод та можливостей користування послугами без обґрунтованих правомірних причин: через інвалідність, місце проживання, добробут родини, стать, віру тощо. Якщо пряма дискримінація очевидна і полягає у проявлення різного ставлення до дітей, то непряма проявляється через формально нейтральні правила, норми, критерії чи практику, коли певна людина або група людей опиняється у невигідному становищі порівняно з іншими, або отримує гірші умови. Прикладом непрямої дискримінації може бути ситуація, коли до школи потрібно прийти у певному одязі, а у окремої групи дітей через фінансовий стан родини немає такої можливості. Також трапляються різні ситуації, коли дитині не дають проявитись через упередження: ромська національність – нечесна, діти певної статі схильні до конкретних наук.

Пропонують 5 кроків, щоб запобігти дискримінації у школі:

Крок 1. Аналіз ситуації

На цьому етапі варто детально проаналізувати всю наявну інформацію: зібрати відомості від сторін, на яких впливає ситуація, дані про релевантні законодавчі норми, правила, міжнародні стандарти, кращі практики – позитивний досвід в аналогічних чи схожих ситуаціях, а також врахувати наявні соціальні, культурні та економічні умови. Варто використовувати лише достовірні джерела. Наприклад, директора школи повідомили про випадок булінгу щодо учня чи учениці у школі. У такому випадку необхідно проаналізувати законодавство, що визначає булінг і алгоритм дій школи у такій ситуації (зокрема Наказ МОН 28.12.2019 №1646), інші джерела інформації із порадами фахівців (настанови Освітнього омбудсмена тощо).

Крок 2. Визначення сторін проблеми

Щоб вирішити проблему, особливо важливо розуміти, хто є її сторонами і чи є щодо цих осіб або груп осіб упередження (включаючи ваші власні).
Наприклад, батьки повідомляють про образливу поведінку групи учнів або учениць. Директорові слід з’ясувати, хто ті учні, на яких скаржаться батьки, чи належать вони до категорії малозабезпечених сімей або ж до національності, щодо якої розповсюджені певні упередження. Цю інформацію варто враховувати у роботі щодо запобігання можливій дискримінації за цими ознаками.
Важливо пам’ятати, що потрібно враховувати лише факти, а не припущення щодо схильності тієї чи іншої групи дітей до певної поведінки. Це потрібно враховувати також і у випадках, коли постраждалою стороною є дитина з певної категорії (внутрішньо переміщені особи, дитина з інвалідністю тощо). При визначенні сторін проблеми не варто також слідувати припущенням щодо можливих провокацій з боку постраждалої сторони: звинувачення постраждалих є недопустимим.

Крок 3. Виявлення потреб сторін

Збираючи інформацію про потреби сторін, важливо пам’ятати, що вони не можуть бути однаковими у всіх, наприклад, всього учнівства і вчительства. Втім, зібравши їх, ці потреби слід згрупувати та не вдаватись до зайвої індивідуалізації. Способами збору інформації можуть бути обговорення, опитування, дослідження, консультації, співбесіди, круглі столи тощо. Проте, у будь-якому випадку доцільно виявити та врахувати позиції різних груп людей: різного віку, статі, стану здоров’я, національності тощо. Ці дані потрібні, щоб оцінити вплив ситуації/проблеми на різні групи осіб.
Варто пересвідчитись, що всі заінтересовані сторони змогли висловити свою позицію і були почуті. Для цього варто з’ясувати, чи наявні перешкоди в доступі до обговорень для певних груп осіб: чи всі зацікавлені сторони можуть отримати інформацію про обговорення, дістатися місця обговорень у визначений час, зрозуміти і почути інших, висловитись. На цьому кроці може бути виявлено, що відсутня певна інформація, є певні прогалини в даних, які потрібно заповнити. Наприклад, батьки учнів філій опорної школи можуть мати труднощі з доїздом на загальні батьківські збори.

Крок 4. Розроблення варіантів рішень

Використовуючи зібрані на попередніх кроках дані, формуємо декілька альтернативних варіантів вирішення ситуації/проблеми. На даному кроці також потрібно пересвідчитись, чи були враховані потреби та інтереси всіх сторін та оцінено різницю впливу і наслідків рішення на різних груп дітей, інших учасників освітнього процесу. Проаналізувавши впливи і ризики, обираємо оптимальне рішення. Якщо ви виявите, що рішення може мати негативні наслідки або нести ризики для деяких груп дітей або дорослих, варто оптимізувати такі рішення.
Наприклад, при визначенні заходів, які будуть найбільш ефективними для покращення дисципліни під час уроків, варто зібрати інформацію про вплив тих чи інших активностей (додаткові заняття та завдання, інша подача матеріалу тощо), а також вивчити, як вони можуть вплинути на ситуацію конкретної дитини (чи можливі погіршення взаємин з батьками, відсутність можливості відвідувати позашкільні заняття тощо). Варто також врахувати навантаження на вчительство у випадку ухвалення рішення про зміну подачі навчального матеріалу, реакцію на зміни батьків тощо.

Крок 5. Моніторинг та оцінка результатів

Моніторинг і оцінка результатів допоможуть виміряти ефективність обраного шляху вирішення проблеми, а також коригувати свої дії у майбутньому. Разом із тим постійний моніторинг ситуації допоможе надалі запобігти проявам дискримінації чи упереджень, передбачити у річному плануванні роботи закладу заходи щодо виявлення та профілактики дискримінації тощо.
Спостереження, моніторинги та опитування учасників освітнього процесу, що проводяться у ході самооцінювання школи, можуть стати дієвими інструментами на цьому шляху. Варто пам’ятати ознаки, за якими може відбуватись дискримінація, моніторити наявність учнівства та їхніх сімей з будь-якою із таких ознак та звертати особливу увагу на них при проведенні самооцінювання. Додавання до анкет запитань щодо проявів дискримінації у школі також допоможе здійснювати моніторинг та збирати інформацію.
Варто також відстежувати незаплановані результати для різних груп і продумувати позитивні дії – спеціальні заходи, що мають правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету і спрямовані на усунення виявлених нерівностей у можливостях чи дискримінації. Прикладом таких позитивних дій може бути проведення додаткових навчань/тренінгів для вчителів щодо виявлення та протидії цькуванню і дискримінації за ознаками статі, економічного статусу, національності, релігії тощо.
Наприклад, у школі часто трапляються бійки і ви хочете зменшити кількість таких інцидентів. У такому випадку потрібно визначити, яка кількість конфліктів трапляється за певний проміжок часу (місяць, три місяці тощо) станом на початок моніторингу. Це будуть ваші вихідні дані. Далі відповідальна особа має фіксувати кожен інцидент бійки та збирати інформацію про те, що сталось, хто був учасником, вік, стать дітей тощо. Порівняння ситуації із вихідними даними можна проводити раз на півроку й на основі отриманих даних робити висновки про успішність або неуспішність заходів з протидії конфліктам, коригувати їх.
Хід та результати усіх кроків варто фіксувати, а спосіб такого фіксування можна обирати самостійно. Рекомендується інформувати учасників освітнього процесу про зібрані дані (пам’ятаючи про захист персональних даних) та про ухвалені на їх основі рішення.

Фото з відкритих джерел

282

Залишити коментар

прайс-на-рекламу
rek
Схожі матеріали

Інші публікації автора