24 Жовтня 2021, Неділя


Фоторепортаж
Прогулянки Тернополем. Визирнути з вікна (фото)

Фотофакт
У Тернополі п’яний водій збив велосипедиста (фото)

У світі створили сорт гарбузу зі смаком ананасу (Агроновини)

За чиї гроші «живе» Тернопільщина, знають у податковій

У Тернопільській області вирубали дерева, завдавши шкоди на понад мільйон гривень

В одній з лікарень Тернопільщини знову лікуватимуть хворих на COVID-19

Фоторепортаж
Мандрівки Тернопільщиною. Ніжність огорож (фото)

На Тернопільщині оплакують смерть відомого письменника й кінодраматурга

Анонс
У Тернополі відбудеться забіг з домашніми улюбленцями

На Тернопільщині за добу – ще 8 смертей від коронавірусу

Відійшла у вічність вчителька тернопільської школи

Це цікаво
24 жовтня в історії Тернопільщини

23 Жовтня 2021, Субота


Погода
Погода в Тернополі 24 жовтня

Минулої ночі у Тернополі шість водіїв керували автомобілем напідпитку

Тернопільщина: як не буде землі, не надійде 320 млн грн

Терміново
Поліція знайшла дитину, яку подали в розшук

Фоторепортаж
Мандрівки Тернопільщиною. Витинанки (фото)

В одному з барів Тернополя сталась масова бійка

Терміново Фотофакт
Пішла на плавання і не повернулася: на Тернопільщині розшукують дівчинку (фото)

Відео Фоторепортаж
У Нараївській громаді ремонтують аварійний міст (фото, відео)

Через швидкий приплив хворих на Covid-19 у громаді на Тернопільщині хочуть відкрити ще одне відділення для лікування

Власникам елітної нерухомості у Тернополі – не до жартів

Фоторепортаж
Прогулянки Тернополем. Зачарування сходами (фото)

Фоторепортаж
Спецпризначенці перевірили, чи зможуть терористи пробратися на «Тернопільводоканал» (фото)

У Чорному морі затонув суховантаж із агрохімікатами (Агроновини)

У Тернополі перед судом постане чоловік, який понад 20 років тому вбив свого родича

Фотофакт
У Тернополі п’яна водійка вчинила ДТП та розбила вікно в патрульному авто (фото)

Жителя Чортківського району покарають за систематичне домашнє насильство

Аби уникнути черг, у Тернополі тепер вакцинують від 9.00 до 20.00

Фоторепортаж
Мандрівки Тернопільщиною. Ромбічності (фото)

Слідчі оголосили про підозру двом жителям Тернополя у підробленні ПЛР-тестів

Анонс
Класику американської літератури тернополяни можуть обговорити на читацькому клубі «451° по Фаренгейту»

Коронавірус на Тернопільщині не робить паузи – ще 6 смертей за добу

У Тернополі для бігунів не хочуть освітлювати стадіон у вечірній час

Це цікаво
23 жовтня в історії Тернопільщини

22 Жовтня 2021, П’ятниця


Погода
23 жовтня роги місяця вказують у той бік, звідки чекати вітри

Це цікаво
Літературний центр імені Аґнона представив перший есей про Бучач (фото)

Це цікаво
Як дідичі з Тернопільщини вводили моду на українське серед австро-угорських вельмож (фото)

Цього тижня на Тернопільщині у пріоритеті – зовнішня політика (фото)

Відео Фоторепортаж
Борщівський агротехнічний коледж відзначив своє 75-річчя (фото, відео)

Що чекає тернополян на вихідних?

Фотофакт
Тернопільський «Красунчик дня»

Тернопільський медуніверситет відсудив у свого випускника-бюджетника 128 тисяч гривень

Тернополянам на замітку: чи потрібно проходити 10 тисяч кроків щоденно?

Нагороду отримав відомий тернопільський митець

Новий кулінарний тренд презентували на виставці у Києві юні дослідники з Тернополя

Для жителів Тернопільщини, які повертаються з-за кордону, підготували зміни

На Тернопільщині донька поета, якого на крижині занесло у Баренцове море, передала до музею батьків архів (фото)

На Тернопільщині стартував ремонт ще однієї державної дороги

Дві громади з Тернопільщини отримають півмільйона на ЦНАПи

Шанс зберегти історію: відому Бучацьку ратушу будуть реставрувати (фото)

Фоторепортаж
У одній з громад Тернопільщини листоноші пересядуть на новенькі автівки (фото)

Ряд рішень щодо зміни формату функціонування громадського транспорту у Тернополі прийняли сьогодні, 22 вересня, на засіданні виконавчого комітету. Говорили там і про безготівковий проїзд, і про «єдиний квиток», і про решту очікуваних новацій.

Пояснити певні нюанси змін у роботі громадського транспорту журналіст «Терену» попросив міського голову Сергія Надала. До слова, ми вже ці зміни анонсували, за словами начальника міського управління транспортних мереж і зв’язку Олега Вітрука. Саме він першим повідомив про «День Х» – 1 жовтня.

– Насправді, ми до цього готувалися близько 4-х місяців, – каже він. – Довелося вирішувати юридичні, технічні, фінансові питання. Усе це потрібно, аби знати ті проблеми, які нині турбують тернополян. По-перше, це оплата за проїзд готівкою. Пасажири квитків не беруть. Маса грошей просто йде комусь у кишеню. По-друге, це зїзди водіїв з маршруту. По-третє, недотримання графіків руху. По-четверте, кадрові проблеми. Часто перевізник не має ким замінити поганого водія. Наразі у нашому комунальному підприємстві – брак у 25%. Транспортна реформа покликана все змінити кардинально і доволі швидко.

Насамперед йдеться про впровадження моделі «єдиного квитка», тобто – оплативши за проїзд, можна буде користуватися різним видом громадського транспорту впродовж 30-ти хвилин без додаткової оплати.

– Зазвичай тернополянам треба 20-25 хвилин, щоб добратися до точки, де зручно пересісти в інший транспорт, – стверджує мер. – Пасажир тоді встигає сісти в інший автобус чи тролейбус і плату з нього не стягнуть.

Оплата проїзду становитиме 8 гривень при розрахунку «Соціальною картою тернополянина», 9 гривень – при розрахунку неперсоніфікованим проїзним квитком, який може придбати будь-хто, і 10 гривень при розрахунку безконтактною банківською карткою, пристроєм з технологією NFC і разовим проїзним квитком. Спеціальні термінали скоро розмістять на кожній без винятку зупинці транспорту. Принагідно мер запевнив, що у жовтні нікого у транспорті штрафувати ще не будуть, щоб усі за місяць встигли звикнути до змін у міських правилах перевезень.

– До слова, «Картку тернополянина» може оформити будь-хто, хто зареєстрований у Тернополі чи працює у місті, – уточнює пан Надал. – Треба лише представити довідку з місця роботи.

Нагадаємо, виготовити «Соціальну карта тернополянина» можна у різних категоріях: пільгова, загальна, учнівська та проїзний. Для цього необхідно звернутися у ТОВ «Системний зв’язок» за адресою: вул В. Чорновола, 1 (2-й поверх) або заповнити анкету онлайн на сайті fayna-karta.te.ua.

– Навіть за нових умов збережуть пільги для пенсіонерів, студентів та учнів, – наголошує мер. – Для учнів і студентів проїзд у тролейбусі буде безкоштовним, у маршрутці – 4 гривні. Ба більше, пільги не будуть скасовані ні для різних категорій громадян, які мають їх за законом, ні для учасників бойових дій.

Відповідно, змін зазнає форма оплати праці для перевізників. Вони отримуватимуть відповідну суму за фактичний кілометраж пробігу, тобто передбачається введення покілометрового тарифу за виконані транспортні послуги.

– Відповідно до поданих розрахунків, встановлюватиметься розмір вартості виконання транспортної роботи на маршрутній мережі за 1 км, – пояснює Сергій Надал. – Після завершення звітного періоду (1 місяць) перевізнику компенсують суму коштів за виконану транспортну роботу, тобто за фактично виконаний пробіг усіма транспортними засобами на маршруті. Усе – за мінусом усіх доходів, отриманих за час виконання роботи на маршруті. Йдеться про кошти, отримані від валідації проїзду, а також гроші, одержані як компенсацію за перевезення пільгових категорій громадян, інші кошти, отримані за час роботи на маршруті. До прикладу, за рекламу на транспортних засобах.

Наприклад, перевізник, дотримуючись маршруту, мав би заробити 30 тис. грн, але насправді у касі – лише 25 тис. грн. Решту, за умови виконання всіх вимог, йому додадуть із бюджету міста.

– Що цікаво, приватні перевізники цю ідею радо підтримали, – зауважує мер. – Окрім того, за таких умов, вони змогли заявити для своїх водіїв «білу» зарплату у 18-22 тис. грн, залежно від складності і тривалості маршруту. Тобто у середньому виходить 20 тис. грн. Наголошую, це – офіційна платня. І не буде тепер звинувачень, що водій щось приховав. У нього тепер не буде готівки взагалі!

Окрім того, мер додав, що знає про скарги тернополян на стан автобусів і маршруток. Через це у міській раді вже погодили плани щодо придбання нового та оновлення наявного комунального транспорту.

– Не секрет, що за умов карантину перевізники ледь виживали. У них не було грошей, аби купувати нову техніку, – додає він. – Тому ми вирішили, що варто розвивати комунальний транспорт. У нас є для цього можливості.

Так, завдяки співпраці з ЄІБ, місто бере участь у проекті «Міський пасажирський транспорт-1». Тож, за результатами проведеного тендеру, найближчим часом Тернопіль отримає аж 15 нових 12-метрових автобусів великої місткості. Це – «Еталони», які, в тому числі, пристосовані до перевезення пасажирів із обмеженими можливостями.

– Ми вже провелио відбір, готуються до поставки в Україну ще 5 користованих низькопідлогових тролейбусів «Шкода-24ТР», – підсумовує Сергій Надал. – Також наше місто подало документи на участь у проекті «Міський пасажирський транспорт-2» (ЄІБ). Відповідно до нього, планується придбання 30-ти нових тролейбусів для Тернополя. До того ж, ми вивчаємо можливість придбання нових автобусів середньої місткості у лізинг.

До слова, у міській раді завтра, 23 вересня, планують провести окремий брифінг із залученням різних спеціалістів, щоб докладно пояснити всі нюанси. Тому радимо читачам стежити за інформацією у місцевих ЗМІ.

Фото зі сторінки Сергій Надал у соціальній мережі «Фейсбук»

1547

Залишити коментар

прайс-на-рекламу
rek
Схожі матеріали

Інші публікації автора