Що українці нажили за 15 років: у кожного – по дві мобілки і телевізор (інфографіка)

Наші будинки в цифрах: кондиціонер є у кожного десятого, зате майже у всіх – по два мобільні телефони. Автомобілі залишилися розкішшю, а велосипеди масово не прижилися.

Українці за останні 15 років серйозно змінили свої споживчі переваги: завдяки прогресу їх, звичайно ж, все менше цікавлять відеомагнітофони і фотоапарати, зате зараз, як ніколи, величезний попит на мобільні телефони, комп'ютери та кондиціонери. А ось велосипедного буму не сталося, незважаючи на пропаганду здорового способу життя та обіцянки влади влаштувати всюди велодожкі.

Як мінялось. Це видно з досліджень Держслужби статистики (див. Інфографіку). Майже в кожній середньостатистичній сім'ї є хоча б один телевізор і холодильник, у 88% домогосподарств – пральна машинка (втім, і 15 років тому їх було майже стільки ж – 74%), а ось пилососами народ розжився: забезпеченість ними з 2000-го зросла з 56% до 79%! Бум і на мікрохвильовки. Швидкість життя вимагає її наявності, так що вона тепер є у кожної другої родини. Починаючи з 2004 р., коли масово з'явилися кондиціонери за доступною ціною, а також супутникові антени, на них теж різко виріс попит – з кондиціонерів в 10 разів (їх в 2014 р. мали 10% сімей), а по «тарілках» – в 23 рази (23% сімей). Але люди не дуже купують таку, здавалося б, корисну річ, як кухонний комбайн: якщо в 2000 р. він був у 3% сімей, то в 2014-му лише у 16%.

Чому. Уподобання українців нам прокоментували фахівець з макроекономіки компанії Eavex Capital Дмитро Чурін і керівник аналітвідділу Concorde Capital Олександр Паращій. «До 2010 р. зарплати людей росли швидше, ніж ціни на побутову техніку, вона ставала доступною все більшій кількості сімей, – каже Чурін. – У 2006—2008 рр. розвивалося споживкредитування, це видно по різкому зростанню кількості побутових товарів на сім'ю. Те ж стосується і автомобілів, але тут зростання не таке велике, оскільки вони багатьом не по кишені (у 2000-му авто було у кожної шостої сім'ї, в 2015-му – у кожної четвертої. – Авт.). Одночасно падав попит на застарілі магнітофони та плівкові фотоапарати. Не затребувані стали і швейні машини через велику кількість асортименту одягу». За словами Паращія, стабільна кількість велосипедів-мопедів пояснюється тим, що в глибинці вони завжди були основним засобом пересування, а за 15 років мало що змінилося.

Що потрібно. Експерти прогнозують, що з відновленням економіки в сім'ях буде більше комп'ютерів, кондиціонерів, потім автомобілів, причому українського виробництва, вони істотно дешевші імпортних. «А кухонні комбайни навряд чи стануть популярніші – зараз більше готують з напівфабрикатів», – говорить Чурсін. Насичений, на думку Паращія, і ринок телевізорів, холодильників, пральних машин: «Може бути лише оновлення моделей і покупка, наприклад, морозильної камери на додаток до холодильника, але це зараз є доступним далеко не всім».

Джерело: ukr.segodnya.ua

 

 

Вибір читачів за тиждень

Відео