Сім міфів про велосипед, в які ми віримо

Велосипед, яким ми його знаємо зараз, з двома колесами і традиційного розміру, з’явився ще у 1900 році. Відтоді у деяких країнах велотранспорт набув неабиякого поширення.

Наприклад, у Китаї на кожен автомобіль припадає 250 велосипедів. Близько половини усіх поїздок тут відбувається на двоколісних. В Японії 15% працюючих добираються на роботу на велосипеді. У містах таких європейських країн, як Данія, Німеччина і Голландія третина усіх поїздок – велосипедна.  

Чому в Україні досі немає такої потужної велосипедної інфраструктури, як у Нідерландах, Нью-Йорку, Берліні чи Швеції? Просто у сприйнятті багатьох українців велосипед ще не став повноцінним транспортним засобом. Чому? Через міфи, в які ми віримо.

1) Наша країна, її міста  – не для велосипедних поїздок.

Звісно, їздити на довгі відстані автомобілем зручніше, ніж велосипедом. Дехто скаже, що наші великі міста не розраховані для дальніх поїздок на двох колесах. Наприклад, у мегаполісах – Києві, Харкові, Одесі, Львові діставатися до роботи понад 10-15 км на ровері  вважається некомфортним. А тепер уявіть на хвилиночку: Нью-Йорк, Берлін і Париж - теж мегаполіси. І це не заважає їм бути велосипедними. Але мова про інше – про щоденні поїздки в межах міста, які велосипедом робити швидше, ніж пішки, та зручніше і здоровіше, ніж громадським транспортом. А за наявності якісної велосипедної інфраструктури – велодоріжок, обладнаних переходів та спеціальних дорожніх знаків рух велосипедом по місту буде найшвидшим і найзручнішим. Для початку спробуйте їздити на невеликі відстані - у межах свого району або в центрі міста, якщо вам треба здійснювати кілька переміщень протягом дня. Замініть хоча б частину своїх поїздок на велосипед.

2) Клімат України не підходить для прогулянок велосипедом.

Українці нарікають на те, що в нас надто холодно взимку і надто спекотно влітку, так що їздити велосипедами неможливо. Але взимку далеко не кожен день засніжений, з ожеледицею, є досить багато приємних зимових днів, коли температура близько нуля і реальних перешкод для користування велосипедом немає, окрім міфів, що “зимою велосипедом не їздять”. Що стосується зими, то, по-перше, у більшості міст України можна комфортно пересуватися на велосипеді протягом 10 місяців на рік. По-друге, ніхто не змушує вас їздити в період 20-градусного морозу.

Влітку велосипедисти, навпаки, нарікають на спеку, багато людей відмовляються їздити, бо бояться спітніти. Поїздка велосипедом у середньому темпі на незначні відстані (до 15 км) завдає не більше дискомфорту, ніж проїзд у маршрутці. Базову гігієну на робочому місці можна зберігати навіть за відсутності душу, як варіант - перевдягатися в офісі.

3) Велосипеди повільні без велодоріжок.

Звісно, якщо немає обладнаних доріжок, і велосипедистові потрібно їхати або узбіччям автодороги, об’їжджаючи ями і припарковані авто, або тротуаром і остерігатися пішоходів, то таке пересування велосипедом буде повільним і небезпечним. Але за наявності зручної інфраструктури ситуація зовсім інша. Відокремлені велосипедні доріжки, чітка розмітка, занижені бордюри та спеціальні світлофори, безперечно, полегшать пересування по місту на велосипеді. Але це не єдина умова, щоб почати їздити. Чим більше людей розпочне їздити велосипедами, тим сильнішим і ефективнішим буде тиск на чиновників, які ухвалюють рішення про створення велоінфраструктури. Такі міста, як Львів, Вінниця, Чернігів, Івано-Франківськ вже демонструють, що велосипед – це зручний вид транспорту.

4) Велосипедом їздити  небезпечно українськими дорогами.

Це один із основних аргументів тих, хто досі боїться їздити велосипедом по місту. Думка ця небезпідставна, але не варто перебільшувати, адже велосипедист ризикує не більше і не менше, ніж інші учасники дорожнього руху – пішоходи, автомобілісти й мотоциклісти. Було б несерйозно стверджувати, що їзда на велосипеді в українських містах не несе жодних загроз. Ризик потрапити в ДТП існує, однак цей ризик утричі менший, ніж для пішоходів, і в п’ять разів менший, ніж для водіїв і пасажирів автомобіля. Безпека дорожнього руху залежить від уважності й обачності кожного його учасника, єдина небезпека – це неуважність і порушення правил. Тобто якщо їздити згідно з Правилами дорожнього руху і при цьому бути уважним на дорозі, то велосипедом їхати доволі безпечно і зручно. Починайте їздити з друзями - це додасть упевненості. Двох-трьох велосипедистів складно не помітити, автомобілісти зазвичай уповільнюються у такому випадку.

5) Наші дороги не пристосовані для велосипедів, а будувати велосипедну інфраструктуру дорого.

Всім відомо, що дороги в Україні не ідеальні, однак їх стан не такий критичний, щоб бути перепоною для користування велосипедом. Тим паче, наші дороги ніколи не будуть у хорошому стані за сьогоднішньої кількості машин. Навпаки, якщо більше людей пересяде з автомобілів на велосипеди та громадський транспорт, то меншим буде навантаження на дороги, відповідно - вони довше зберігатимуться.
Встановлення інфраструктури для велосипедистів є набагато дешевшим, порівняно з будівництвом автомобільної інфраструктури. Більше того, дослідження, проведене в Данії, показало, що велосипедисти   заощаджують гроші за рахунок менших витрат на лікування, порівняно з тими, хто не користується велосипедом.
6) Велосипед можуть вкрасти.

Будемо чесними, перш за все, з собою: вкрасти велосипед можуть у кожного. Наприклад, у Львові з початку року вкрали щонайменше 179 велосипедів – стільки заяв зареєстрували у міському управлінні міліції. Повернути вдалося лише 15% викрадених велосипедів для власників. Хороший велосипед – задоволення не з дешевих, тому до питання захисту велосипеда від крадіжки потрібно підійти відповідально. У 80% випадків велосипед крадуть із під'їздів та сходових клітин, і лише у 20% випадків - із вулиці, де ви залишаєте його на кілька годин або на день. Перше, що потрібно засвоїти – всім прохожим на ваш велосипед буде байдуже. Залишаючи велосипед в людному місці, не потрібно надіятись на уважність людей і що вони завадять злодію здійснити задумане. Людина або не помітить підозрілих дій, або знайде виправдання своїй бездіяльності. І лише в дуже рідких випадках втрутиться. Тому придбайте хороший металевий замок, і ніколи не лишайте велосипед у парадному, на вулиці без замка, заводьте його додому.

7) Де і як зберігати велосипед?
Якщо ви живете в багатоповерховому будинку, то велосипед можна зберігати у кімнаті, на балконі, на сходовій клітці, у підвалі, гаражі чи на велопарковці. У кімнаті можна прикріпити спеціальне кріплення для велосипеда, щоб він не займав багато місця. Якщо поставите велосипед на балконі чи в підвалі, то не будете хвилюватись, що велотранспорт можуть вкрасти, і він не займатиме вільний простір в кімнаті. Можливо, Вам підійде велосипед, що складається, він займе мінімум місця в будь-якому домі.


Переваг  їздити на велосипеді значно більше, ніж недоліків! Тож не зволікайте!



 

 


 



 


 

 

Вибір читачів за тиждень

Відео