Шляховики Тернопілля рятують дороги, які «зійшли» разом зі снігом

Кожної зими в Україні разом зі снігом з доріг «сходить» асфальт. Тернопілля – не виняток. Оскільки на утримання доріг і ремонти шляхів краю держава виділяє надто мало грошей, дорожники намагаються хоча б «залатати» ями.

Про це і не тільки «Терену» розповів перший заступник начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Володимир Хемій.

Аварійну ліквідацію ямковості практично завершили

- Цього року всі ми є свідками, яка зима. Температурні режими, які йдуть від мінуса на плюс, і опади у вигляді мокрого снігу дуже негативно впливають на верхні шари дорожнього покриття, - говорить Володимир Хемій. – А так, як наші дороги збудовані десь у 80 роках ХХ ст. і вже пропустили всі терміни, необхідні для капітального ремонту і реконструкції, - маємо те, що маємо.

Зважаючи на обмеженість коштів, які надає держава, дорожники краю вирішили принаймні профінансувати ті роботи, які забезпечать безперебійний рух транспорту і безпечний проїзд дорогами, насамперед – державного значення.

- Цьогорічна погода дозволила нам розпочати аварійний ямковий ремонт раніше, - додає пан Хемій. – Таку роботу на автошляхах державного значення ми практично завершили. Майстри працювали на дорогах Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече, Стрий-Кіровоград-Знам’янка, а також - Львів-Тернопіль. Роботи, звісно, тривають. Адже ми вже взялися до доріг загального користування.

При ліквідації аварійної ямковості дорожники враховують погоду, тому працюють лише холодними асфальтобетонними сумішами із додаванням спеціальних добавок, які можна використовувати при низьких температурах. За якістю ремонту дорожнього покриття стежать працівники лабораторії. Для тих, хто хоче бути в курсі, де саме зараз працюють ремонтні бригади, на сайті Служби створили карту (натисніть ТУТприм.)

Тонна асфальту коштує 2 тисячі гривень

Поточні ремонти доріг і мостів планують розпочати вже у березні. Про це повідомили в «Укравтодор», і наразі очікують гроші, аби взятися до роботи.

- Служба автомобільний доріг у Тернопільській області є замовником виконання робіт поточного, середнього і капітального ремонтів, а також – експлуатаційного утримання доріг краю, - каже Володимир Хемій. – За нами рахуються – 5 тисяч кілометрів шляхів, із них 1,5 тисячі – дороги державного значення.

У 2015 році дорожникам на обслуговування і ремонт усього вище згаданого виділили всього 140 мільйонів гривень. Той, хто знає ази математики, може легко порахувати, що на кілометр доріг на весь рік припадає приблизно 30 тис. грн. І це при тому, що тонна асфальту зараз коштує майже 2 тис. грн. Ось тому і роблять дорожники переважно  ямковий ремонт. Хоча він - теж недешевий.

- Квадратний метр ямкового ремонту нині обходиться у 400 гривень, - уточнює фахівець. – Я розумію водіїв і їхні нарікання. Якби ми могли, то давно зробили б наші дороги ідеальними, але з таким недостатнім фінансуванням, намагаємося бодай безпечний проїзд гарантувати.

До речі, напливи і горби на дорогах шляховики поки що усунути не можуть – не та надворі температура повітря. До таких робіт візьмуться, як тільки потеплішає.

Віра ОЛЕКСАНДРОВИЧ

Фото, надане Службою автомобільних доріг у Тернопільській області

Довідка. Із 15 до 19 лютого у «Віснику державних закупівель» опублікували оголошення про результати 2,8 тисяч тендерів на загальну суму 4,32 млрд грн. У тому числі, торги провела Служба автомобільних доріг у Тернопільської області. Тендер, вартістю 300 млн грн, виграло ТОВ «Техно-Буд-Центр». Це підприємство має сучасну техніку для виконання поточного, дрібного і середнього ремонту, експлуатаційного утримання автомобільних доріг державного і місцевого значення.

 

 

Вибір читачів за тиждень

Відео