В Тернополі планують впровадити покілометрову оплату за проїзд

Kvytok_fon

Відповідно до постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, з січня 2017 року електроенергія для міського транспорту має подорожчати на 45%, а оплата вуличного освітлення – на 40%.

За підрахунками експертів, лише через збільшення тарифів на електропостачання, квиток на проїзд електротранспортом по всій Україні має коштувати як мінімум 4,2 гривні. На сполох били давно, проте київська комісія з незрозумілими повноваженнями, очевидно, не враховує думки місцевих громад. Сьогодні маємо факт — ціни для комунального транспорту виросли за підсумками року майже у 5 разів. Міський голова Тернополя говорив про проблему ще кілька місяців тому і обіцяє боротися за доступний транспорт.

“Електротранспорт – найбільш доступний вид транспорту в українських містах. Без функціонування системи електротранспорту сучасне місто просто не може існувати. На його долю припадає від 45% до 60% всіх перевезень. Більше того, він виконує вкрай важливу соціальну функцію – безкоштовно перевозить пільгові категорії громадян. Тому цей транспорт треба активно розвивати, а не знищувати. Ми не можемо впливати на рішення НКРЕКП. Ми можемо лише шукати вихід тут на місцях через економію та різного роду акції з підтримки. Ми зробили все, щоб гарантувати безкоштовний проїзд пільговим категоріям і проводитимемо модернізацію таким чином, щоб тернополяни могли економити, а транспорт залишався доступним”, – зазначив Сергій Надал у своєму коментарі.

Разом з тим, міський голова висловив стурбованість можливими економічними наслідками непродуманого рішення НКРЕКП.

“Загалом не зовсім нормальною є ситуація, коли тарифи визначають десь “нагорі”, відірвано від місцевих громад. Не нормально є також те, що 6 чоловік у НКРЕКП без консультацій з громадами приймають рішення щодо суми, яка дорівнює половині бюджету. Вдумайтеся, для ухвалення бюджету потрібно 226 депутатів, а для встановлення тарифів, що сумарно можуть складати суму співмірну з половиною бюджету — лише голоси шести чоловік. Очевидно, що це далеко від норми. Ми не знаємо, як ще ці рішення вплинуть у майбутньому на функціонуванні комунального транспорту по всій України. Але сьогодні ми змушені у цих умовах планувати, здійснювати оновлення транспорту, і вживати дії для того, щоб тернополяни і надалі могли користуватися міським транспортом”, – зауважує міський голова.

Єдиним шляхом боротьби за доступний транспорт у міськвиконкомі назвали впровадження електронного квитка і поступовий перехід від оплати за поїздку до оплати за кілометр.

Хто зареєстрований у Тернополі і отримає картку тернополянина буде мати найкращу ціну на проїзд.

«Ми будемо максимально підтримувати комунальний транспорт з міського бюджету, щоб ціни за квиток були доступними для всіх тернополян. Також ми вже шукаємо шляхи оптимізації. На сьогодні – це єдиний електронний квиток та картка тернополянина. Вже зараз електронний квиток дає можливість людям здешевити вартість проїзду. Хто має електронний квиток, той має 10 відсотків знижки. Той, хто зареєстрований у Тернополі і отримає картку тернополянина, буде мати найкращу ціну на проїзд. Так працює Європа, де мешканці міста платять менше, бо вони користуються транспортом частіше, а гості міста платять більше, бо користуються разово. Іншого виходу у теперішній ситуації нема», – сказав Сергій Надал.

Місто також у повній мірі забезпечить проїзд пільгових категорій

«Наше завдання полягає в тому, щоб гарантувати пільговим категоріям населення проїзд у комунальному транспорті. Незважаючи на те, що Уряд за два роки не дав жодної гривні на компенсацію проїзду пільговиків, ми зберегли проїзд усіх пільговиків в тролейбусах та соціальних автобусах міста. Так буде і у майбутньому», – повідомив очільник Тернополя.

Тернопіль відкриватиме нові тролейбусні лінії, а також з часом планує перейти до оплати перевізникам за кілометр.

«Місто буде оновлювати і розширяти можливості електротранспорту, бо це найбільш екологічний і доступний на сьогодні транспорт. З впровадженням електронного квитка, ми також поступово перейдемо до оплати перевізнику за кілометр замість оплати за поїздку. Так працює система транспорту у сусідній Польщі. У такому випадку у водіїв буде більша мотивація дотримуватися графіку і поважати пасажира, бо перевізник отримує доплати з бюджету не за кількість пасажирів, а за перевезення вчасно і комфортно. Крім того – це дозволить берегти кошти бюджету», – сказав Сергій Надал.

Раніше міський голова Тернополя Сергій Надал неодноразово звертався до центральних органів влади з пропозицією запровадити «нульовий тариф» на електроенергію для комунального електротранспорту, посилаючись на досвід окремих європейських країн. У такому випадку транспортники платили б за електроенергію за собівартістю. Це дозволяло б робити зберігати вартість проїзду низькою. Як відомо, у більшості країн Європи електротранспорт є дотаційним, але таку політику підтримують більшість урядів, зважаючи на те, що такий транспорт є найбільш екологічно чистим і зручним.

За матеріалами прес-служби Тернопільської міської ради

Вибір читачів за тиждень

Відео