Орест Сарматський

Вже є «комбайн» для збору… молока! (Агро-новини)

unnamed (14)

Компанії А3Tech та «Дельта-інжиніринг» створили мобільну станцію прийому молока для ідентифікації продукції, визначення її якості, зберігання та транспортування.

unnamed (16)
unnamed (16)

Нова розробка призначена для дрібних виробників молока та молочних кооперативів, повідомляє «Инфоиндустрия».

 «Під час збирання молока українські заготівельники стикаються з проблемами додавання води, різних речовин, нетривалим строком зберігання продукції через її неякісне охолодження. А тому перед нашими компаніями було поставлене завдання розробити систему, яка дає змогу приймати молоко безпосередньо у виробника, фізичної особи», — розповів сервісний інженер компанії А3Tech Сергій Ничипорук.

Як пояснив фахівець, клієнт може ввести на пульті системи координати своєї угоди, чи номер телефона, залити молоко в систему, після чого продукція зважується, аналізується за сімома параметрами якості, за тим визначається ціна і загальна вартість партії, потім виробнику тут же автоматично переказуються гроші на рахунок у будь-якому банку. Якщо молоко прокисле чи розбавлене, іншими словами, не відповідає вхідним параметрам, зливається і повертається людині, яка принесла.

Система оснащена JPS каналом, оператор наземної станції може бачити, яке молоко надійшло в молоковоз, скільки і якої воно якості. Окрім комп'ютера і анлізатора, установка обладнана бочкою ємністю 1,8 куб.м. Вона розділена на дві частини. В одній накопичується молоко першого гатунку, в іншій — другого, є тут і зливний бачок для повернення молока.

Система коштує близько €20-22 тис. разом із машиною. Станція може бути на базі «Газелі» чи іншого автомобіля. Якщо говорити окремо, про лабораторію, то вона коштуватиме €5 тис.

Цей молочний комбайн кілька місяців проходив тестування, збираючи молоко по селах. Під час роботи показав себе чудово, тому розробники планують  запуск серійного виробництва.

Українські селекціонери втрачають мільйони на експорті насіння

Експорт насіння зернових та олійних культур з України за І квартал 2017 р. становив $5,3 млн.

unnamed (15)
unnamed (15)

Про це свідчать дані Державного комітету статистики України, говориться у повідомленні Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки».

Як поінформував завідувач відділу інноваційного та матеріально-технічного забезпечення ННЦ «ІАЕ», д.е.н. Олександр Захарчук, левову частку в експорті склало насіння кукурудзи — $5,2 млн.

За його словами, основними країнами–споживачами українського насіння є країни СНД — Білорусь, Грузія, Казахстан і Молдова, та ЄС — Австрія, Румунія і Німеччина. Також вітчизняний насіннєвий матеріал імпортують Туреччина, Малайзія, Оман та Шрі Ланка.

Розвиваючи експортні можливості для входження на перспективні ринки інших країн, в тому числі і Європейського союзу, вітчизняні насіннєводи змушені реалізовувати насіння за цінами нижче світових, зауважив експерт.

«Зокрема, кукурудзу продаємо по $2150 за 1 т, або в 1,8 рази дешевше, сою — в 1,6 рази, пшеницю — в 5,5 рази та ячмінь — у 2,3 рази дешевше, ніж купуємо», — йдеться у повідомленні.

При цьому вітчизняні селекціонери мають досить високі нереалізовані експортні можливості з продажу насіннєвого матеріалу не в якості товарного чи фуражного зерна, а у вигляді сертифікованого посівного матеріалу, підсумував Захарчук.

Виробництво яєць в Україні — рентабельність впала у 100 разів

Виробництво яєць українськими сільськогосподарськими підприємствами протягом останніх трьох років помітно скоротилося. Якщо за січень-травень 2015 р. вироблялося 7,5 млрд шт., то поточного року — лише 6,4 млрд шт.

unnamed (13)
unnamed (13)

Про це в коментарі AgroPortal.ua розказав експерт Громадської ради Міністерства аграрної політики та продовольства Олександр Ярославський.

Серед причин такого спаду експерт назвав 100 кратне зниження рентабельності виробництва яєць: з 60,9% у 2015 р. до 0,6% — у 2016 р. Іншими словами, якщо у 2015 р. виробник, вклавши 100 грн у виробництво яєць, отримав 61 грн прибутку, то 2016 р. за рахунок тих самих 100 грн —  лише 60 копійок прибутку.

Вибір читачів за тиждень

Відео