Оксана Бучко

Як тернополянам оформити допомогу на дитину онлайн (інфорграфіка)

e19f67c-dopomoga-narodjennya-dityny--1-

Оформити допомогу на дитину швидко та зручно мають змогу тернополяни на сайті Мінсоцполітики. Для цього потрібно лише заповнити електронну форму заяви та затвердити її електронним підписом. Копії свідоцтва про народження не вимагають, наявність документа перевіряють працівники соцзахисту самостійно.

Новоспечені українські батьки активно використовують таку можливість. Послугами скористалось уже чимало родин, більше тисячі. Переважна більшість із них високо оцінили сервіс. Близько третини заявників – чоловіки, пише life.pravda.com.ua.

Такі зміни в отриманні адміністративної послуги запровадив перший заступник голови Державного агентства з питань електронного урядування України Олексій Вискуб після того, як сам став батьком.

- Як більшість українців, я відчув на собі всі незручності від отримання, здавалось би, простої адміністративної послуги – оформлення допомоги при народженні дитини, - говорить він. - Відійшовши від післяпологової метушні, ми з дружиною почали планувати похід до соцзабезу. Подати документи можна тільки в робочі дні та години. Дружині самостійно з малечею на руках – це надто складно. Вирішили, що мені треба взяти за власний рахунок один вихідний.  Коли ми приїхали до управління соцзахисту, то перше, що мені впало в очі, це мами, які чомусь гуляли навколо будівлі з двома-трьома візочками. Оголошення при вході «Вхід із колясками суворо заборонений» розставило все по своїх місцях. Поки одна матуся спілкується з працівниками соцзахисту, інша чатує з її дитиною. Вже згодом по роботі я відвідав багато управлінь соцзахисту по всій країні і зрозумів – зручність (або незручність) у наданні адміністративних послуг багато у чому залежить від місцевої влади. Саме тоді я загорівся ідеєю зробити цю послугу онлайновою – щоб усі необхідні документи можна було подати на розгляд через Інтернет.

36892fe-dopomoga-narodjennya-dityny--3-
36892fe-dopomoga-narodjennya-dityny--3-

30 березня цього року Державне агентство з питань електронного врядування разом із Мінсоцполітики і Мін’юстом презентували нову електронну послугу.  Так втілють принцип – «бігати мають дані, а не громадяни».

- За частиною електронних заяв на отримання допомоги поки що, на жаль, відмовляють, - додає Олексій Вискуб. - Причини різні: від організаційних на місцях – до помилок у реєстрах. Але ми всі проблеми відслідковуємо і оперативно вирішуємо. Регіональні працівники соцзахисту проходять тренінги, обмін даними між реєстрами «розумнішає», ми формалізували введення інформації з метою мінімізації помилок. Отже, сервіс поліпшується щодня, тому кількість відмов уже суттєво зменшилась.

Фото life.pravda.com.ua.

Вибір читачів за тиждень

Відео