Оксана Бучко

Тернополянам відкрили портрет фахівця, який робить компанії відомими

FD2A7525 (1)

Компанія, яка хоче бути впізнаваною на ринку, повинна мати кваліфікованого маркетолога. Саме від цього фахівця залежить те, яким шляхом піде підприємство в розвитку і нарощуванні свого потенціалу на ринку.  У День маркетолога, 25 жовтня, ми запитали про секрети професії у маркетолога землевпорядної фірми у Тернополі Діани Малолєткіної.

- Що підштовхнуло вивчати сферу маркетингу?

- У мене немає профільної освіти, а маркетингом зацікавилась, коли працювала в рекламній агенції. Це творча робота, в якій можна швидко побачити результати. Зрозуміла, що це мені підходить під час професійної конференції, де ділилися своїми здобутками провідні українські маркетологи. А вчилася уже «в полі», працюючи з клієнтами в рекламній агенції, де було дуже помітно хто робить все правильно, а хто ні. А ще багато читала про роботу колег, в тому числі в соц-мережах. Втілювала на практиці вивчене, інколи разом з клієнтами,  інколи самостійно в соц-мережах.

- Якими методами маркетингу оперуєте у своїй роботі сьогодні?

- У компанії ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» ми використовуємо кілька каналів просування. Контент-маркетинг, бо нам важливо показувати свою експертність. Також беремо участь у профільних заходах. Просуваємо свій сайт в пошукових системах для того, щоб клієнтам було зручно нас знайти. Іноді аж занадто, бо телефонують навіть із Харкова.

Колеги
Колеги

- У чому специфіка маркетингу саме у цій фірмі?

- Специфіка маркетингу землевпорядної фірми в тому, що це складний продукт, плюс ми спеціалізуємося на роботі з агробізнесом (B2B) і тут звичайна масова реклама не працює. Ми постійно намагаємося тестувати щось нове, бо те, що працює для одних, не працює для інших.

- Які особистісні якості мають бути притаманні маркетологу?

- В першу чергу - це цікавість чи краще сказати допитливість, бо в світі постійно відбувається щось нове і маркетологу важливо про це знати. Останнім часом дуже поширений ситуативний маркетинг, а тут головну роль грає швидкість реакції. Важливо бути в курсі тенденцій, подій, знати людей;

також вміння і бажання вчитися, бо таки правий був Сократ, коли пояснював фразу «Я знаю, що я нічого не знаю». Чим більше ми пізнаємо, тим більше відкриваємо невідомого. Є скільки кейсів та ідей, знаючи які не доведеться винаходити велосипед;

а ще маркетолог повинен вміти комунікувати, бо без цього ніяк. Спілкуватися потрібно з колегами, з клієнтами, з конкурентами, з лідерами думок. Це важливо. І головне - втілювати у дійсність все, що ти знаєш, чого навчився.

IW2U0028
IW2U0028

- Чи продовжуєте навчання у сфері маркетингу?

- Якщо ти вибрав професію маркетолога, то вчитися будеш постійно, інакше просто не вийде. Намагаюся постійно відвідувати професійні навчання, читати книги, спілкуватися з колегами. Це дуже допомагає в роботі, бо на навчаннях завжди з’являється багато нових ідей.

Жаль, що якісних профільних заходів в Тернополі відбувається дуже мало, а їздити в Київ не завжди є час і змога. На щастя, є багато онлайн-навчань, тому зараз я переважно так і вчуся.

- Що порекомендуєте майбутнім маркетологам?

- По-перше, вітаю – ви вибрали дуже цікаву і потрібну професію. Я вірю, що настане час, коли і про українські компанії будуть говорити у світі нарівні з Apple і Microsoft, а без якісного маркетингу це неможливо. Тому рекомендую цікавитися всім, що відбувається навколо, багато спілкуватися, бо ідеї вони всюди, багато вчитися і звісно натхнення. А ще, на мою думку, майбутнє за профільними спеціалістами, всього знати неможливо. Тому вибирайте собі напрямок і вперед. Успіхів кожному!

До слова, за даними Міжнародного кадрового порталу HeadHunter, 59%  маркетологів – жінки, 53% - віком 26-35 років, 53 % - мають досвіду у роботі більше 6 років.

Фото з архіву Діани Малолєткіної

Вибір читачів за тиждень

Відео