Інклюзія в професійно-технічній освіті: реальність чи утопія?

IMG_6711

Під такою назвою 22 травня відбувся лекторій для викладачів професійно-теоретичної підготовки та майстрів виробничого навчання. Захід організовано у рамках курсів підвищення кваліфікації на базі навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Тернопільській області відокремленого структурного підрозділу «Львівський навчально-науковий центр професійної освіти» Національного педагогічного університету ім. Драгоманова. 

Під час лекторію присутнім розповіли, яка мета впровадження інклюзії у професійно-технічній освіті, що таке вимір соціального включення, як суспільство еволюціонувало у ставленні до осіб з особливими потребами. Також учасники заходу дізнались, що включає у себе поняття «універсальний дизайн», яку термінологію доречно застосовувати та яких правил етикету необхідно дотримуватися у взаємодії із людьми з різними психо-фізичними порушеннями. Зрозуміло, у доступній формі, підтверджуючи сказане реальними прикладами іноземних країн (США, Канада), спікерка лекторію, керівниця інклюзивно-ресурсного центру ТНПУ ім. В. Гнатюка Зоряна Удич  розповіла про позитивний результат впровадження інклюзії у навчальних закладах різних типів.

IMG_6719
IMG_6719

Інклюзія… Як ми її розуміємо і що це таке? Філософія інклюзії відображає її як умови для усіх. Неправильно стверджувати, що інклюзія спрямована на одну групу осіб. Інклюзія в освіті це повна зміна освітнього середовища. Це система створення умов дитині, завдяки яким вона почувається безпечно, самодостатньо, має доступ до всіх послуг, що надаються освітньою сферою, це система комунікацій та взаємостосунків між усіма суб'єктами освітнього процесу: учнем, педагогом, менеджером освітнього закладу, батьками, – зазначила Зоряна Удич.

IMG_6710
IMG_6710

В Україні інклюзія лише починає впроваджуватись в освітній сфері. Звісно існує ряд труднощів та викликів: супротив частини суспільства, потреба у додатковій перекваліфікації педагогічних працівників, брак ресурсів для технічного оснащення, тощо. Головним завданням на сьогодні стала потреба зміни суспільного мислення, стимулювання усвідомлення значення інклюзії. Адже створюючи умови для навчання сьогодні, завтра ми матимемо людину, яка реалізувалась у суспільстві, знайшла свою сферу у ньому, свій фах, заняття. Зміни не відбуваються миттєво, але діючи у правильному напрямку, розуміючи важливість  процесу у майбутньому можливим буде уникнути тих проблем, які зараз гостро постали у суспільстві.

Якщо вас цікавить тема впровадження інклюзії в освіті, ви можете знайти інформацію на сторінці інклюзивно-ресурсного центру.

Центр громадського контролю «ДІЙ!» в Тернополі

Довідка: Центр громадського контролю «Дій!» - проект чеської організації People in Need за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Чеської Республіки у рамках програми «Transition Promotion Program». Проект полягає у розбудові в Україні мережі моніторингових центрів, які опікуються питаннями громадського контролю за діяльністю органів місцевої влади. До основних компонентів діяльності проекту відносяться: моніторинг та аналітика, адвокація, громадсько-правова просвіта, створення проактивності місцевого громадського сектору та його консолідація. Мережа на цьому етапі охоплює ключові міста в Україні, де на сьогодні цікава і динамічна громадсько-політична активність - Тернопіль, Вінниця, Запоріжжя, Краматорськ та Маріуполь (Донеччина).

Вибір читачів за тиждень

Відео