З перших вуст: усе, що треба знати жителям Тернопілля про ID-картку

NBz4XaBnd7UMsQRLrfeL

Впровадження в Україні ID-картки, як нового виду документа, й досі є багато в чому незрозумілим явищем. Начальник Чортківського районного відділу Державної міграційної служби Ростислав Долинчук дав відповіді на найпоширеніші питання.

ID-картка є повноцінним документом?

– Так, це повноцінний і самодостатній документ. ID-картка є паспортом громадянина України, який посвідчує особу і підтверджує громадянство БЕЗ подання будь-яких додаткових документів! Якщо у людини вимагають надання будь-яких довідок або витягів – слід дізнаватися, на якій підставі і чим зумовлена така вимога.

– Чому старі паспорти-«книжечки» замінили на ID-картки?

– Головним мотивом запровадження нових паспортів є їх захищеність від підроблення. ID-картка містить електронний безконтактний чіп, який неможливо змінити або скопіювати.

ID-картки, на відміну від попередніх паперових «книжечок», видаються на основі електронної бази даних – Єдиного державного демографічного реєстру, отже кожній особі лише один раз доведеться пройти процедуру ідентифікації, надалі інформація про неї буде міститися в реєстрі.

Користуватися паспортом-книжкою стає дедалі небезпечніше – шахраї підробляють ці документи та використовують в оборудках не лише у банківській сфері, але також у сфері нерухомості тощо.

Натомість – ID-карткою не зможе скористатися жодна інша особа, оскільки такий паспорт надійно захищений від підроблення і є одним з кращих за якістю серед біометричних паспортів у багатьох країнах світу. 

–Які ще переваги дає ID-картка?

– Громадяни України, які є власниками ID-карток, мають можливість отримати послугу з внесення кваліфікованого електронного підпису (КЕП) на безконтактний електронний носій (чіп) ID-картки. Запровадження послуги з внесення КЕП на ID-картку надало громадянам можливість користуватися різноманітними електронними сервісами державних органів, отримувати адміністративні і банківські послуги, відкривати та вести бізнес тощо, не виходячи з дому. Послуга надається безкоштовно та є доступною для громадян України, які досягли 18-річного віку. Термін дії сертифікатів ключів КЕП становитиме 2 роки.

– Новий паспорт можна буде отримати у 16 років чи раніше?

– ID-картку можна отримали при досягненні особою 14-річного віку з одночасним присвоєнням їй реєстраційного номера облікової картки платника податків. Послуга надається безкоштовно підрозділами Міграційної служби, центрами надання адміністративних послуг (ЦНАП), які надають послуги з оформлення біометричних документів, та центрами обслуговування громадян «Паспортний сервіс».

Для отримання послуги необхідно мати із собою свідоцтво про народження, довідку про реєстрацію місця проживання (за наявності) та документи, що посвідчують особу одного з батьків. Під час карантину послуга доступна за місцем звернення, а після його завершення – за місцем проживання.

Запуск послуги дозволяє зменшити кількість візитів громадян до державних органів та заощаджує їх власний час, оскільки відпадає необхідність відвідування Центру обслуговування платників податків для написання заяви та отримання довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків.

– Яку ще інформацію міститиме у собі картка?

– Місце проживання, інформація про дітей та шлюб занесені на чіп. Інформація, яка протягом життя може змінюватися, буде занесена лише до електронного чіпу паспорта. Її можна змінити без необхідності виготовлення (і відповідно оплати) нового документа у підрозділі міграційної служби.

Зчитати інформацію, яка записана на чіп (окрім відбитків пальців рук) можна за допомогою навіть сучасного смартфона!

З метою уникнення ускладнень із підтвердженням місця реєстрації, разом із ID-карткою безкоштовно на вимогу особи видається паперовий витяг з реєстру, який не потрібно носити із собою – він надається лише у випадках, коли необхідно підтвердити документально місце реєстрації і установа не має технічної можливості зчитування ID-картки.  

– За скільки часу оформлюється ID-картка?

– Оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки у звичайному режимі триває протягом 20 робочих днів, а в терміновому режимі – протягом 10 робочих днів. ID-картка, яка оформлюється вперше, видається не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його отримання.

Фото з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео