Віра Олександрович

Звикати до новацій активно допомагають бізнесменам на Тернопільщині

Крисоватий_РРО

Нещодавно зареєстрували програмний реєстратор розрахункових операцій (ПРРО) і не знаєте, що робити далі? Цікавить, як можна перевірити інформацію, подану через Z-звіт? Куди звертатися при виникненні технічних чи інших проблем із застосуванням ПРРО?

Найбільше про це знає начальник управління електронних сервісів Головного управління ДПС у Тернопільській області Руслан Крисоватий. Зауважимо, суб’єкти господарювання важко звикають до нового, зокрема, до використання поряд із традиційними касовими апаратами, - ПРРО. Тому поради у цій сфері - доречні. Найактуальніші питання і відповіді фахівця на них для читачів «Терену» відібрали у Секторі інформаційної взаємодії Головного управління Державної податкової служби (ДПС) у Тернопільській області.

- Чи можна отримати інформацію про дату реєстрації РРО чи ПРРО, книги обліку розрахункових операцій?

- Так, на офіційному вебпорталі Державної служби України у відкритій частині Електронного кабінету в меню «Реєстри» у вкладках: а) «Інформація про РРО» суб’єкт господарювання може отримати інформацію про всі зареєстровані реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) і програмні РРО, шляхом пошуку за їхніми даними; б) «Інформація про книги ОРО» можна отримати інформацію про зареєстровані книги обліку розрахункових операцій, шляхом пошуку за їхніми даними.

- Нещодавно зареєстрували програмний реєстратор розрахункових операцій. Подали Z-звіт. Проте виникла потреба у перевірці надісланих даних. Як можна перевірити таку інформацію?

- Суб’єкт господарювання може перевірити інформацію, що міститься в щоденних Z-звітах, створених реєстратором розрахункових операцій у приватній частині Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС, у режимі «Z-звіти/фіскальні чеки».

Водночас інформація, що міститься в щоденних Z-звітах, створених програмним РРО, буде відображатися після доопрацювання системи обліку даних РРО.

- Відкрита зміна касиром, але через поважні причини він пішов з роботи. Хто має право це закрити?

- Наразі на ПРРО дозволяється здійснювати вхід і працювати тільки тим касирам, яких суб’єкт господарювання зазначив у Повідомленні про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа про касира за формою J/F1391801.

При відкритті зміни на ПРРО одним касиром, інший касир не може здійснити вхід на такий ПРРО. Для такого випадку є функція старшого касира, яка полягає у тому, щоб у разі незакриття зміни касиром та/або неможливістю виконати закриття зміни на такому ПРРО, зайти у вже відкриту зміну іншим касиром і здійснити її закриття.

- Під час відкриття зміни, надійшло повідомлення «Відсутні господарські одиниці». Які дії суб’єкта господарювання?

- Кожного разу при виконанні входу касиром на програмному реєстраторі розрахункових операцій відбувається перевірка всіх доступних господарських одиниць і ПРРО для такого касира за його ідентифікатором ключа суб’єкта, інформацію про який суб’єктом господарювання було подано до контролюючого органу в Повідомленні про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа за ідентифікатором форми J/F139801. При цьому необхідно вказувати ідентифікатор ключа суб’єкта з сертифікату, що використовується для підпису, а не шифрування.

Під час відкриття робочої зміни повідомлення «Відсутні господарські одиниці» може надходити у разі, якщо: ідентифікатор ключа суб’єкта взяли з сертифікату, що використовується для шифрування; в Повідомленні J/F1391801 вказали значення, що не відповідає ідентифікатору ключа суб’єкта з сертифікату; суб’єкт господарювання подав Повідомлення про виявлення несправностей ПРРО за формою №2-ПРРО (яким блокується ПРРО до моменту подання Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою №1-ПРРО із позначкою «відновлення роботи»); суб’єкт господарювання подав Повідомлення J/F1391801 із типом підпису «припинення роботи» для такого касира.

- Яким чином суб’єкт господарювання може пересвідчитися, що покупець отримав розрахунковий документ в електронному вигляді за оплачені товари (послуги) через ПРРО?

- Суб’єкт господарювання фіскальний чек за оплачені товари (послуги) через ПРРО надсилає покупцю такими способами: електронною поштою (E-mail), Viber, Telegram, WhatsApp або SMS. При цьому на пристрої повинна бути встановлена відповідна програма. Відправлення повідомлення виконується в загальному порядку від ім’я власника SIM-карти. Про доставку фіскального чеку від покупця надходить SMS-повідомлення.

Разом із тим, суб’єкт господарювання може пересвідчитися, що покупець отримав фіскальний чек, надіславши на його абонентський номер (Viber, Telegram, WhatsApp) та/або адресу електронної пошти повідомлення із вимогою зворотного інформування.

- Куди звертатися при виникненні технічних чи інших проблем із застосуванням програмного РРО?

- Якщо підприємці потребують додаткових роз'яснень щодо реєстрації ПРРО, то рекомендуємо скористатися інформаційним розділом на вебпорталі Державної податкової служби «Програмні РРО». Також у банері «Програмні РРО», можна ознайомитись з інструкцією щодо встановлення та налаштування ПРРО: ТУТ.

Довідка. У Тернопільській області вже зареєстрували 463 ПРРО. Це - невелика цифра. Щоб використовувати програмний РРО вже сьогодні, необхідно отримати електронний підпис, встановити програмне забезпечення на будь-який зручний пристрій, що є в наявності. Це може бути комп’ютер, смартфон чи планшет. Наступний крок – реєстрація каси і касирів, введення товарів у ПРРО. Після цього вже можна реєструвати розрахункові операції та відправляти електронні чеки. При виникненні технічних, методологічних запитань необхідно звертатися за номером телефону «гарячої» лінії ДПС України 0-800-501-007 або до Головного управління ДПС в області за номером телефону (0352) 43-46-42.

Фото надане Відділом пресслужби ГУ ДПС в області

Вибір читачів за тиждень

Відео