Оксана Бучко

Тернополянам не рекомендують дізнаватись, які вони гусаки із Facebook-тестів

FB_IMG_1501060558297-720x340

Онлайн-тести у Facebook не лише відволікають увагу користувачів, але й можуть бути шкідливими. Адже більшість із них вимагають авторизації, що дозволяє використовувати особисті дані шахраям. Про ризики під час проходження тестів розповідає SMM Head агентства Engine Digital Олена Сергієнко на ain.ua.

- Будь-яка авторизація через Facebook передає третім особам ваші дані ... Ще гірше, що ви не завжди контролюєте, який саме лінк публікуєте з результатами тесту - він може містити щось компрометуюсе або навіть вести на сторінки зі шкідливим кодом. Як результат - спам на ваш мейл і телефон, ви стаєте лідом в реферальних програмах інтернет-магазинів. Є схеми, зав’язані на показі реклами там, де її не повинно бути, заміни однієї реклами інший, показі забороненої реклами.

Тести спокушають звабливими заголовками та використанням популярних персонажів. Один із останніх популярних онлайн-тестів в українському Facebook експлуатує любов користувачів до Гусака - творіння художниці Надії Кушнір. Гусь - іронічний, симпатичний і нестандартно мислячий, у нього є своя Facebook-сторінка, і вона подобається вже майже 80 000 користувачам. Не дивно, що тест «Який ти гусак?» розлетівся в українському Facebook блискавично.

Іноді автори тестів у мережі збирають досить невинні дані - як у випадку з Гусаком. За словами розробника Макса Фрая, конкретно в цьому випадку тест цілком нешкідливий, оскільки отримує доступ тільки до аватарки користувача (який потім додається в картинку на результаті), його імені та поштової адреси.

- Зазвичай головне, що потрібно авторам тесту - це список друзів. У Facebook декілька років тмоу ввели обмеження на дані, які мережу віддає через API. Отримати список друзів можна тільки тим, хто теж встановив таки додаток. За допомогою даних потім будують граф друзів профілів. Але як і навіщо використовують публічні дані - це вже питання незрозуміле, - зазначає розробник.

Увагу користувачів звертають також на те, що пости результатів тестів на сторінку псують враження роботодавцям. Адже бізнес-партнери перевіряють профайли потенційних робітників, і тести про Гусаків серед постів їх не надто приваблюють.

Любителям таких онлайн-прогнозів радять оновлювати налаштування приватності в Facebook та перевірити, хто має доступ до особистих даних. Також варто почистити список додатків в налаштуваннях.

Фото з вдікритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео