У тернопільському драмтеатрі готують одразу п’ять прем’єр та казку (відео)

DramteatrTernopil

Навіть карантин, масштабні ремонтні роботи та мільйонні втрати, про які «Терен» писав раніше, не стали на заваді прекрасному. Так, вже зараз Тернопільський академічний обласний український драматичний театр імені Т. Г. Шевченка готує глядачам одразу п'ять прем’єр та казку на сезон 2020/2021.

– Маю велику надію, що сезон таки розпочнеться у вересні, – каже директор-художній керівник театру Борис Репка. – Вже зараз у нас готові: режисерський дебют Дмитра Чоповського, «Одного разу в морзі» сучасної драматургині Неди Нежданої, «46 моментів щастя» Анатолія Крима (сучасний відомий драматург) під керівництвом режисера Олега Мосійчука, «Любов без гриму» Олени Мілько та «Естроген» Марини Смілянець молодих драматургинь від режисера В’ячеслава Жили, також очікуємо на приїзд Федора Стригуна, який здійснить постановку «Ой не ходи, Грицю…». Бачите, що переважатиме сучасна драматургія, хочемо йти в ногу з часом.

За час карантину ми підготуємо так званий кістяк вистав, які гратимемо не лише у сезоні 2020/2021. До того ж, уже приступаємо до казки, аби порадувати малого глядача.

Загалом запланований репертуар: вересень – відкриття сезону виставою «46 моментів щастя», у листопаді на малій сцені дебют Дмитра Чоповського, грудень – казочка для дітей «Івасик Телесик» від режисера Олега Мосійчука, березень – Федір Миколайович Стригун з виставою «Ой не ходи, Грицю…». Далі – «Естроген» від В’ячеслава Жили та в червні – закриття сезону.

– Як власне карантин вплинув на звичне життя театру?

– Для артиста важливо завжди бути на сцені. Я дуже боявся, що за час карантину та відпусток актори втратять свій запал, техніку. На щастя, цього не сталося. Навпаки, актори та режисери загорілися ще більше. Вже зараз ми проводимо ключові репетиції без масових сцен. Провідні актори вивчили ролі, залишилися лише дрібниці.

До слова, для повної готовності до сезону нам треба провести масові репетиції, а це – на тиждень роботи, та підготувати деякі костюми, декорації, підібрати освітлення.

– Як відомо, в інших містах для економії коштів звільняли працівників театрів…

– Ні! В нас про таке й мови не було. Жорсткі обмеження ми використали для відпусток, проте зберегли всі робочі місця.

– Чи важко повернутися до репетицій?

– Зовсім ні. Актори були настільки голодними до звичного бурхливого ритму, що самі просилися на сцену. Найважчим виявилося проводити обмежені репетиції групами до 8-10 осіб разом із режисером та скласти для всіх відповідний графік. Зокрема, контролювати, аби усі дотримувалися карантинних обмежень, не збиралися натовпом. На щастя, працівники поставилися до ситуації відповідально, уникнувши хвороби. До того ж, на вході театру усім міряли температури, видавали засоби індивідуального захисту, ми завчасно закупили антисептики.

Також на роботу вплинула відсутність громадського транспорту. Довелося графіки корегувати із тим, хто, коли та як може добратися до театру. До прикладу, хто живе у центрі – приходили в один день, хто має власне авто – підвозили колег в інший.

– Не хотіли проводити онлайн-репетиції?

– Як на мене, оте все мережеве – не справжнє. Якщо комусь подобається – нехай, проте наші актори не відчували тих емоцій, драйву. Що не кажи, але живе спілкування насичене, певною мірою гостріше. Ми пробували, однак нічого доброго не вийшло.

Проте зауважу, карантин навіть відкрив нові таланти у деяких працівників. Так, молодий актор Дмитро Чоповський пробує себе у ролі режисера. Як уже зазначалося, восени відбудеться його дебют.

– Які плани на цей театральний сезон?

– І я і всі актори, режисери надіємося, що театральний сезон таки звично розпочнеться у вересні. Завчасно ми плануємо грати по дві вистави в день, аби надолужити згаяне, зацікавити глядача й, зокрема, зібрати втрачені за час карантину кошти.

Також готуємося до виїзних спектаклів. У нас все ще немає власного автобуса, тому значну частину заробленого витрачаємо саме на оренду транспорту. Проте, навіть при виході в нуль, коли це не вигідно, до людей треба їхати, треба ставити вистави.

А так, найголовніше, аби сезон таки почався. Бо що то за актор без сцени?!

Нагадаю, через карантинні заходи та скасування вистав тернопільський драмтеатр втратив понад мільйон гривень прибутку. Попри це наразі у приміщенні проводиться масштабний ремонт.

Фото з відкритих джерел, відео авторки

Вибір читачів за тиждень

Відео