Віра Олександрович

У жовтні нікого у Тернополі штрафувати ще не будуть, щоб усі звикли до змін у правилах перевезень

Надал

Ряд рішень щодо зміни формату функціонування громадського транспорту у Тернополі прийняли сьогодні, 22 вересня, на засіданні виконавчого комітету. Говорили там і про безготівковий проїзд, і про «єдиний квиток», і про решту очікуваних новацій.

Пояснити певні нюанси змін у роботі громадського транспорту журналіст «Терену» попросив міського голову Сергія Надала. До слова, ми вже ці зміни анонсували, за словами начальника міського управління транспортних мереж і зв’язку Олега Вітрука. Саме він першим повідомив про «День Х» - 1 жовтня.

- Насправді, ми до цього готувалися близько 4-х місяців, - каже він. – Довелося вирішувати юридичні, технічні, фінансові питання. Усе це потрібно, аби знати ті проблеми, які нині турбують тернополян. По-перше, це оплата за проїзд готівкою. Пасажири квитків не беруть. Маса грошей просто йде комусь у кишеню. По-друге, це зїзди водіїв з маршруту. По-третє, недотримання графіків руху. По-четверте, кадрові проблеми. Часто перевізник не має ким замінити поганого водія. Наразі у нашому комунальному підприємстві - брак у 25%. Транспортна реформа покликана все змінити кардинально і доволі швидко.

Насамперед йдеться про впровадження моделі «єдиного квитка», тобто - оплативши за проїзд, можна буде користуватися різним видом громадського транспорту впродовж 30-ти хвилин без додаткової оплати.

- Зазвичай тернополянам треба 20-25 хвилин, щоб добратися до точки, де зручно пересісти в інший транспорт, - стверджує мер. – Пасажир тоді встигає сісти в інший автобус чи тролейбус і плату з нього не стягнуть.

Оплата проїзду становитиме 8 гривень при розрахунку «Соціальною картою тернополянина», 9 гривень – при розрахунку неперсоніфікованим проїзним квитком, який може придбати будь-хто, і 10 гривень при розрахунку безконтактною банківською карткою, пристроєм з технологією NFC і разовим проїзним квитком. Спеціальні термінали скоро розмістять на кожній без винятку зупинці транспорту. Принагідно мер запевнив, що у жовтні нікого у транспорті штрафувати ще не будуть, щоб усі за місяць встигли звикнути до змін у міських правилах перевезень.

- До слова, «Картку тернополянина» може оформити будь-хто, хто зареєстрований у Тернополі чи працює у місті, - уточнює пан Надал. – Треба лише представити довідку з місця роботи.

Нагадаємо, виготовити «Соціальну карта тернополянина» можна у різних категоріях: пільгова, загальна, учнівська та проїзний. Для цього необхідно звернутися у ТОВ «Системний зв’язок» за адресою: вул В. Чорновола, 1 (2-й поверх) або заповнити анкету онлайн на сайті fayna-karta.te.ua.

- Навіть за нових умов збережуть пільги для пенсіонерів, студентів та учнів, - наголошує мер. - Для учнів і студентів проїзд у тролейбусі буде безкоштовним, у маршрутці – 4 гривні. Ба більше, пільги не будуть скасовані ні для різних категорій громадян, які мають їх за законом, ні для учасників бойових дій.

Відповідно, змін зазнає форма оплати праці для перевізників. Вони отримуватимуть відповідну суму за фактичний кілометраж пробігу, тобто передбачається введення покілометрового тарифу за виконані транспортні послуги.

- Відповідно до поданих розрахунків, встановлюватиметься розмір вартості виконання транспортної роботи на маршрутній мережі за 1 км, - пояснює Сергій Надал. - Після завершення звітного періоду (1 місяць) перевізнику компенсують суму коштів за виконану транспортну роботу, тобто за фактично виконаний пробіг усіма транспортними засобами на маршруті. Усе - за мінусом усіх доходів, отриманих за час виконання роботи на маршруті. Йдеться про кошти, отримані від валідації проїзду, а також гроші, одержані як компенсацію за перевезення пільгових категорій громадян, інші кошти, отримані за час роботи на маршруті. До прикладу, за рекламу на транспортних засобах.

Наприклад, перевізник, дотримуючись маршруту, мав би заробити 30 тис. грн, але насправді у касі – лише 25 тис. грн. Решту, за умови виконання всіх вимог, йому додадуть із бюджету міста.

- Що цікаво, приватні перевізники цю ідею радо підтримали, - зауважує мер. – Окрім того, за таких умов, вони змогли заявити для своїх водіїв «білу» зарплату у 18-22 тис. грн, залежно від складності і тривалості маршруту. Тобто у середньому виходить 20 тис. грн. Наголошую, це – офіційна платня. І не буде тепер звинувачень, що водій щось приховав. У нього тепер не буде готівки взагалі!

Окрім того, мер додав, що знає про скарги тернополян на стан автобусів і маршруток. Через це у міській раді вже погодили плани щодо придбання нового та оновлення наявного комунального транспорту.

- Не секрет, що за умов карантину перевізники ледь виживали. У них не було грошей, аби купувати нову техніку, - додає він. – Тому ми вирішили, що варто розвивати комунальний транспорт. У нас є для цього можливості.

Так, завдяки співпраці з ЄІБ, місто бере участь у проекті «Міський пасажирський транспорт-1». Тож, за результатами проведеного тендеру, найближчим часом Тернопіль отримає аж 15 нових 12-метрових автобусів великої місткості. Це – «Еталони», які, в тому числі, пристосовані до перевезення пасажирів із обмеженими можливостями.

- Ми вже провелио відбір, готуються до поставки в Україну ще 5 користованих низькопідлогових тролейбусів «Шкода-24ТР», - підсумовує Сергій Надал. – Також наше місто подало документи на участь у проекті «Міський пасажирський транспорт-2» (ЄІБ). Відповідно до нього, планується придбання 30-ти нових тролейбусів для Тернополя. До того ж, ми вивчаємо можливість придбання нових автобусів середньої місткості у лізинг.

До слова, у міській раді завтра, 23 вересня, планують провести окремий брифінг із залученням різних спеціалістів, щоб докладно пояснити всі нюанси. Тому радимо читачам стежити за інформацією у місцевих ЗМІ. Фото зі сторінки Сергій Надал у соціальній мережі «Фейсбук»

Вибір читачів за тиждень

Відео