Оксана Бучко

Як тернополянам вдало відправити дітей на перше шкільне заняття

back-to-school

Тернополяни, які виховують дітей, повинні позитивно вплинути на емоційну компетенцію дитини ще з колиски. Надалі ставлення до життя буде формувати вміння навчатися, що і визначить успішність учнів.

Про це йдеться у бестселлері Деніела Гоулмана «Емоційний інтелект».

Простий діагностичний тест про базове ставлення до життя дитини розробив видатний педіатр гарвардського університету Т. Беррі Брейзелтон. Він пропонував 8-місячному малюку два кубики і показував, як їй правильно оскласти. Є два варіанти дій дітей:

  1. Оптимістичне ставлення; сім’я, у якій є схвалення і підтримка

-малюк візьме один кубик, потягне його в рот, засуне у волосся, скине зі столу, спостерігаючи, чи ви піднімете і віддасте кубик назад; потім він виконає все, що вимагали і підніме погляд, що означатиме: «Ну, скажи мені, який я чудовий!».

  1. Ставлення, проектоване на невдачу; сім’я із емоційним холодом, безладом і зневагою

-одразу видно, що малюк може виконати завдання добре, але він має при цьому жалюгідний вигляд, що показує: «Я нічого не вмію, у мене нічого не виходить, я невдаха і не очікую заохочення, все є нудним».

Тож другий тип дітей має мало шансів на успішне навчання, адже воно здаватиметься їм нудним, вони не вмітимуть брати задоволення від процесу.

Також у бестселері подають звіт Національного центру, що включає 7 елементів для початку успішного навчання в школі:

1.Упевненість

Дитина повинна досконало володіти своїм тілом, поведінкою та світом, відчувати, що швидше за все вона зможе зробити те, за що береться, а дорослі їй допоможуть в цьому.

2.Допитливість

Дитина повинна мати закладене відчуття, що навчання різних речей – це позитив і отримання задоволення.

3.Цілеспрямованість

Дитина повинна мати бажання і здатність впливати на ситуацію і наполегливо діяти.

4.Самоконтроль

Дитина має бути здатною моделювати та контролювати власні вчинки відповідно до свого віку.

5.Зв’язок

Дитина повинна бути здатною контактувати з іншими, відчувати розуміння співрозмовника та розуміти його.

6.Уміння спілкуватись

Дитина повинна уміти вербально обмінюватись ідеями, почуттями та концепціями, мати почуття довіри і задоволення від контакту з оточенням.

7.Взаємодопомога

Дитина має бути здатною узгоджувати свої потреби з потребами інших під час роботи у групі.

На своє перше шкільне заняття дитина мала б прийти, попередньо оволодівши цими навичками. Натомість, коли у сім’ях присутня стресова обстановка, можуть пошкоджуватись мозкові центри дитини та руйнуватись розумові здібності дитини, йдеться у книзі «Емоційний інтелект».

Фото з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео