Орест Сарматський

Інвестиції у виробництво пелет окуповуються через 5-6 років (Агро-новини)

k30

Український ринок пелет останнім часом переорієнтувався на внутрішній ринок через зменшення державної підтримки, яка забезпечувала привабливі ціни і високий попит на українську продукцію у Європі (основним покупцем виступала Польща).

3003
3003

Для виробників пелет із соломи спад попиту закордонних споживачів став найсильнішим — його обсяг, за інформацією НТЦ «Біомаса», скоротився з 18 800 т у 2012 році до 130 т у 2016-му. У п«ять разів скоротився й експорт пелет із лушпиння соняшнику. У результаті низка пелетних виробництв, передусім тих, що працювали на аграрній сировині, були виставлені на продаж. Насамперед із ринку йдуть дрібні й середні виробники, які не мають власної сировинної бази, пише Landlord.

Крім того, істотною проблемою стало постійне зростання собівартості пелет через підвищення цін на сировину й електроенергію. У підсумку сьогодні виграють конкуренцію ті підприємства, для яких біопаливний бізнес є додатковим і ґрунтується на власній сировинній базі.

Принципово новим напрямом, що отримав розвиток в останні роки, стала культивація так званих енергетичних культур (швидкорослі види верби, тополі й міскантус) у комбінації із запуском виробництва пелет.

За оцінками експертів, в Україні необроблюваними є близько 4 млн гектарів земель сільськогосподарського призначення. Це піщані ґрунти лісової та півночі лісостепової зони. Культивація на них традиційних сільськогосподарських культур пов«язана з великими витратами на підготовку ґрунту, добрива та полив.

Тим часом ці ділянки цілком придатні для вирощування енергетичної верби, міскантусу тощо. За розрахунками фахівців, інвестиції в саму плантацію, скажімо, енергетичної тополі (підготовка ґрунту, саджанці, посадка тощо) становлять €1100–1200/га. Якщо купувати лінію з виробництва пелет на вторинному ринку, то вона обійдеться приблизно в €100 тис. (нова італійського виробництва — до €1млн). Повна розрахункова окупність — через 5–6 років.

Думка: Україні потрібен сильний бренд

Україні для довготривалих інвестицій необхідно зробити кілька зрушень: провести земельну реформу, детінізувати економіку та брендувати продукцію, вироблену у країні.

Таку думку висловили сьогодні під час зустрічі з президентом Світового банку Джимом Йонгом Кімом представники українського агробізнесу.

[caption id=«attachment_119891» align=«alignnone» width=«695»]

World Bank President Jim Yong Kim speaks at opening news confere
World Bank President Jim Yong Kim speaks at opening news confere

World Bank President Jim Yong Kim speaks at opening news conference as a part of the IMF/World Bank annual meetings in Washington, U.S., October 12, 2017. REUTERS/Yuri Gripas[/caption]

За словами генерального директора асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» Тараса Висоцького, основний акцент у ході зустрічі було зроблено на обговоренні шляхів збільшення продуктивності в агросекторі і ролі України в глобальній продуктовій безпеці.

«У інвесторів залишається острах військово-політичних ризиків, проте ми почули сьогодні, що невизначеність не є чимось особливим у світі. Україні не вистачає сильного бренду «Зроблено в Україні». Починаючи від того, що третина всіх чорноземів у світі знаходиться в Україні, і до формування чітких сильних прив«язок до продуктів, які виробляє Україна і успішно експортує за кордон», — цитує Висоцького прес-служба УКАБ.

При цьому експерт наголошує на необхідності, щоб «інвестори у всьому світі асоціювали продукти, по експорту яких ми є лідерами у світі, з українським АПК».

«Ми експортуємо багато, але наша продукція не є забрендованою. У нас є все необхідне для розвитку: сприятливі кліматичні умови, вигідне розташування та конкурентоспроможність продукції. Якщо до цих двох чинників додати сильний маркетинг, то разом ці фактори зможуть нівелювати острахи інвесторів», — резюмував гендиректор УКАБ.

Експорт цукру у жовтні підскочив у 2,5 рази

3002
3002

Українські виробники за другий місяць 2017/18  МР експортували 42,3 тис. т цукру, що в 2,5 рази більше ніж у вересні.

Про це заявила керівник аналітичного відділу НАЦУ «Укрцукор» Руслана Бутило, говориться у повідомленні асоціації.

«В жовтні виробники експортували в 2,5 рази більше цукру ніж попереднього місяця і, за прогнозами асоціації, цей показник надалі буде підвищуватись. Географія експорту майже не змінилась, основні поставки здійснювались в Азербайджан — 29%, Шрі-Ланку — 18%, Таджикистан — 9% та Судан — 8%», — сказала Бутило.

За вересень-жовтень 2017/2018 маркетингового року експорту цукру становить 59,3 тис. т.

Вибір читачів за тиждень

Відео