Захист прав споживачів

56158144_298232214433451_4643042475143856128_n

Усі ми кожного разу,  купуючи різного роду товари чи отримуючи відповідні послуги, можемо стикнутися зі ситуацією, такою як виявлення наявних недоліків у придбаних товарах, неможливість використання товару протягом наданого гарантійного терміну, невдоволення якістю наданих послуг чи виконаних робіт.

Що ж робити чи куди звертатися коли вже сталася таке неприємність?

Концепція щодо державної політики з приводу захисту прав споживачів закріплена у Законі України « Про захист прав споживачів».

 Отже, держава забезпечує споживачам захист їх прав, надає можливість вільного вибору продукції, здобуття знань і кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під час придбання та використання продукції відповідно до їх потреб, і гарантує придбання або одержання продукції іншими законними способами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній для підтримання здоров'я і життєдіяльності.

 Захист прав споживачів здійснюють центральний орган виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері захисту прав споживачів, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, місцеві державні адміністрації, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування згідно із законом, а також суди.

А що стосується сфери безпечності та якості харчових продуктів, тут захист прав споживачів, інформування про властивості даних продуктів, у тому числі маркування, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та якості харчових продуктів.

Які  ж права має покупець, який придбав товар не належної якості?

В першу чергу, він має право обміняти непродовольчий товар не належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Згідно Закону споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

 Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

Якщо ж ваші права порушено і продавець не вчиняє ніяких дій щодо вирішення даної ситуації, тоді за захистом своїх прав вам необхідно звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби, яка вивчить дане питання та прийме відповідні рішення.

Про те яким чином держава захищає права споживачів говорили члени «мобільного соціального офісу», у  складі заступника голови Кременецької районної ради Михайла  Месніковича та начальника відділу правопросвітництва та надання безоплатної правової допомоги   Кременецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Тетяни Точинської у приміщенні Лопушненської сільської ради Кременецького району .

Отримати безоплатну правову допомогу можна звернувшись за адресою:

м. Кременець, вул. Шевченка, 59а, тел.: (03546) 2-52-33,kremenets.ternopil@legalaid.gov.ua , Skype: kremeneckiy_mc.

За єдиним номером системи безоплатної правової допомоги в Україні 0 800 213 103 можна уточнити контакти центрів та бюро по всій території держави.

Інформацію надано Кременецьким місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги в рамках реалізації загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО»

 Фото з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео