Тамара Коблик

Обмінники зобов'язані приймати стару й пошкоджену валюту, - Нацбанк

НБУ запровадив посилений контроль за банками та обмінниками, на які скаржилися українці через відмову приймати старі чи потерті долари. Регулятор зазначив, що накладатиме максимальні розміри штрафу на такі установи

Національний банк України посилив вимоги до банків та небанківських обмінників, заборонивши їм не приймати в клієнтів старі чи зношені банкноти іноземної валюти. Про це повідомила пресслужба НБУ.

Усі банкноти іноземної валюти, справжність яких підтверджена з використанням лічильників та детекторів, повинні прийматися до обміну. Це виключає вплив «людського фактору» на визначення ступеня зношеності банкноти, — йдеться в повідомленні.

У Нацбанку уточнили, що йдеться про «всі без винятку банкноти іноземної валюти, крім значно зношених чи пошкоджених».

Фактично НБУ заборонив банкам та обмінникам відмовляти клієнтам в обміні іноземної валюти, яка за дизайном і елементами захисту відповідає зразкам та описам іноземних центральних банків, та справжність якої підтверджена відповідним обладнанням.

Водночас із банкнотами, які мають ознаки значного зношення (наприклад, розірвані навпіл, зафарбовані, обпалені тощо), мають здійснюватися операції інкасо. Це передбачає виплату відшкодування за пошкоджену банкноту, яке український банк може отримати від свого іноземного банка-кореспондента. 

Які ще зміни запровадив Нацбанк?

Він також заборонив банкам та обмінникам встановлювати будь-які обмеження щодо року випуску чи номіналу банкнот іноземної валюти. У разі порушення регулятор розцінюватиме такі дії не лише як недотримання вимог НБУ, але і як «потенційну ознаку шахрайської діяльності».

А ще НБУ запровадив посилений контроль за банками та обмінниками, на які скаржилися українці через відмову приймати старі чи потерті долари. Регулятор зазначив, що накладатиме максимальні розміри штрафу на такі установи. Для банків — до 400 тисяч грн (за суттєві порушення НБУ планує збільшувати цей розмір), а для небанківських обмінників — до 5% від власного капіталу установи.

У разі порушення прав споживача банком або небанківською фінансовою установою споживачеві варто звернутися зі скаргою до керівництва такого банку чи небанківської фінансової установи. Якщо немає реакції з боку керівництва, слід звернутися до Національного банку, — резюмували в НБУ.

Фото з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео