/ /У нашого міста з літаками досить дивні стосунки (фото)

24 Лютого 2017, П’ятниця


Більше заробляє той, хто про себе дбає

Поради тернопільського офтальмолога: як зберегти зір до старості

Чергова допомога в зону АТО

На Тернопільщину приїхали плавці з інших областей (фото)

Тернополянин «заробляв» на іноземних номерних знаках

В Тернополі говорили про спадщину Патріарха УГКЦ (фото)

Відео
Земельна комісія Тернопільської міськради «показала зуби» (відео, фото)

У Тернополі «Жигуль» наїхав на «Land Rover»

Фотофакт
Гроші з міської казни пішли у калюжу (фотофакт)

У Тернополі «трусять» таксистів

Біатлон у Тернополі намагаються знищити – тренер Ігор Починок

Відео Фоторепортаж
Ордер на квартиру у Тернополі отримав депутат обласної ради (відео, фото)

Це цікаво
Традиції «Бабського тижня»

Фоторепортаж Це цікаво
Мрія імпотента, Струмінь Кородюка і Сльози Гронського. Чим дивував радянський Тернопіль? (фото)

Сотні тисяч гривень та золоті злитки конфіскували у організаторів-аферистів з Тернопільщини

Агро-новини 24 лютого

У поліції обурюються через перебування «кривавого» актора на волі

Відео
У Тернополі показали культуру різних народів (відео)

Служба зайнятості Тернопільщини – новоствореним територіальним громадам

Відео
Відома тернополянка: «Я просто кайфувала від останнього кола…» (відео)

Що потрібно, щоб на Тернопільщині запрацювали госпітальні округи?

У Тернополі не увічнять Джона Леннона

Анонс Це цікаво
Тернополянок навчать говорити «Ні»

Тернопільську федерацію футболу виключили зі складу ФФУ незаконно і на догоду народному депутату – відкритий лист

В Тернополі в’єтнамця примусили поділитися землею?

Ремонт траси Тернопіль-Львів-пріоритет тернопільських дорожників

Не все спокійно під стінами міської ради

Землю, від якої відмовився тернопільський валютчик, знову спробують продати

Володимир Бліхар: я не люблю програвати

Порятунок екології Тернопілля обійдеться у майже 225 мільйонів (фото)

Це цікаво
24 лютого в історії Тернопільщини

23 Лютого 2017, Четвер


Погода
Проллє Власій олії на дорогу — зимі час забирати ноги

У Тернополі з’являться нові вулиці (назви)

Автолюбителі з Тернополя втратили велику суму грошей

Молодик з Тернопільщини вкрав, щоб отримати довший «срок»

Відео
Вірите чи ні? Кажуть, економіка Тернопілля зростає (відео)

Відео
Дипломи тернопільського вишу можуть почати видавати в Естонії (фото, відео)

Тернопільська молодь може залишитись без молодіжного центру

Жінка з Тернопільщини відкупила сина від поліцейських золотом

Тернополянку обікрали в парку

Богдан Гаврилишин часто любив повторювати: «Мрійте буйно!»

Не зміг згадати, як опинився у Тернополі: патрульні затримали дебошира

Тернополянин досконало знає найважливішу мову – мову людяності та добра

Анонс
Мультимедійне дослідження любові в Тернополі

Тернополянки заганяють себе побутом і роботою

В Тернополі готові виділили 12 квартир для бійців АТО

У центрі міста б’ють джерела

Вражаючі кадри підтоплення у Тернополі (фото)

Тернопільські волонтери пішли на рекорд (фото)

Відео
Чи є тернополяни активними жителями міста? (відео)

Наркодилера з Тернополя судитимуть в Одесі

Знайшлися викрадені картини Івана Марчука

У нашого міста з літаками досить дивні стосунки (фото)

Тернополянина Олега Семціва літаки зацікавили ще з дитинства. Пригадує, як розглядав батькові книжки про авіацію та марив небом. У той же час захопило конструювання, щоправда тоді практикувався на іграшках, роблячи їх більш схожими на реальні прототипи. Нині він цікавиться історією авіації та створює літаки (поки – тільки їхні моделі, але в планах і справжній). Тож поспілкувалася з Олегом про Тернопіль авіаційний, повідомляє Погляд.

У нашого міста з літаками досить дивні стосунки. Тут є літак біля парку відродження, літаки стояли у гідропарку, є летовисько. І водночас, вони всі в майже занедбаному стані. На вашу думку, можна назвати місто авіаційним?

— От ви й відповіли на власне запитання. Десь щось було, десь щось є, але все у такому занедбаному стані, що невідомо на що схоже. Авіаційні міста це Київ, Харків, Запоріжжя, Одеса… — ті, з яких починалась історія нашої авіації, де були і є профільні навчальні заклади, авіапідприємства, діючі аеропорти, аероклуби, активна авіаційна тусовка.

Попри наявність аеропорту та кількох приватних пілотів, Тернопіль далеко не авіаційне місто, як би нам не хотілось називати його таким. Для цього потрібно розвивати авіаційну інфраструктуру, авіамайстерні сервіси, аероклуби. Власне й сам аеропорт можна модернізувати до такого рівня, щоби він реально міг приймати як внутрішні, так і міжнародні регулярні авіарейси. Для цього лише потрібна чітка позиція місцевої влади та підприємців краю. Якщо у короткі терміни у Тернополі можна було збудувати та успішно розвинути мережу торгово-розважальних центрів, то цілком реально відродити й аеропорт. Авіаційні перевезення при правильному менеджменті — досить непогана стаття доходу для бюджету області. Тим більше, якщо є бажання активно розвивати туризм.

— Повернімося до наших авіаційних «музеїв» під відкритим небом…

— Перш за все, варто зауважити, що охорона авіаекспозиції в гідропарку була не продуманою. Літаки — це не танки, а більш ніжна техніка. Крім того, дорогі кольорові авіаційні сплави — джерело наживи для різноманітних вандалів. Ось якби цей імпровізований авіамузей зробили на території, що охороняється, приміром, на базі того ж аеропорту, як це є наприклад, у Києві чи на базі військової частини, як у Вінниці, то всі експонати могли б цілком ймовірно дожити до наших днів.

Літак на «Східному» врятувало лише те, що його розмістили на недосяжній для любителів швидкої наживи висоті. Але тепер його хочуть прибрати «політичні вандали», обіцяючи натомість встановити нову пам’ятку. Дивна річ: на нову скульптурну композицію кошти є, а коли я з активістами писали на розпіарений владою ресурс «Відкрите місто» про відновлення існуючого монументу, то отримували лише відписки від виконавчих служб, що це не в їхній компетенції і взагалі це, мовляв, дорого. У Вінниці, приміром, активно взялись за реставрацію схожого монумента. Отже їм це треба, а нам ні? Невже Тернопіль гірший?

— А чому його варто зберегти?

— Цей літак — МІГ-15 — унікальний в технічному та історичному плані. З Україною в нього багато спільного, адже серед тих, хто займався його розробкою, були й українці, на літаку цієї моделі літав герой Радянського Союзу Іван Кожедуб. А ще з літаком подібної моделі пов’язана доля першої людини, що побувала у космосі — Юрія Гагаріна. Це легендарна модель — наймасовіший реактивний бойовий літак в історії авіації. Він перебував на озброєнні багатьох країн світу. Цікаво, що останній МІГ-15 вивели з експлуатації у 2006 року, належав він Албанії. Із цією моделлю пов’язують прорив у галузі авіації — революційними були форма крила, реактивний двигун; тут уперше застосували стріловидне крило та крісло для катапультування. У Тернополі він з’явився 1972 року, тож уже з цієї точки зору він став історичним для міста. Та важливим для багатьох людей.

— До речі, пригадуєте, які емоції він викликав у дитинстві?

— Неймовірне захоплення. У дитинстві ми з батьками часто гуляли парком «Відродження» і літак завжди був якоюсь особливою окрасою, адже його було видно з різних ракурсів та здалека. У цьому я вбачаю ще одну продуманість даної монументальної експозиції. Вона притягує до себе поглядом, спонукаючи підійти ближче, щоби краще роздивитись деталі. Саме тому подібні монументи такі популярні у багатьох містах та й навіть в інших країнах світу: краса досконалих форм літаків захоплює усіх без винятку, не залежно знається людина на авіації чи ні. А зруйнувати таку красу може лише справжній невіглас.

253

  Коментарі Facebook

коментарів

  Коментарі Vk.com

Залишити коментар

mm
teren.in.ua

Передрук та інше використання матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на teren.in.ua.

Схожі матеріали
Інші публікації автора
Ми в соціальних мережах
М’ясокомбінат