Агро-новини 23 квітня

Науковці зуміли передати смак на відстані

Дослідники з Національного університету Сінгапуру створили систему, яка може передавати смаки на відстані.

Смак передається за допомогою електростимуляції язика.

Працює це так: на стороні відправника є реальний лимонад, в який занурюють спеціальний pH-прилад, який встановлює кислотність напою. Ще один датчик тим часом аналізує колір рідини. Потім ці дані передаються на спеціальну кружку з підсвічуванням і електродами, куди наливають звичайну воду. Піддослідний п’є цю рідину, торкаючись язиком електродів, які за допомогою слабких електричних імпульсів відтворюють в роті оригінальний смак напою.

2301

Систему перевірили на 13 добровольцях. Їм дали спробувати справжній лимонад трьох кольорів: жовтого, зеленого і мутного білого, а також віртуально відтворений. При цьому піддослідним не казали, п’ють вони реальний напій чи воду з додаванням технологій. У більшості випадків лимонадом визнавали всі напої, але реальний називали більш кислим.

Науковці зауважують, що це може бути пов’язано з тим, що велика частка відчуття смаку пов’язана з запахами, які їх розробка поки що відтворювати не може. В майбутньому вони планують продовжити розвиток технології і в цьому напрямку, передає Platforma.

NASA: Біопаливо зменшує забруднення від реактивних двигунів на 70%

Використання біопалива в реактивних двигунах зменшує викиди часток у їх вихлопних газах аж на 50-70%.

Такі висновки стали результатом спільної дослідницької програми під керівництвом NASA за участю агентств з Німеччини і Канади, повідомляють biofuels-news.

Інверсійні сліди літака виробляються викидами гарячих вихлопних газів двигуна повітряного судна, що змішуються з холодним повітрям на крейсерських висотах над поверхнею Землі, і складаються здебільшого з води у вигляді кристалів льоду. Дослідники зацікавилися постійними інверсійними слідами, тому що вони створюють хмари, які зазвичай не утворюються в атмосфері, і є фактором, що впливає на середовище Землі.

2302

Випробування проводилися на авіалайнері NASA DC-8 на висоті 40 тис. футів, при цьому його чотири двигуни спалювали суміш 50 на 50: авіаційне паливо та альтернативне паливо з відновлюваного джерела з рослини рижик. Три дослідних літака по черзі летіли за DC-8 і проводили вимірювання викидів і утворення інверсійного сліду.

Дані про вплив альтернативних видів палива на роботу двигунів, авіаційні викиди і згенеровані інверсійні сліди на висоті, де літають комерційні авіалайнери, було зібрано в ході льотних випробувань 2013-2014 рр. поблизу центру Armstrong Flight Research NASA в м. Едвардс, штат Каліфорнія.

Наразі науковці планують продовжити ці дослідження, щоб зрозуміти і продемонструвати потенційні вигоди від заміни викопного палива в авіації біопаливом.

Учені розробили ГМ-рис, що квітне на вимогу

Дослідники з Університету Токіо розробили генно-модифікований рис, що не розквітає, поки не вступить у контакт з конкретним фунгіцидом.

Результати дослідження опубліковані в журналі Nature Plants.

Зокрема, Takeshi Izawa разом з колегами розробили рис, що не квітне, шляхом гіперекспресії гена, що пригнічує цвітіння. Після цього вони повторно трансформували рослини геном Heading date 3a, який активується конкретними агрохімікатами.

2303

При цьому відзначається, що рослини з більш тривалим часом вегетації мали більший розмір, а також кращі інші характеристики, пов’язані з врожайністю.

Результати дослідження можуть привести до створення сільськогосподарських культур, які здатні рости в різних кліматичних умовах, та сприяють селекції різних агрономічних характеристик, вважають науковці.

ГМОбіопаливорисрозробкареактивний двигунсмаклимонаддосладження