Будьте обачні, в супермаркетах часто обманюють покупців

Неодноразово як мешканці Тернополя, так і мешканці Кременця скаржилися на те, що в місцевих супермаркетах їх обдурюють, проте доказати свою правоту не можуть.

Ми раніше писали про тернопільські «Барвінки» ТУТ і ТУТ, а тепер піде мова про інші магазини.

Дівчина з Кременця в соцмережах жаліється на некомпетентність продавців та недотримання законів і прав споживача ними.

Існує закон про компенсацію, тобто, якщо вас обдурили в супермаркеті на 1 гривню, то повинні заплатити штраф.

Останнім часом доволі поширені випадки, коли ціну на товар піднімають, а пов’язано це з нестабільним курсом гривні. Так от, щоб не виникало потреби пояснювати покупцю і виправдовуватись, консультант чи касир зобов’язаний своєчасно проінформувати покупця про зміну ціни на товар. В іншому випадку власник або ж найманий працівник повинен повернути різницю клієнтові, а також виплатити штраф у розмірі до 3400 гривень.

Кременецькі супермаркети не виняток, там також обдурюють покупців, і крім того ставлення до клієнтів у них не найкраще.

Часто можна почути, що у тому чи іншому супермаркеті за наявності чека роблять повернення.

Відповідно до положень ст. 633 Цивільного кодексу України, роздрібну торгівлю в Україні здійснюють на підставі так званого публічного договору, за котрим одна сторона – підприємець – взяла на себе обов'язок здійснювати продаж товарів кожному, хто до неї звернеться.

Умови публічного договору є однаковими для всіх споживачів (крім тих, кому за Законом надані відповідні пільги).

Підприємець не має права відмовитися від укладення публічного договору за наявності в нього можливостей надання споживачеві відповідних товарів (ч. 4-а ст. 633-ої ЦКУ).

У випадку необґрунтованої відмови підприємця від укладення публічного договору, він повинен відшкодувати збитки, завдані споживачеві такою відмовою.

Варто вказати на те, що відповідно до ч. 8 ст. 18 Закону України «Про захист прав споживачів», нечіткі або двозначні положення договорів зі споживачами тлумачать на користь споживача.

Жінка вказує на ч. 1 ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів», де прописано, що споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість свідомого й компетентного вибору. Інформація має бути надана споживачеві до придбання ним товару. Тобто класична відмовка «не встигли» – аж ніяк не аргумент. Інформація про продукцію повинна містити дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції.

Також споживач має повне право перевірити вихідну ціну товару.

Олена запевняє, що керуючись усім згаданим вище, маєте цілковите законне право вимагати в торгівельної мережі чи крамниці й товар, і різницю у чеку та ціннику. Між моїм чеком та ціною заявленою на товарі безпосередньо різниця становила 2,55 грн. Так, це небагато. Але зважаючи на те, що вартість самого продукту була 28,50 грн. у відсотковому співвідношенні різниця чимала, а її взагалі не повинно бути.

ef2ce81b-5d60-45c1-9554-1cb6b4047622

Як вчинити коли вас все-таки обдурили?

В разі виникнення непорозуміння при розрахунку за товар, насамперед слід звернутися до адміністрації магазину, з вимогою повернення різниці між ціною на ціннику та ціною, зазначеною у чеку. Якщо вам відмовили, можна  залишити запис у Книзі відгуків і пропозицій, але це навряд чи змінить ситуацію. В іншому разі просто зберіть докази: сфотографуйте цінник, збережіть чек, знайдіть підтримку у свідків.

Також не зайвим буде одразу ж зібрати докази порушення ваших прав: сфотографувати цінник, заручитися показами свідків і, звичайно ж, зберегти чек.

А вже в разі надання недостовірної інформації про продукцію на підставі ст. 156-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення магазин може бути оштрафовано на суму від 170 до 850 грн., а за повторне вчинення таких дій – на суму від 850 до 3400 грн.

1005f009-0980-4983-944d-c168284632a2

Мораль така, перевіряйте чеки і рахуйте гроші, не відходячи від каси.

Фото: Олена Ілинич

Кременецьтоварпокупцічекпродавці