«Бюро безоплатної правової допомоги» незабаром працюватимуть на Тернопіллі

Невдовзі в Україні управлінь юстиції стане менше на понад півтисячі. Які ж структури виконуватимуть їхні функції? Хто надаватиме потрібні людям послуги?

Про це та інше журналіст «Терену» запитав у начальника Головного управління юстиції у Тернопільській області Едуарда Кольцова.

- Дійсно, за останньою революційною концепцією реформування органів юстиції, у всіх областях України загалом ліквідують 586 управлінь юстиції. Функції вказаних підрозділів розподілять між різними структурами. Частина – відійде органам місцевого самоврядування, нотаріусам, а також акредитованим суб’єктам, які виконують функції реєстрації прав на нерухоме майно.

За останніми Законами України, які регулюють процес децентралізації влади, від органів юстиції відходять саме функції державної реєстрації. Їх ми до 1 травня повністю передаємо органам місцевого самоврядування. Тобто – міським радам, об’єднаним громадам, територіальним районним державним адміністраціям. Тож саме вони переберуть на себе майже усіх проведення реєстраційних дій.

- А які ж функції залишаться у вас?

- Підрозділи обласного управління юстиції виконуватимуть функції лише із державної реєстрації друкованих засобів масової інформації і легалізації громадських об’єднань. А також ми координуватимемо роботу відділів державної виконавчої служби і ДРАЦС, тобто «загсів», як люди звикли їх називати.

Фактично у районах не залишиться нічого. Натомість діятиме система безоплатної правової допомоги, що забезпечуватиме роботу громадських приймалень із надання всебічної юридичної допомоги людям. За попередніми даними, такі центри будуть називатися «Бюро безоплатної правової допомоги». По всіх Україні таких створять 428 штук. У кожному бюро працюватимуть по 2-3 юристи, які надаватимуть різні послуги громадянам, хоча їхнє основне завдання – активна просвітницька правова діяльність у кожній територіальній громаді.

Крім того, у таких бюро у сільській місцевості, де не кожен має доступ до Інтернету, створять Центри доступу до усіх он-лайн сервісів Міністерства юстиції. Щоб людина прийшла, фахівець її проконсультував і підказав, як зробити витяг із реєстру тощо. А якщо раптом завітає старша людина, яка не має навиків роботи із комп’ютером, то наш працівник сам введе усі дані, оформить витяг і чемно вручить цей документ клієнту в руки.

- Але ж це – далеко не все, що будуть робити працівники таких Бюро?

- Так, наші фахівці, окрім уже згаданого, надаватимуть юридичні консультації як із первинної допомоги, так і будуть приймати звернення щодо надання вторинної. За необхідності, вони навіть представлятимуть інтереси клієнта у суді. Вже у травні планується розпочати конкурс на заміщення 1498-ми посад у новостворених Бюро.

Віра ОЛЕКСАНДРОВИЧ

Фото із відкритих джерел