До замку на Тернопільщині повернули скульптуру 17 століття (фото)
Місце скульптури було у надгробній композиції власника Бережанського замку Адама Героніма Синявського
Скульптуру під назвою «Надія», створену в 1630-1640-х роках відомим на той час вроцлавським скульптором Іоаном Пфістером повернули до Бережанського замку. Про це повідомили на фейсбук-сторінці Державного історико-архітектурного заповідника у місті Бережани.
Місце скульптури було у надгробній композиції власника Бережанського замку Адама Героніма Синявського. Про це свідчать фото різних періодів, останні з 1940-х років.
На жаль, людський вандалізм уже повоєнного часу, після Другої світової, залишив нинішнім поколінням лише фрагментальне уявлення про мистецьке минуле замкової каплиці – усипальниці родини Синявських. Але справжнім цінителям було важливо зберегти і їх, – йдеться в дописі.
Першим підібрав залишки скульптур в 1966 році директор Львівської картинної галереї Борис Возницький, відомий музейник, удостоєний 2005-го року за свою подвижницьку працю зі збереження пам’яток культури звання Героя України.
Другим став ініціатор і перший директор Державного історико-архітектурного заповідника у м. Бережани Богдан Тихий, який скрупульозно вишукував у завалах навіть найдрібніші шматочки червоного мармуру, з яких Пфістер майже чотириста років тому створив п’ять жіночих алегоричних скульптур. Дві з них, завдяки кваліфікованим реставраторам і збереженим фрагментам, повернулися у свій первозданний образ: Мудрість – у 2009 році, Надія – тепер.
Якщо відродження Мудрості для Марти Дацини, випускниці Варшавської академії мистецтв, принесло звання магістрерки, то Сергій Сірий з таким званням завершував свою шестирічну роботу над Надією. Тепер він викладач Національного університету «Львівська політехніка», а співпраця із Заповідником по збереженню і відродженню знакових пам’яток Бережанського замку стає домінантною у його науковому проєкті, – кажуть працівники заповідника.
Фото Державного історико-архітектурного заповідника у місті Бережани