Експерти розповіли, чи подорожчає пальне під час посівної

У жовтні минулого року були побоювання дефіциту у зв’язку з лютневим ембарго на імпорт російських нафтопродуктів

Українським трейдерам вдалося побудувати ефективну систему постачання пального, яка фактично виключає рецидив його нестачі, зокрема й під час майбутньої посівної кампанії. Таку думку висловив директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн, пише agronews.ua.

Україні вдалось повністю ліквідувати загрозу відсутності пального. Ми побудували нову розгалужену систему надходження пального. Вона склала свій перший іспит у жовтні-листопаді, коли з’явився сплеск використання генераторів. Зараз Україна має хороший запас пального і дуже впевнено рухається у весняний сезон, — розповів він.

У жовтні минулого року були побоювання дефіциту у зв’язку з лютневим ембарго на імпорт російських нафтопродуктів. Тож і Європа, і Україна дуже потужно підготувались.



Європа «залита» пальним, ми також. Сьогодні в найбільших мережах України пального на понад 30 діб реалізації. І це при тому, що оперативні постачання тривають у нормальному режимі, — зазначив Куюн.

За його словами, за січень ціни на бензин і дизпальне втратили 4-5 грн на літрі. На скраплений газ — майже 15%. У лютому ще зберігається потенціал для подальшого зниження цін на одну-дві гривні за літр.

Куюн також розповів, що майбутня посівна жодним чином не вплине на ціноутворення на пальне, а сформовані запаси допоможуть українським аграріям з легкістю пройти цей період.


Уже років з 10 чинник весняних/осінніх польових робіт не впливає на ціни на пальне. Тому що всі розуміють, що навесні треба більше — і всі везуть більше, заздалегідь. І восени — те ж саме. Відповідно, єдиний чинник, який впливає, — це світова ціна. Я впевнений, що не буде ніякого сплеску цін через якісь внутрішні чинники, оскільки ми маємо запаси пального достатньо в Європі, — прокоментував він.

Крім того, з його слів, агросектор в Україні є досить самодостатнім:


«Це потужні агрохолдинги, які вже мають не тільки власні сховища й бензовози, а й навіть власні танкери, щоб самостійно привозити пальне. Я вже не кажу про те, що вони всі мають запаси», — пояснив експерт, зазначивши, що багато посівних площ просто втрачено, ці землі не можна буде обробляти, відповідно, потрібно менше пального, ніж раніше.

Фото з відкритих джерел

агропальнепосівна