На що витратять 160 мільйонів гривень – залежить від тернополян (фото)

На ремонти прибудинкових територій, покрівель, інженерних мереж, облаштування спортивних і дитячих майданчиків у міському бюджеті Тернополя цього року передбачили понад 160 мільйонів гривень. І це - на 20% більше, ніж торік.

Зокрема, у титульному списку житлового фонду на цей рік передбачили капітальний ремонт понад 30 покрівель (4,5 мільйона гривень). У планах - ремонти дворів (25 мільйонів гривень), а також фасадів і ліфтів (1,5 мільйона гривень). Окрім того, відремонтувати обіцяють кілька великих зон відпочинку: набережну Тернопільського ставу у напрямку пляжу «Циганка», бульвари Симона Петлюри і Просвіти, а також паркові зони. Про це «Терену» розповів начальник міського управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Микола Лесів.

- Чи можуть тернополяни вплинути на формування титульного списку?  

- Так. Наприклад, при проведенні капітального ремонту житлового фонду ми враховуємо колективні звернення мешканців того чи іншого будинку. Обстеження таких об’єктів проводять і представники депутатського корпусу. Їхню думку ми теж беремо до уваги.

Більше того, навіть якщо документація на ремонт прибудинкової території уже готова, мешканці можуть усе змінити. Наприклад, люди пропонують розширити заїзд у двір чи побудувати еко-парковку. Такі пропозиції тернополяни можуть оголосити на загальних зборах. Пізніше їх оформляють офіційно, а відтак – ми вносимо зміни у проект.

- Які можливості є у тернополян, щоб повідомити про ту чи іншу проблему, яку вони помітили у місті?

- По-перше, у нас працює цілодобова міська служба – 15-80. Там чергують досвідчені диспетчери, які приймають не лише скарги, а й зауваження і пропозиції. Якщо потрібно миттєво реагувати, ми відразу виїжджаємо на місце. Я маю на увазі аварійну службу. Якщо вирішення проблеми можна перенести на денну пору доби, то балансоутримувач чи комунальна служба отримують її вчасно. До слова, виконання такого роду робіт особисто контролює міський голова.

Окрім того, працює сайт «Відкрите місто», на який тернополяни повідомляють про ті чи інші проблеми і просять їх ліквідувати. На такі повідомлення комунальники також оперативно реагують. До того ж, деякі приватні підприємства, які тернополяни досі називають жеками, мають власні сайти із віртуальними приймальнями. На них повідомляють про негаразди щодо прибирання, обслуговування теплових мереж тощо.

- Як мешканцям контролювати виконання робіт? Куди звертатися, якщо комунальники не впоралися із проблемою або зробили це неякісно?

- Нагадаю номер телефону міського управління ЖКГ – 52-58-48. Тернополяни можуть дзвонити до нас у робочий час або просто приходити за вул. Коперника, 1. До речі, усі дзвінки від городян записуються, усі скарги офіційно реєструються. Відтак – йде відповідне реагування.

Крім того, мешканці можуть звернутися напряму до підприємства, яке є балансоутримувачем їхнього будинку. Ця інформація є на дошках, розміщених у під’їздах. «Гарячі» номери телефонів там теж вказані. Щодо обслуговування ліфтів – необхідні номери також вказані у кабінках. Особистий прийом громадян я проводжу щоп'ятниці із 14 до 16 години за адресою: вул. Кн. Острозького, 6.

- Якесь побажання у вас є до тернополян?

- Перш за все, я хочу подякувати усім працівникам сфери ЖКГ за їхню важку працю. Решту тернополян я би хотів попросити берегти майно комунальної власності. Через обмежені кошти ми робимо лише те, що забезпечує нормальними, безпечними умови проживання у місті.

Оскільки триває двомісячник благоустрою, то я ще принагідно прошу усіх приєднуватися до прибирання міста. Не лише комунальники мають опікуватися благоустроєм нашого міста. Я вірю, що все у нас буде добре, адже ми того варті!

Віра ОЛЕКСАНДРОВИЧ

Фото автора і матеріали із відкритих джерел