Налякає чи прибавить Інвестиційний паспорт Тернопільщини потенційних інвесторів?
Проблема залучення інвестицій в економіку – одна з найгостріших проблем на сьогодні. Розвиток інвестиційної діяльності, підвищення інвестиційної привабливості та збільшення обсягів інвестицій в економіку – одне з важливих завдань, що стоїть сьогодні перед країною та зокрема регіонами.
Інвестиційний потенціал Тернопільської області чималий. Вигідне економіко-географічне розташування, дешева робоча сила, високопродуктивний земельний фонд, лісовий фонд та запаси мінеральних вод, наявний туристичний та рекреаційний потенціал.
Та попри це все обсяги іноземних інвестицій досить низькі, а Тернопільщина лідирує за найвищим рівнем безробіття та найнижчим рівнем життя населення.
А як же в цей час працює влада щоб збільшити інвестиційну привабливість нашої області?
На публічному звітуванні головних розпорядників коштів обласного бюджету, а саме департаменту економічного розвитку, інвестиційної діяльності та міжнародного співробітництва мала можливість ознайомитись з Інвестиційним паспортом Тернопільської області.
А ви знали, що інвестиційний потенціал нашої області настільки великий, що вклавши наприклад 5 млн доларів у будівлю та введення в експлуатацію цегельного заводу у Гончарівську, за рік часу він вже окупиться? Навіть мені, як звичайній студентці, було дивно бачити такі цифри та показники у стратегічних інвестиційних проектах. Що вже говорити про потенційних інвесторів, професіоналів у своїй справі?
І таких проектів – більше ніж два десятки. Якщо все так чудово, то чому прямі інвестиції в області зменшуються? Чому Тернопільські міліонери не інвестують у такі проекти, якщо це настільки вигідно та окупно за такий смішний період часу?
На питання професійного аудитора, що тривалий час співпрацює з інвесторами, щодо об’єктивності цих показників, начальник департаменту відповіла, що вони розраховувались експертами(!). Цікаво ж, якими саме, і чи самі «експерти» вклали б кошти у такі проекти?
На розроблення на друк такого інвестиційного паспорту витрачено 16 750 грн з обласного бюджету. А окрім цього на зйомку та монтаж ролику про інвестиційний потенціал Тернопільської області витрачено 8,5 тис. грн., якого, до речі, за годину пошуків в Інтернеті, я так і не знайшла. Хоча, швидше всього він мав би бути розміщений на сайті ТОДА в розділі «Інвестуй в Тернопільщину».
Сподіваємось, що цей ролик департамент економічного розвитку, інвестиційної діяльності та міжнародного співробітництва опублікує вже на своєму сайті, на розробку та хостинг якого витрачено 9 тис грн ще в 2015 і якого ще так і немає.
І це ще не все. перегляньте Каталог конкурентоспроможної промислової продукції підприємств Тернопільської області.
На виготовлення таких каталогів (500 шт) з обласного бюджету витрачено 22 650 грн. Просто перелік підприємств на 34 сторінки, де вказано основний асортимент продукції. Хто буде взагалі переглядати таку інформацію? А особливо зараз, коли конкурентоспроможне підприємство (якщо це й справді так) має свій сайт, де можна переглянути всю детальну інформацію, та і шукати онлайн набагато зручніше, ніж гортати отакий «довідник».
То ж робіть висновок, наскільки ефективно витрачаються кошти в плані стимулювання інвестицій. Це якщо не брати до уваги оплату тренінгів (16 тис. грн. тренеру за 8 год.), сотні флешок, папочок для флешок, блокнотиків, пакетів з символікою і т.д… Якщо вам цікаво на що ще департаменти ТОДА витрачають кошти – переглядайте реєстри договорів на сайті, що стало можливо завдяки впровадженню Порядку публічного звітування ГРК Тернопільської області, що був ініційований Експертно-аналітичною групою «Акцент».
Ну а на рахунок інвестицій – 19 - 20 травня у Збаражі під гаслом «Тернопільщина – надійний партнер!» відбудеться Міжнародний інвестиційний форум «Тернопільщина Invest – 2016». Що ж, побачимо чи цей самий «перспективний» потенціал презентуватиме наша влада.
Оксана МАЛАНЧУК
Довідково: Стаття переможниці Конкурсу студентських публікацій на тему "Використання коштів обласного бюджету Тернопільської області", що проводився ГО "Експертно-аналітична група "Акцент" спільно з ГС "Рада бізнесу Тернопілля" та кафедрою фінансів ім. С. І. Юрія Тернопільського національного економічного університету. Конкурс проводився за фінансової підтримки ГС "Рада бізнесу Тернопілля.