Несподіване для бджолярів Тернопільщини: чому покупці почали більше споживати меду?

Дані Державної митної служби свідчать, що обсяги експорту меду з України у 2021 році скоротились майже на третину і склали майже 57,6 тис. тонн.

А от споживання продукту на внутрішньому ринку вперше за останнє десятиліття було вищим за закордонні продажі, повідомляє SEEDS.

- Попит на мед на внутрішньому ринку зріс через пандемію, а також через розвиток інтернет-торгівлі. Бджолярі пропонують свою продукцію на торговельних онлайн-платформах і отримають від цього значно більший прибуток, ніж якщо би вони оптом здали мед експортерам. Протягом попередніх років в Україні головним каналом збуту був оптовий продаж меду-сирцю у 200-літрових бочках за кордон. Вважалося, що українцям дістаються “крихітки зі столу”, фальсифікат чи мед низької якості. Минулого року ситуація кардинально змінилася, чому сприяло не лише збільшення попиту під час пандемії, а й розвиток інтернет-торгівлі, – йдеться у повідомленні.

Не менш важливу роль у комунікації між бджолярами та покупцями відіграють поштові оператори та служби доставки. Можливість замовити мед через Інтернет протягом усього року в будь-який час доби та отримати його поштою в будь-якому куточку України призвела до суттєвого зростання продажів цього продукту.

До речі, фахівці вважають, що інтернет-торгівлею в Україні займаються сьогодні не менш ніж 10 тис. пасічників.

Фото з допису

експорт