Паркінг по-тернопільськи: 65 тисяч авто на 512 «дозволених» місць
У Тернополі з появою на вулицях нової поліції разом з реформами прийшли і проблеми. Так місцеві копи почали прискіпливо слідкувати за порядком у місті, однак не врахували, що потрібно не лише карати, а й шукати альтернативу.
Зокрема, мова йде про паркування автомобілів. Штраф у 255 грн. або ж евакуатор стали зброєю проти несанкціонованих зупинок транспорту. Найкраще це можна прослідкувати в центрі Тернополя. Як виявилось, причиною такого «параду» порушників є не лише халатність водіїв, а відсутність законних місць для паркування, пише gazeta1
На всіх не вистачає
Начальник управління транспорту тернопільської міськради Ігор Мединський каже, що в Тернополі діє 13 майданчиків для платного паркування за такими адресами: майдан Привокзальний, майдан Волі, вул. Патріарх Мстислава, 2, вул. Коперника, вул. Живова, вул. Микулинецька, вул. Будного, майдан Мистецтв, вул. 15 Квітня, вул. Митрополита Шептицького, вул. 15 Квітня – Братів Бойчуків, вул. Поліська та вул. Оболоня.
– Загалом всі ці майданчики налічують 512 місць для платного паркування. З них 10% (50 місць) – це місця для пільгових категорій населення, - каже пан Мединський.
За словами начальника транспортного управління, робота з облаштуванням нових паркомісць зараз триває і на чергову сесію міськради вони планують подати свої напрацювання щодо розширення мережі парковок.
– Я думаю, що це буде ще в межах кількох десятків місць. Плануємо облаштувати парковку на вул. Мазепи (поруч «Маяка»). Там частина місць буде відведена для таксистів, а частина – для платного паркування, - пояснює Ігор Григорович.
Як виявилось, таксисти не сплачують ні копійки за те, що займають паркомісце. Більше того, часто ставлять свої авто, нахабно займаючи одразу по 2 паркомісця.
- Ми хочемо, щоб хтось був відповідальний за таксі, а також і ці місця теж приносили до бюджету кошти. Відповідні пропозиції буде подано на найближчу сесію міської ради, і думаю, отримають позитивну відповідь від депутатів, – надіється І. Мединський.
Насправді, навіть якщо паркомісць стане удвічі більше, проблему вирішити не вдасться. За даними, які отримали журналісти «Номер один» в Регіональному сервісному центрі МВС в Тернопільській області, станом на сьогодні в Тернополі зареєстровано понад 65 тис. автомобілів. Звичайно, не всі вони одночасно виїжджають на дороги в пошуках парковки, однак навіть якщо бодай 10% з них виїдуть у місто, то не зможуть законно припаркуватися. І це не рахуючи автомобілістів з районів та сусідніх областей.
- Транспортне управління дуже багато напрацьовувало місць під платне паркування, але, на жаль, відповідальні за безпеку руху, а це і наша поліція та технагляд, не дозволяють нам у багатьох місцях організувати парковку. Тобто багато залежить не від нас, а від законодавства та безпеки руху, – констатує Ігор Мединський.
«Заморозять» центр?
Так зване паркування «під знаком» зараз обходиться тернополянам у 255 грн. штрафу. Досвідчені водії кажуть, що далеко не всі знаки заборони у Файному місті зараз розміщені по потребі. Мовляв, вони «причеплені» ще за Союзу, а тому їх давно слід переглянути і навіть подекуди прибрати, аби люди могли спокійно залишити авто без перспективи шукати його на евакуаторі.
За словами начальника відділу технагляду Тернопільської міськради Олега Вітика, контроль за дорожніми знаками вони здійснюють регулярно. Однак просто прибрати той чи інший знак заборони вони не можуть.
– Є держані стандарти, де передбачено, які знаки можна демонтувати, які в обов’язковому порядку повинні залишитися. Ми працюємо виключно за цими правилами, - каже Олег Вітик.
На думку пана Олега, люди мають звикнути дотримуватись правил дорожнього руху, тоді жодних проблем з паркуванням у них не виникатиме. Та, разом з тим, не виключає, що з часом Тернопіль стоятиме перед необхідністю впровадити радикальні зміни у сфері пакування.
- Мабуть, усе йде до того, що певну частину Тернополя взагалі зроблять виключно пішохідною. Ми до того йдемо. Кількість транспорту все збільшується… От вул. Коперника. Як можна там усе праве узбіччя запаркувати?! Так же не повинно бути! Має існувати порядок! – переконаний пан Вітик.
Та поки Тернопіль живе у звичному авторежимі, за словами Олега Вітика, відділ технагляду не сидить на місці. І зараз спільно з працівниками поліції проводить планове весняно-комісійне обстеження дорожніх знаків, зокрема, на предмет їх доцільності.
Втім, аналогічна ситуація на вулиці Листопадовій, де обабіч паркують свої авто чиновники міськради та прокурори, вочевидь, такого обурення не викликає…
- Ми об’їжджаємо, дивимось, де можливо прибрати знаки заборони зупинки. Вже є кілька знаків, що підлягають демонтажу. Ми спільно розглянемо їх з автоінспекцією,- каже працівник відділу технагляду Тернопільської міськради Тарас Луканюк.
Чоловік переконує, що все «розмаїття» дорожніх знаків ц Тернополі – це не чиясь примха, а необхідність.
- Розумієте, вони повинні відповідати всім правилам дорожнього руху, аби не створювати аварійної небезпеки. Однак деякі знаки, які суперечитимуть цим нормам, демонтують, - пояснює пан Тарас.
За його словами, зараз відділ технагляду планує демонтувати знак заборони на роздоріжжі вулиць Пирогова та Січових Стрільців (на розтяжці). Всі інші, що вже пройшли огляд, вочевидь, на своєму законному місці.
– От, наприклад, на вул. Клінічній теж є аналогічний знак, але його прибрати ми не можемо, бо там і так зараз важко заїздити «швидкій». А уявіть, яккщо не буде знака! – каже Тарас Луканюк.
Оглядини дорожніх знаків у Тернополі, між іншим, триватимуть ще не менше тижня. Тому працівники технагляду не виключають, що знайдуть і ще кілька «кандидатів» на демонтаж, проте знову ж таки діятимуть виключно за нормами закону.
До Європи – як до неба пішки?
Влада Тернополя регулярно хизується налагодженням співпраці з європейськими містами. От тільки спілкування, вочевидь, не йде їй на користь. Дійсно, проблема з паркуванням не є новинкою фактично для жодного регіону в Україні. Та в цивілізованому світі, навіть у маленьких містах, спромоглись облаштувати «побут» для авто так, щоб він був у першу чергу зручний для водіїв. Як приклад, Краків (Польща) – місто, яке часто називають бюджетною можливістю побачити Європу.
Наші журналісти поспілкувалися з тернополянином Ярославом Монастирським, який зараз проживає у Кракові, та розпитали у нього, яка там ситуація з паркомісцем. Чоловік каже, що у них до паркування ставляться надсерйозно та відповідально. Існує ціла система, за якою люди мають право залишати авто в тому чи іншому місці.
- Є знижки чи відсутність плати для мешканців будинку чи міста. Знижки для гібридів й електрокарів. Також на ціну впливає день тижня і час доби. Звісно ж, є окремі місця для неповносправних верств населення, – розповідаєЯрослав Монастирський.
За його словами, отримати штраф за порушення правил паркування у Кракові людина незнаюча може за 5 хвилин, однак закони там лояльні і працюють на інтереси людей, а не проти них.
- От у вік-енд діє багато безкоштовних парковок. Залишати авто у дворі можуть лише мешканці прилеглих будинків. Просто так «чужак» своє авто у дворі не залишить,- зазначає пан Ярослав.
Також у Кракові діють обмеження на паркування в історичному центрі. Фактично скрізь є необхідна розмітка, апарати для сплати послуги. І, звичайно, контролери.
- Зараз багато щоденних змін у зв’язку з добудовою кільця. Проте головна різниця з Україною – У Польщі дотримуються правил, – констатує Ярослав Монастирський.
Попри те, що Краків вважається туристичним містом, тобто сюди щодня масово їдуть люди чи не з усього світу, місця під паркування авто, за словами пана Ярослава, вистачає усім.
- В Україні реформи відбуваються не з того кінця. По цей бік кордону закон працює для людини, а не навпаки. Як вказано в едикті британського короля: законність не в букві, а в духові. Але щоб це сприйняти, потрібна відповідальність, яка в СРСР не культивувалася. А Україна, нагадаю, повноправна спадкоємниця УРСР за буквою і за духом, – пояснює Ярослав.
Тож поки у нас і надалі не шукатимуть шляхів вирішення проблеми з паркуванням, люди як «ховали» авто на чужих подвір’ях, так і продовжуватимуть це робити. Як ставили авто під знаком заборони, так, на жаль, і ставитимуть. Єдині, хто радітиме з цієї ситуації, – це поліцейські, які поповнюватимуть статистику десятками виписаних штрафів...