Підприємництво на Тернопіллі тепер розвиватимуть по-новому (фото)

«Стратегію розвитку малого і середнього підприємництва Тернопільської області на 2016-2020 роки» в обласній держадміністрації повинні сформувати до 1 квітня. Після цього текст передадуть на розгляд депутатів обласної ради. Вони мають ухвалити цей документ і, звісно, забезпечити його фінансування.

Про це йшлося на першому засіданні робочої групи із розроблення Стратегії. Мета створення такого документу — покращення бізнес-клімату в регіоні.

Вонсу допомагає 20-річний досвід роботи у приватному бізнесі

- Ми всі розуміємо, яким важливим сьогодні є питання розвитку малого і середнього бізнесу, - говорить заступник голови – керівник апарату обласної держадміністрації Ігор Вонс. – Адже саме успішний розвиток цієї сфери - запорука нашої впевненості у завтрашньому дні. На жаль, сьогодні у структурі економіки області роблять ставку на окремі галузі економіки, а то і на окремі підприємства – великі, стратегічні. І варто їм стикнутися із якимись проблемами, це відразу боляче відбивається на бюджеті області.

Ігор Вонс навів приклад із перереєстрацією в Одесі фірми «Мегаполіс-Україна». Адже через це область втратила 35 мільйонів, і поповнити бюджет на таку суму більше немає звідки («Терен» про це писав ТУТприм.).

- Саме малий і середній бізнес здатний значно легше реагувати на будь-які зміни в економіці країни, - додає чиновник. – Тому ми першими виявили бажання щодо розроблення Стратегії розвитку підприємництва.

Нагадаємо, у пана Вонса - 20-річний досвід роботи у приватному бізнесі. Тож він стверджує, що дійсно може належно оцінити те, що нині хоче зробити влада, яку він віднедавна представляє (читайте про це - ТУТ).

- Розробляючи таку Стратегію, як на мене, потрібно врахувати особливості нашого краю, - продовжує Ігор Вонс. - Оскільки у нас розвинете сільське господарство, необхідно працювати над створенням підприємств із переробки сільськогосподарської сировини. Окрім того, варто використати географічне розташування області, а також її значний туристичний потенціал.

Писати Стратегію пропонують за так, як в ЄС

Тернопільщина – перша область України, яка долучила до формування Стратегії розвитку підприємництва фахівців зі столиці. Під час засіданні робочої групи вони поділилися ідеями і запропонували дискусію, адже зацікавлені у тому, щоб документ вийшов дійсно реальним і вирішував проблеми економіки краю загалом і місцевого бізнесу зокрема.

- Найголовніше у нашій роботі — визначити мету того, що ми хочемо отримати, — розповідає доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії Національного Університету «Києво-Могилянська академія» Ігор Бураковський. — Варто чітко окреслити проблеми, які можна вирішити на місцевому рівні. І розробити чіткі плани. Обрати серед них реальні, а не прожекти. Це свого роду виклик для влади й бізнесу. Ми повинні створити хороший документ, який відповідатиме принципам малого бізнесу та ефективно діятиме на практиці. 

До речі, при розробці Стратегії Ігор Бураковський відразу запропонував розраховувати на підтримку світової спільноти, різноманітних фондів. Мовляв, українці досі навіть не вміють взяти того, що їм можуть дати. Тож і писати Стратегію кияни пропонують за тим же принципом, як це роблять у ЄС. Тоді документ буде зрозумілим для донорів.

Учасники докладно обговорили структуру Стратегії

Презентацію плану роботи над Стратегією розвитку малого і середнього підприємництва в області на 2016-2020 роки представив експерт програми USAID ЛЕВ, науковий співробітник ГО «Інститут економічних досліджень та політичних консультацій», член робочої групи Артур Ковальчук. Фахівець визнає: самої Стратегії розвитку підприємництва – замало. Потрібно розробити механізми, які допоможуть реалізовувати задумане. До того ж, документ має бути простим і зрозумілим для самих бізнесменів. Тому їх закликали до активного діалогу.

- Ми пропонуємо не робити Стратегію надто громіздкою. Цілі, наше бачення повинні зайняти 1,5-2 сторінки, аналіз ситуації – 4-5 сторінок. Найбільше варто відвести на описання механізмів досягнення результату – 6-8 сторінок, - каже він. – Окрім того, треба добре обдумати, як зробити усі ці наміри постійними, щоб врешті не втратити інтерес.

Принагідно Артур Ковальчук визначив головну ідею, цілі, інструменти реалізації Стратегії. Акцентував на тому, що необхідно моніторити. А також він окреслив основні виклики, які постають під час підготовки подібних документів. Після цього представники обласної влади, бізнесу і громадських підприємницьких об’єднань докладно обговорили структуру нової Стратегії. Але це – лише початок роботи.

Віра ОЛЕКСАНДРОВИЧ

Фото автора