Плата за проїзд в тролейбусах може зрости

Щодня чи не кожен із нас добирається вранці на роботу, а ввечері – додому. Тому зміни в транспортній мережі міста дуже актуальні для тернополян.

У понеділок, 18 січня, на сайті «20 хвилин» відбувся чат на тему «Скільки коштуватиме проїзд у громадському транспорті?» У рамках обговорення присутні порушили також інші питання. Чи варто нам чекати на покращення у роботі громадського транспорту? Чи відбуватиметься зміна маршрутів транспортних засобів? Якими новими послугами зможуть скористатись тернополяни?
Оскільки протягом кількох попередніх років влада активно популяризувала такий вид громадського транспорту, як тролейбус, то і багато питань гостей та постійних відвідувачів сайту стосувались появи нових тролейбусних сполучень у місті та плати за проїзд в електротранспорті.

Директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх розповів про найближчі плани та загалом про роботу свого комунального підприємства.

– Ми неодноразово подавали розрахунки до міської ради щодо вартості проїзду, – розповідає він. – Тоді, коли його вартість мала становити 1,76 грн, усі платили 1,50. Є постанова Кабміну, якою визначено порядок розрахунку тарифа. Ми нічого зі стелі не беремо. Наше підприємство зобов’язане закладати у своєму бюджеті кошти на матеріали для проведення техогляду машин, ремонт і закупівлю запчастин, зарплати для працівників. Ми не змінювали тариф кілька років.

За той час місцева влада щорічно закуповувала тролейбуси, хоч і не нові, які поповнили парк. Тому наразі є можливість перевозити значну кількість пасажирів цим видом транспорту.

Розрахунки, які подало підприємство, перебувають на розгляді у виконавчого комітету міської ради. Життя йде вперед, ціни ростуть, і підприємство мусить якось виживати.

– Минулоріч ми платили за 1 кВт електроенергії 0,36 грн, тепер – більше 0,80. Будемо платити 0,99 з 1 березня, а 1,20 грн – з 1 вересня, – говорить пан Мастюх. – Через це ми не зможемо контролювати ситуацію. На підприємстві працюють майже 500 чоловік, ми повинні платити їм зарплати.

На здорожчання вартості проїзду впливає не тільки зростання ціни на світло, а й різкий стрибок курсу валют.

– Ми думаємо, а хіба курс валют стосується електротранспорту? І будемо неправі, адже комунальне підприємство купує спецзапчастини для транспортних одиниць переважно закордонного виробництва, – продовжує керівник. – Тролейбуси в нас здебільшого марки Škoda. Пробували для них обирати запчастини українських виробників, але вони удвічі швидше виходять з ладу...

У 2015 році, за словами пана Матюха, КП «Тернопільелектротранс» недоотримало 2,7 млн грн субвенцій. Плюс ще 2 млн грн підприємству не віддали. От і виходить мінус 4,7 млн грн. Якщо говорити про останні п’ять років, то, за його словами, майже 10 млн переклали зі «здорової голови» держави, на «хвору» – міської влади.

– Ми не хочемо створювати аварійних ситуацій, аби контактна мережа падала і нищила чужі автомобілі, щоб люди отримували травми. З іншого боку, усі хочуть сьогодні платити стільки, скільки ж і позавчора. Має бути золота середина. Тому ми змушені переглянути тариф.

Джерело: te.20minut.ua