Половина учнів початкової школи має проблеми з вимовою
Через проблеми з вимовою, погіршується ефективність у навчанні, – кажуть вчителі. Виправляти недоліки у мовленні радять у ранньому віці. Оскільки дорослим працювати над вимовою ще складніше.
«Якщо немає фразового мовлення у два роки дитини, потрібно бити на сполох. Фразове мовлення – це речення, яке складається з двох слів. Іменник – назва предмету і дієслово – дія предмету – «мама пише», «ми гуляємо». У три роки вже має бути зв’язне мовлення, коли дитина може вільно розказати, що вона робила на прогулянці. Коли мовлення трирічної дитини лише мама може зрозуміти, то тоді вже потрібно бити на сполох, потрібна допомога спеціаліста. Не варто чекати п’яти чи шести років», – розповідає зз вчитель-логопед Лілія Стечишин.
У школах виправити недоліки з мовленням дитини складно, бо логопедичної допомоги потребує половина дітей. А в області є такі школи, де працює лише один логопед або й немає жодного.
«Складність також у тому, що у школі велике навантаження, і коли ще на тому фоні розпочинати логопедичну роботу, то дитині важко. Якщо дитина не вимовляє половини алфавіту, вона буде значно відставати у навчанні. І з кожним днем її буде все складніше. Тому потрібно вчасно звертатися за логопедичною допомогою. На комунікативні здібності дитини впливає багато чинників. Насамперед це спілкування з дитиною з малечку. З малечку з дитиною спілкуються найближчі найрідніші люди – це батьки. Чим більше батьки будуть спілкуватися доступним мовленням з дитиною, тим краще буде складатися успішність дитини у майбутньому. Тому що людина, яка вміє спілкуватися – це ї вихованість, і доброзичливість, і щирість, і відвертість. Вміння висловлюватися зрозумілою людям мовою – це залог успіху у майбутньому»», – додає Лілія Стечишин.
Якщо є проблеми з мовленням варто звертатися до спеціалістів. Хоча розвивати комунікативні здібності дітей можуть і батьки.
Джерело: zz.te.ua
Фото з відкритих джерел