Про розвиток громад Тернопілля треба дбати усім (фото)
Ефективність бюджетного процесу залежить від усіх її учасників. Однаково значимими моментами є і планування, і встановлення та затвердження ставок, і поточне адміністрування, і контроль за повною та своєчасною сплатою належних сум податків і зборів.
Такої думки - начальник Головного управління Державної фіскальної служби (ДФС) у Тернопільській області Ігор Комендат. Він вважає, що в умовах децентралізації значно зростає роль і відповідальність органів влади і місцевого самоврядування, територіальних громад за наповнення бюджетів. Адже фінансування окремих видатків передали на місцевий рівень. Гродні із цим і обласні чиновники.
Говорили про наповнення місцевих бюджетів
Ці питання, а також основні проблемні моменти, шляхи і джерела збільшення надходжень обговорювали на нараді, що днями відбулася у Бучацькій об`єднаній державній податковій інспекції. Йшлося там і про стан виконання дохідної частини місцевих бюджетів. Найкращим критерієм оцінки роботи виконавчої влади та органів місцевого самоврядування є зростання рівня заробітної платні, зниження рівня безробіття і покращення добробуту кожної родини, вважає голова Тернопільської обласної держадміністрації (ОДА) Степан Барна.
- Як свідчить статистика, найбільший обсяг доходів місцевих бюджетів, що припадає на одного мешканця району, спостерігається у Тернопільському, Заліщицькому, Підволочиському, а найменший – Бучацькому і Монастириському районах, – перелічує пан Барна. – Маємо шукати додаткові ресурси і використовувати всі можливості для наповнення бюджетів.
Одним із таких ресурсів є легалізація робочих місць. Тож керівники райдержадміністрацій отримали доручення взяти на особливий контроль дане питання, особливо в період проведення операції «Урожай», що незабаром розпочнеться за ініціативою ГУ ДФС. Тему продовжив Ігор Комендат, який зазначив, що в умовах реорганізації територіальних органів ДФС шляхом укрупнення центральних офісів ОДПІ, приєднання до них відділень інших ОДПІ, важливо забезпечити якісний податковий сервіс платникам і не допустити спаду надходжень до бюджетів, особливо місцевих.
Нагадаємо, сьогодні до Бучацької ОДПІ входить 7 районів, на території яких здійснює діяльність 3620 юридичних осіб (21% від загальної чисельності по області) і 6803 – СПД фізосіб (17% від обласного показника). Докладно про ці зміни «Терен» писав ТУТ.
Активізувати повинні голови місцевих рад
- За січень-квітень прогнозні показники надходжень до місцевих бюджетів ми виконали на 136,4% (+151,5 млн. грн. – прим.), - додає Ігор Комендат. - Базисними доходами для місцевих бюджетів нині є податок на доходи фізичних осіб (57% в загальних надходженнях), акцизний податок із роздрібного продажу (12-15%), єдиний податок (14%), майнові податки (12-15%). Тому основний акцент в роботі треба ставити на освоєння резервів саме у цих платежах.
Хоча із початку року і спостерігається значне зростання надходжень цих платежів (надходження ПДФО зросли в 1,5 раза, податку на нерухоме майно – в 2,5 раза, акцизного податку – в 1,7 раза, плати за землю – в 1,4 раза, єдиного податку – в 1,5 раза – прим.), цьому певним чином сприяли підвищення ставок податків та інфляційна складова, а резервна частина бази освоюється повільно. Про це повідомили у Відділі організації роботи Головного управління ДФС в області.
- Одними із першочергових завдань є також легалізація тіньової зайнятості і виведення з нелегального обігу підакцизної продукції, - вважає керівник фіскальної служби Тернопільщини. - Активізувати зусилля у цих напрямах мають насамперед голови місцевих рад, адже це - доходи, які залишаються у громад.
До слова, у нашій області створили 26 об’єднаних територіальних громад. Докладно про кроки реформи із децентралізації на Тернопіллі «Терен» писав ТУТ, ТУТ і ТУТ.
Віра ОЛЕКСАНДРОВИЧ
Фото, надані Відділом організації роботи Головного управління ДФС в області
Довідка. Під час проведення операції «Урожай» минулого року досягнули вагомих результатів – додатково оформили 2 211 найманих працівників, легалізували 21,5 млн. грн. виплаченого доходу. Відтак, додатково до бюджету надійшло 2,9 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, 7,5 млн. грн. єдиного соціального внеску.