Рівень прозорості Тернопільської міської ради
Коаліцією «Прозорі ради» було проведено черговий етап моніторингу документів Тернопільської міської ради. В поле дослідження попали: «Регламент міської ради», «Регламент виконавчого комітету», «Положення про постійні депутатські комісії», «Статут територіальної громади» а також спеціальні рішення та розпорядження.
Проте 6 норм не було прийнято, а саме:
- Визначений порядок оприлюднення стенограм пленарних засідань місцевої ради.
- Відсутні будь-які обмеження (ускладнення) щодо доступу громадян України на пленарні засідання місцевої ради (наявність норми, яка зобов`язує писати заяву, письмово повідомляти про намір взяти участь , тощо - вважається ускладненням).
- Наявність порядку оприлюднення через офіційний веб-сайт ради протоколів засідань виконавчого комітету міської ради.
- Включення норми щодо прямої відео-трансляції кожного засідання виконавчого комітету міської ради.
- Включення норми щодо прямої відео-трансляції кожного засідання постійної депутатської комісії ради.
- Оприлюднення на офіційному веб-сайті ради декларацій про майно, доходи, витрати та зобов’язання фінансового характеру депутатів міської ради.
Частково прийняті норми, які стосуються:
- Обов'язкового оприлюднення на офіційному сайті ради прийнятих рішень виконавчим комітетом міської ради невідкладно, але не пізніше п’яти робочих днів з дня затвердження документа.
- Наявність прописаної процедури завчасного інформування через офіційний веб-сайт ради про час, місце та примірний прядок денний засідання постійних депутатських комісій ради.
В якості позитивних змін в Тернопільській міській раді було прийнято наступні норми:
- Порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у міській раді.
- Визначено постійну депутатську комісію, яка контролює питання конфлікту інтересів.
- Скасування обмежень щодо доступу громадян України на засідання виконавчого комітету ради/президії (колегії) обласної ради (наявність норми, яка зобов'язує писати заяву, письмово повідомляти про намір прийняти участь та інше, вважається ускладненням).
- Скасування обмежень (ускладнень) щодо доступу громадян України на засідання постійних депутатських комісій ради (наявність норми, яка зобов'язує писати заяву, письмово повідомляти про намір прийняти участь та інше - вважається ускладненням).
- Визначено строк оприлюднення протоколів, висновків та рекомендацій постійних депутатських комісій на офіційному веб-сайті ради.
- Включення норми щодо прямої відео-трансляції кожного пленарного засідання ради.
- Включення норми щодо відео-архіву трансляцій пленарних засідань ради на офіційному веб-сайті ради.
- Наявність публікації на офіційному сайті ради інформації про помічників депутатів місцевої ради
Нагадаємо, що ще у серпні місяці цей показник становив 32,5%. На даний момент Тернопільська міська рада вже прийняла 70% від усіх норм, які пропонувала коаліція «Прозорі ради».
Проект здійснено за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.